Un Mondeo care cântăreşte cât un Fiesta: Ford Lightweight Concept

Publicat miercuri, 04.06.2014 17:27 de Mircea Meșter

Ford demonstrează printr-un prototip faptul că materialele de ultimă generaţie pot scădea masa unei maşini cu aproape 400 de kilograme.

Pentru a coborî pe cât posibil consumurile afişate de modelele proprii, constructorii auto au început să marşeze pe moda motorizărilor turbo de cilindree mică, fiecare grup auto beneficiind în acest moment de motoare mici care potenţate de o turbină reuşesc să aibă performanţe şi consumuri care acum 10 ani erau de neimaginat. Mai mult, utilizarea materialelor ultrauşoare au făcut ca masele maşinilor să scadă constant generaţie după generaţie, în ciuda sistemelor şi elementelor opţionale adăugate în ultima perioadă de constructori.

În acest peisaj tehnic, Ford plusează cu ceea ce ei numesc "Lightweight Concept", practic un prototip al unui Mondeo de generaţie nouă care reuşeşte să scadă masa proprie totală la 1200 de kilograme, cifre atinse în mod normal de modelele aflate cu două segmente mai jos pe scara ierarhică a industriei auto. Pentru a aduce Mondeo la greutatea (şi consumul) unei Fiesta, cei de la Ford au realizat o serie de giumbuşlucuri tehnologice şi conceptuale interesante, multe dintre acestea fiind însă aproape imposibil de propus într-o eventuală versiune de serie din cauza costurilor prea mari pe care le ridică.

Noul Ford Lightweight Concept are o lunetă din policarbonat care înlocuieşte sticla clasică, jantele de 19 inch sunt construite din fibră de carbon, iar arcurile suspensiilor au fost realizate din compozit. Evident, caroseria a suferit şi ea modificări substanţiale, fiind construită acum dintr-un amestec de aluminiu şi magneziu şi devenind astfel mult mai rezistentă.

Pentru a coborî la 1200 de kilograme, maşina a primit sub capotă motorul EcoBoost de 1.0 litru, care are doar trei cilindri, prezent pe acest concept în varianta sa de 125 de cai putere. 

via Ford

  • mog, miercuri, 04.06.2014 17:40

    pacat ca acest concept este extrem de scump si nu va fi pus vreodata in practica...asta ar fi fost viitorul pe termen scurt, pana inventeaza astia bateriile adevarate pt electrice.

  • der, miercuri, 04.06.2014 19:27

    Deci un Fiesta va cantari cat un Trabant. Iar un KA cat un scuter......buhahahaha

  • tzenu_bmw, miercuri, 04.06.2014 19:36

    Un model de segment D sa cantareasca undeva la 1.2 tone.....ar fi mai mult decat decent........insa vor mai trece vreo 2 generatii de Mondeo pana la aceste rezultate.... Ceea ce ma deranjeaza pe mine in industria auto e ca fiecare urmatoare generatie a oricarui model din nu conteaza ce clasa...trebe sa creasca in dimensiuni.....de ce??? Ce de nu se folosesc soluti inovative ca de exemplu scaune mai subtiri si alte asemenea ideei......de ce o noua generatie cand ajunge pe piata trebe sa fie cu 7-11-15 centimetri mai lunga/lata....... Cresterea in dimensiuni a masinilor aduce in continuare kilograme in plus......si pana cand va fi rentabil sa se construiasca caroseri si jante din carbon la scara industriala indiferent de segment....as fi mers pe ideea ca masinile sa ramana la aceleasi dimensiuni daca sar putea....binenteles asta e doar ideea mea..... Si in plus ca tot venea ideea de greutate.......la motoare as face ceva De ce un V12 trebe sa aibe 6L??? de ce un V6/L6 are 3 litri...... As face exact ce a facut BMW in anii 90'..........L6 la cilindree de 2L.....V8 la cilindree de 3L......si uite asa mai scazi un 30-40kg..... deci ideei ar fi doar ca e cam greu sa le introduci in 'productie':))))

  • dan, joi, 05.06.2014 10:11

    Toate bune si frumoase, dar...caroserie din aluminiu si magneziu? Pai nu mai ramane decat sa te marinezi bine inainte de vreo calatorie, ca sigur esti bun de servit cu mustar si cartofi prajiti in caz de vreun incendiu la bord.

  • LR, luni, 09.06.2014 09:35

    Interesant. Dar ce se intampla dupa casare? Jantele din fibra de carbon se pot recicla?