Un Porsche Cayenne din 2009 a devenit o mașină rară mulțumită cutiei manuale

Publicat joi, 18.03.2021 18:20 de Lestyan Bela

Un Porsche Cayenne GTS din 2009, cu transmisie manuală în șase rapoarte, a fost pus la vânzare pe un site din SUA. SUV-ul de peste 400 cai putere s-a vândut recent pentru aproape 27.000 de dolari (aproximativ 22.600 de euro).

Faptul că americanii preferă mașinile cu transmisii automate, nu este un secret. Conform unui studiu realizat de CarMax, 96% din americani conduc automobile cu transmisie automată. Iar Edmunds.com a declarat că doar 2% dintre mașinile vândute în SUA în 2018 aveau o cutie manuală.

Cu toate acestea, un Porsche Cayenne GTS din 2009, care are transmisie manuală în șase rapoarte, a fost scos la vânzare.

Neobișnuită nu este doar mașina în sine, ci și faptul că se află pe teritoriul american. SUV-ul s-a vândut recent pentru suma de 26.957 de dolari.

Porsche Cayenne GTS este propulsat de un motor V8 aspirat de 4.8 litri și dezvoltă 405 cai putere și un cuplu de 500 Nm. Schimbările aduse unei versiuni GTS, comparativ cu cea standard ale aceleași generații, includ gardă la sol coborâtă și suspensie controlată prin sistemul Porsche Active Suspension Management. De asemenea, jantele măsoară 21 de inch, iar caroseria a primit un pachet exterior specific care include și bara față de pe versiunea Turbo.

În interior, tapițeria este îmbrăcată în piele și Alcantara, iar scaunele și volanul sunt dotate cu încălzire. De luat în considerare sunt și sistemul multimedia Porsche Communication Management și linia audio Bose.



În ciuda statisticilor, unii constructori au preferat să vândă versiunile cu transmisii manuale ale unor modele performante doar în SUA. Un astfel de caz este reprezentat de BMW. Bavarezii au vândut exemplarele manuale ale modeleor M5 (E60, F10) și M6 (E63, E64, F13, F14) exclusiv pentru continentul american.

Via: carscoops.com

  • Adrian, vineri, 19.03.2021 08:58

    Nimic ciudat in a vinde versiunile manuale doar in America. Ba dimpotriva. Sunt gandite de la inceput ca masini de colectie, America fiind o tara orientata exclusiv pe automate. Daca le vindeau in Europa, ar fi fost multe si isi pierdeau astfel din exclusivitate. Asta pentru ca o astfel de masina cuplata cu o cutie manuala e ... stupida. Nu isi are sensul.

  • Edikkk, vineri, 19.03.2021 15:36

    Băţul schimbatorului arată ca o nIn

  • inexorabil, sâmbătă, 20.03.2021 16:00

    Şi, totuşi, Kiki Friki Electrikkki, dacă ai fi…Mafia? Mizeria ta de mai sus pledează din plin pentru o asemenea coincidenţă! Troglodit mai eşti – nici măcar simbolurile nu le nimereşti. Dacă ai fi căutat în pachetul Office, sigur ai fi dat peste…ȸ Ceea ce ai preferat tu este un cui înfipt între două degete boante. Numai a boaşe nu seamănă improvizaţia ta. Da’ poate te loveşte inspiraţia şi în privinţa tabletelor de neam prost tipice Teslei (in extenso, în privinţa minimalismului arhitectural pe fond high-tech), care încep să facă prozeliţi, nu glumă – printre victime vor figura şi nume de legendă, la care, teoretic, nu te-ai aştepta să adopte infamii inechivoce cu ochii deschişi…De fapt, încă îmi răsună proaspete versurile băieţilor de la Linkin Park (în piesa “Papercut”) : “The sun goes down. I feel the light betray me”… Aşadar, la orizont (invariabil sumbru), se prefigurează un nou etos, dar unul (tot) inconfundabil…cocalarist, potenţat de arhetipul e-marţafoiului. Iar dacă “melteanul clasic” ţipa “Ferea, că trecem noi. Pârtieeeee!” (pe şosea), cel de factură “nouă” (şi, ah, “de viţă”) se va dovedi şi mai “intransigent” : “Bă dujmani fanatici şi împuţiţi, nici măcar să nu respiraţi în faţa noastră!” (pe toate ariile existenţiale).