Un nou scandal la Volkswagen: germanii au vândut mașini de pre-producție care nu au fost aprobate de autorități
Volkswagen a confirmat că în perioada 2006-2018 a vândut peste 6.700 de mașini de pre-producție fără să aibă aprobările necesare din partea autorităților. Clienții erau informați că mașinile respective sunt noi sau second-hand.
Înainte de lansarea unui model de serie, fiecare constructor auto dezvoltă mai multe unități de pre-producție pe care le testează pentru a identifica eventualele probleme de natură tehnică.
Aceste unități sunt destinate exclusiv testelor oficiale ale constructorilor și nu sunt aprobate pentru a fi comercializate și utilizate pe scară largă pe drumuri publice. În mod obișnuit, după lansarea versiunii de serie a modelului respectiv, constructorii renunță la mașinile de pre-producție, de obicei prin casare.
Presa germană a descoperit însă că, în perioada 2006-2018, Volkswagen vândut mașini de pre-producție, iar clienții finali erau informați că acestea sunt mașini noi sau second-hand, fără nicio mențiune cu privire la faptul că au fost construite pentru teste.
Informațiile au fost confirmate de un purtător de cuvânt al Volkswagen, care a anunțat un recall de 6.700 de mașini de pre-producție care au fost comercializate unor clienți finali, deși documentele interne obținute de presă indică existența a 17.000 de cazuri. 4.000 de mașini au fost comercializate în Germania, în timp ce restul de 2.700 de unități au ajuns în Europa și America de Nord.
Purtătorul de cuvânt al constructorului a adăugat că nu au fost semnalate accidente cu mașinile de pre-producție care au fost vândute, însă a inițiat un recall pentru că germanii nu știu cât de diferite sunt aceste unități de cele care au fost ulterior aprobate de autorități. De exemplu, unele unități ar fi necesitat doar un update software pentru a respecta legislația, în timp ce altele difereau atât de mult de versiunile de serie încât ar fi trebuit casate.
În plus, Herbert Diess, CEO-ul Grupului Volkswagen, a fost informat despre această practică în iulie 2016, însă a anunțat autoritățile abia acum, în momentul în care informațiile au apărut în presă.
Ministrul de Transport din Germania va analiza dacă Volkswagen va fi amendată cu câteva mii de euro pentru fiecare mașină de pre-producție care a fost vândută.
Cel puțin pentru moment, Grupul Volkswagen afirmă că mașinile de pre-producție în această situație aparțin doar brandului Volkswagen, în timp ce Audi, Skoda, Seat sau Porsche nu au aplicat această strategie.
"Faptul că vorbim despre unități Volkswagen construite între 2006-2018 demonstrează că Volkswagen nu a înțeles nimic, nici măcar la trei ani după ce scandalul Dieselgate a devenit cunoscut", spun oficialii grupului VZBV, care apără interesele consumatorilor germani.
Via Handelsblatt
astia numai cu kkt-uri se ocupa, ar vinde si pe ma-sa doar sa iasa bani