Un tuner britanic a creat un Ford Focus RS de 404 CP
Britanicii de la BBR au realizat un pachet în patru trepte pentru Ford Focus RS care îi creşte puterea hot-hatch-ului de la 305 la 404 CP.
Britanicii de la BBR au realizat un pachet de tuning pentru Ford Focus RS. Aceştia pretind că au testat toate componentele acestui pachet timp de 18 luni şi sunt încrezători în faptul că niciun alt tuner de Ford nu a făcut teste mai complete ca ei. Practic, toate pachetele de modificări pentru Focus RS realizate de BBR au fost testate pe şosea, pe pista de concurs şi pe standul dinamometrului.
Prima fază a kit-ului de tuning este reprezentată de un pachet care dezvoltă 342 CP. Această performanţă este obţinută prin schimbarea furtunului de admisie şi optimizarea unităţii ECU. Tunerii au aplicat un furtun de admisie din silicon, deoarece au observat că elementul standard se strânge în unele momente şi restricţionează fluxul de aer. Puterea maximă vine la 6.150 rpm , în timp ce cuplul motor maxim este oferit la 3.350 rpm şi este de 500 Nm.
Faza doi a modificărilor aduce un ECU modificat cu BBR Star Chip şi un filtru de aer de performanţă. Această versiune a lui Focus RS dezvoltă 355 CP la 6.580 rpm şi un cuplu motor maxim de 512 Nm la 4.600 rpm. Modificările din faza doi sunt aplicate doar dacă faza unu a fost aplicată înainte de acestea.
A treia etapă de modificări este reprezentată de pachetul RS380. Acesta dezvolta 382 CP la 6.080 rpm şi furnizează un cuplu motor maxim de 525 Nm între 3.000 şi 4.650 rpm. Puterea suplimentară este furnizată graţie noului sistem de evacuare cu catalizator sport. Focus RS a primit şi injectoare cu un debit mai mare decât cele standard şi o optimizare a unităţii ECU.
Cel mai puternic pachet de tuning creat pentru Ford Focus RS este RS400, care oferă 404 CP la 6.220 rpm. Cuplul motor maxim urcă la 552 Nm şi este oferit la 3.380 rpm. Bineînţeles, această versiune este echipată cu o turbină hibrid la nivelul celor utilizate în motorsport. Acest pachet include şi o pompă de benzină cu debit mai mare şi o turbină mult mai performantă decât unitatea oferită de fabrică.
Toate aceste pachete de modificări nu încalcă normele de poluare, iar cei de la BBR pretind că modelul poate să obţină un consum de carburant identic cu cel al versiunii de fabrică a lui RS. Totodată, modelul prezintă un comportament linear al motorului graţie acestor modificări. Britanicii oferă şi un kit de suspensie realizat de specialiştii de la Koni. Amortizoarele şi arcurile oferite de BBR sunt realizate alături cei de la Koni şi sunt reglabile pentru a oferi mai mult confort la drumurile de zi cu şi perfromanţe deosebite atunci când şoferul cere acest lucru.
Via | ZerCustoms
400 CP pe puntea fata ..... asta trebuie sa fie o experienta foarte interesanta :D