Ultimul segment al autostrăzii Sibiu-Orăştie va fi finalizat în luna noiembrie
Lotul trei al autostrăzii Sibiu-Orăştie, ultimul necesar completării traseului de 92 de kilometri, va fi dat în folosinţă până la finele lunii noiembrie, promite Dan Şova, Ministrul Transporturilor.
Autostrada Sibiu-Orăştie a fost inaugurată parţial în ultima parte a anului trecut şi va fi completată până la finalul lunii noiembrie, informează Digi 24. La momentul inaugurării celor trei secţiuni deschise în 2013, lotul trei al autostrăzii, un segment de 22 de kilometri, nu a putut fi gata la timp din cauza alunecărilor de teren.
Negocierile dintre cele două părţi au dus la continuarea lucrărilor cu două promisiuni: finalizarea a 16 kilometri de autostradă până la 15 iulie 2014 şi construirea ultimilor şase kilometri din segment până în 15 noiembrie 2014, totul fără costuri suplimentare pentru stat. Vestea vine de la Dan Şova, Ministrul Transporturilor, care a discutat cu reprezentanţii constructorului care semnase un contract cu statul român pentru acea secţiune şi avea angajament în scris de finalizare a secţiunii de 16 kilometri, neafectată de alunecări de teren, până la 15 iulie 2014.
Promisiunile autorităţilor: investiţii în nouă autostrăzi în 2014
Primele trei tronsoane ale autostrăzii Sibiu-Orăştie au fost realizate de trei constructori diferiţi. Măsura a fost luată pentru a obţine cele mai bune oferte pentru fiecare segment de autostradă în parte şi pentru a asigura competitivitatea între constructori, asigurând finalizarea la timp a fiecărui segment. Strategia de autostrăzi a guvernului actual este controversată, deoarece reprezentanţii Executivului au anunţat intenţia de a implementa trasee diferite de cele prioritare pentru Uniunea Europeană, cum ar fi o autostradă între Bucureşti şi Alexandria, proiect despre care guvernanţii nu au mai discutat în urma nemulţumirilor exprimate de opinia publică.
Via Digi24 | Sursă Foto
Ce constructori de autostrazi sunt astia daca au construit o portiune de autostrada pe un teren instabil? Nu trebuia sa prevada acest lucru? Ca doar nu a avut loc alunecarea de teren la vreo doi kilometrii distanta, iar apoi a afectat acea portiune de autostrada? Altii construiesc autostrazi peste ocoane sau in zone muntoase, iar la noi nici macar la campie nu se poate face acest lucru! Sau nu se vrea?