Un scandal, nicio soluţie: Volkswagen nu a găsit metoda prin care să remedieze problema maşinilor diesel din SUA

Publicat vineri, 25.03.2016 16:07 de Daniel Popescu

Termenul limită până la care Volkswagen trebuie să prezinte soluţia pentru Dieselgate a fost prelungit până în 21 aprilie, după ce constructorul nu a ajuns la niciun acord cu autorităţile americane.

Volkswagen ar fi trebuit ca până în 24 martie să ajungă la un acrod cu Agenţia pentru Protecţia Mediului (EPA) cu privire la modul în care va remedia emisiile în exces ale celor 600.000 de maşini diesel implicate în scandalul Dieselgate.

Cu toate acestea, cele două părţi nu au reuşit să ajungă la o înţelegere, chiar dacă există un progres real în negocieri. Principala problemă este că soluţia propusă de Volkswagen nu remediază integral problema emisiilor şi nu este cert dacă EPA va accepta o astfel de soluţie.

În plus, o altă dilemă este dacă maşinile Volkswagen implicate în scandal vor mai avea dreptul de a circula pe drumurile publice dacă emisiile nu vor fi cele conforme cu legislaţia americană.

Soluţia propusă de Volkswagen vizează 580.000 de maşini, în timp ce pentru celelalte 20.000 una dintre propuneri este ca producătorul german să le răscumpere.

În acest context, un judecător federal a extins termenul limită până în 21 aprilie, însă a avertizat că este posibil ca nerespectarea acestuia să aibă drept consecinţă un proces pe parcursul verii. Anterior,

Departamentul de Justiţie al Statelor Unite a dat Volkswagen în judecată şi a solicitat despăgubiri în valoare de 46 de miliarde de dolari.

Via Reuters

  • tzenu_bmw, vineri, 25.03.2016 18:31

    dupa cum spuneam......Vw e un grup prea puternic si nu prea cred ca va fi ingenunchiat asa cu una cu doua.....cat despre cele 46 de miliarde eu dolari.....hai sa fim seriosi......Vw no sa dea bani aia nimanui niciodata....This world is full os sh't :))))))

  • tzenu_bmw, vineri, 25.03.2016 18:31

    dupa cum spuneam......Vw e un grup prea puternic si nu prea cred ca va fi ingenunchiat asa cu una cu doua.....cat despre cele 46 de miliarde eu dolari.....hai sa fim seriosi......Vw no sa dea bani aia nimanui niciodata....This world is full os sh't :))))))

  • 1., vineri, 25.03.2016 19:58

    @tzenu Ai dreptate vw nu dă bani,ci ia bani...Și crede-mă, sunt o grămadă cei care le plătesc ,,tehnologia,,.

  • top, vineri, 25.03.2016 20:36

    parerea mea e iesirea de pe piata americana

  • Andy, vineri, 25.03.2016 20:43

    @tzenu Fara suparare insa VW e un brand realizat de americani prin planul Marshall de dupa razboi. Fara americani ramaneau la stadiul de intentie, intentie numita Beetle, care era de fapt o copie a Tatrei T97, model admirat de Hitler si din care Porsche a recunoscut ca s-a inspirat. Deci, beizadeaua realizata pe bani americani isi minte tutorii si incearca sa le vanda gogosi, in conditiile in care stiu ca in SUA e dictatura legii si clientul e rege. Se numeste prostie. Acum urmeaza sa plateasca, asta e...

  • Valeriu, vineri, 25.03.2016 22:01

    Vai dar ce surprins sunt. Și facem un pariu că nici până pe 21 aprilie nu vor face nimic? Singurul lucru care îl fac e să ruleze banii și să mai primească ceva dobândă la ei. Minciuni peste minciuni. Cele 20.000 de mașini pe care le vor răscumpăra probabil le vor revinde în România.

  • inexorabil, vineri, 25.03.2016 23:01

    @Andy, cu tot respectul, eu știu o altă poveste a nașterii lui VW. Se consideră că “părintele” legendarului Käfer a fost…Porsche Typ 12 (1931). Totuși, sursa de inspirație pentru amatorii de aerodinamică ai anilor ’30 (inclusiv Tatra) ar fi fost Audi Typ K Stromlinien Versuchswagen (1923), desenat de evreul maghiar Pal Jaray (dar nici el n-a fost “maximum” original, imaginația fiindu-i influențată de modelul Rumpler Tropfenwagen, apărut ȋn 1921). Mai târziu, ȋn anii ’60, după preluarea suferindei Auto Union, ironia sorții a fost că VW a reȋnființat denumirea Audi, dar cu prețul “asasinării” stoicului DKW, care, după război, o menținuse pe Auto Union pe linia de plutire și ȋi furnizase lui Saab motorul de start ȋn epopee. Curiozitățile istoriei (auto). On topic: până la urmă, cele 600.000 de TDI-uri “mincinoase” din SUA ale lui VW au drept de circulație sau nu? Ȋn realitate, ce fac acum proprietarii mașinilor incriminate?

  • tzenu_bmw, vineri, 25.03.2016 23:37

    @Andy Fara suparare chiar daca succesu Vw se datoreaza intr-o oarecare parte americanilor in zilele noastre lucrurile stau putin diferit.... Vw poate scapa basma curata din tot scandalu asta fara sa plateasca cele 45 miliarde dolari.....doar compania nu a gresit/mintit cu nimik......oameni gresesc sau mint.......si deci cineva ar trebui tras la raspundere si arestat cu sentinta de inselaciune.......ca pan la urma asta sa intamplat in scandalu asta....deci nu compania e de vina si oameni care conduc compania respectiva...... Tu daca calci pe cineva cu masina si il omori....cine e de vina tu sau masina.....pe principiul asta se pot rezolva multe procese....

  • zarnesteanu, sâmbătă, 26.03.2016 01:26

    Dieselgate deocamdata e una din cele mai prost conduse crize pe care o stiu in ultima vreme. Imi pare rau de VW, dar daca n-au vreun as ascuns in maneca, au dat-o'n bara rau de tot. Eu zic ca nu e o idee prea buna sa te joci cu statul American. Vom trai si vom vedea. Depinde si cat sunt de interesate ambele parti sa ajunga la un acord si cat de mare va fi dauna ceruta de americani. Stiu cazul unei companii care intr-un an din perioada crizei 2007-2011, a amenintat statul in care avea o unitate de productie ca va parasi tara respectiva daca va fi fortata sa plateasca taxele pe anul respectiv. Taxe care se ridicau la rotunjoara suma de 500 de milioane de dollari. Si au scapat bine mersi pentru ca erau perfect constienti ca in cazul in care paraseau piata respectiva ar fi fost dezastru pentru sute de mii de oameni. Plus relatiile deteriorate pe ani de zile. Acum nu stiu cata greutate are VW in America dar vor fi niste negocieri foarte dure la nivel inalt. S-ar putea ca americanii sa-i puna sa plateasca altfel. De exemplu sa investeasca masiv in energii recuperabile, o linie de automobile electrice sau pe hydrogen, ceva de genul asta, in care ambele parti sa aiba de castigat pe termen lung. Deci au mai primit o luna perioada de gratie. Sunt curios cum vor sta treburile la sfarsitul lui Aprilie :):):)

  • LauCalin, sâmbătă, 26.03.2016 12:05

    O varianta ar fi sa comercializeze acolo doar masini cu motoare pe benzina, hibrizi sau electrice. Daca nu se va rezolva problema, eu asta o vad ca fiind o solutie. Vanzarile TDI din State sunt slabe. Poate ca ar fi mai echitabil pentru toti. Iar amenzile sa fie astfel mult reduse. Oricum asta cu poluarea si salvarea ursilor de la Polul Nord deja mi se pare deja un bullshit. Marea poluare nu o fac automobilele. Plus ca, in general nivelul poluarii este mai redus fata de acum 40-50 de ani. Cum se face, dmn'ne, ca nimeni nu s-a autosesizat de nivelul de poluare al masinilor americane din ani '50-'60-'70'-80'-90, cand aproape toate aveau motoare de peste 2000-2200 cmc si ajungeau pana la V8-uri de peste 4000 cmc lejer. In acest caz sunt masini care ar fi trebuit interzise, precum Hummer H1. Si vorbim la modul general, de sute de milioane de masini. Deci asta cum ca spun americanii, e ca si cum hotul ar striga hotii. Si oricum vanzarile VW vor mai scadea, insa nu intr-o masura alarmanta. Pentru ca nici un consumator, in speta client VW, nu a fost afectat intr-un mod direct de acest scandal. Asa cum a fost si cu Toyota. S-a facut ditamai recall-ul, desi nici un client nu a sesizat nici o problema vreodata. Motiv pentru care increderea in brand nu a fost afectata... deloc. sau mult prea putin pentru ca Toyota sa se ingrijoreze.

  • Marius, vineri, 01.04.2016 10:36

    1. combustibil bio -din porumb ca au americanii destul 2. sa le transforme in hibride pe cheltuiala lor 3. sa produca electrice

  • @LauCalin, joi, 07.04.2016 16:36

    O sa fii surprins, dar aerul in New York e mai curat decat in Bucuresti. Dieselul polueaza mai mult decat benzina. Nu-i vorba numai de CO2 http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-singurii-prinsi-cu-mata-in-sac-niciun-alt-constructor-nu-a-70371.html