Un roadster cu motor Corvette va renaste brandul TVR
Constructorul de nisa TVR va reveni pe piata supercarurilor exclusiviste cu un roadster propulsat de un motor Corvette Conceptul care anticipeaza noul model sportiv va fi dezvaluit in iulie.
Au trecut aproape patru ani de cand industria auto britanica a ramas fara cel mai reprezentativ constructor local de supercaruri. In 2006, TVR isi inchidea portile, dupa ce noul proprietar, miliardarul rus Nikolai Smolenski, a declarat ca nu mai poate sustine productia si nu poate revitaliza vanzarile. 250 de muncitori au ramas atunci pe drumuri iar britanicii au fost nevoiti sa isi ia ramas bun de la un brand istoric.
Smolenski nu a abandonat insa ideea revenirii in prim planul pietei supercarurilor si planuieste mai nou renasterea TVR, mult mai devreme decat se asteptau unii. Rusul sustine ca fanii marcii vor putea face cunostinta cu modelul care deschide noua era a constructorului de nisa, in luna iulie, in cadrul Festivalului Goodwood.
Noul reprezentant TVR va fi un roadster dezvoltat pe o versiune imbunatatita a vechii platforme din otel, cu suspensie complet independenta si, surprinzator, cu un motor Corvette. Potrivit lui Smolenski, motorul americanilor se potriveste cel mai bine cu intentiile si arhitectura modelului britanic.
De asemenea, rusul a negat planurile de reeditare a vechilor motoare TVR, cu opt cilindri in V si sase in linie, motivand faptul ca dezvoltarea si omologarea ar inghiti prea multe resurse si prea mult timp.
Primul model din noua era TVR va fi unul decapotabil, in onoarea lui Tuscan dar si pentru ca patronul este de parere ca publicul prefera roadsterele sportive. Productia sa va fi asigurata de Gullwing in Germania, companie care in prezent produce si AC MkVI, succesorul lui AC Cobra. Oficialii au recunoscut existenta unor discutii cu Smolenski, dar au negat o intelegere finala.
Despre pret este prea devreme sa vorbim, insa rusul si-a asigurat publicul ca acesta nu il va depasi pe cel al unui Corvette european.
Miliardarul nu intentioneaza sa se multumeasca doar cu atat si planuieste in viitor un model hibrid, mai intai in stadiu de concept. "Mi-am dorit mereu o sportiva cu cutie automata, dar vechea configuratie nu permitea acest lucru. In cazul unui hibrid insa, vom putea renunta definitiv la transmisia manuala", a incheiat Smolenski.
via | autocar