Una din 5 mașini noi vândute în România, în ianuarie, au fost electrice sau hibride
Potrivit celor mai noi date furnizate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile, peste 20% dintre mașinile noi vândute în România, în prima lună a lui 2023, au fost electrice sau hibride. Totodată, raportul relevă și o scădere a cotei de mașini cu motoare diesel în această perioadă.
În prima lună a lui 2023 au fost înmatriculate peste 12.000 de mașini noi. Față de aceeași perioadă a anului trecut, asta se traduce printr-o creștere de 31%. Am aflat, anterior, că Renault a fost cea mai bine vândută marcă de import în țara noastră la începutul acestui an.
Acum, un nou raport al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), relevă o creștere semnificativă a vânzărilor de mașini electrice și hibride în țara noastră.
De asemenea, doar 12% din mașinile noi înmatriculate la începutul anului aveau motoare diesel. Numărul acestor mașini a început deja să scadă prin comparație cu anul trecut, atunci când dieselurile reprezentau 13.9% din totalul mașinilor vândute în ianuarie 2022.
Evident, mașinile cu motoare pe benzină rămân cea mai populară opțiune a românilor. Mai exact, 66% din totalul de vehicule vândute în ianuarie au motoare pe benzină. Însă, trebuie să notăm că și cota acestora a scăzut cu 2% față de ianuarie 2022.
La capitolul celor mai bine vândute modele electrice, Dacia Spring conduce detașat, cu 497 de unități vândute în ianuarie, de 4 ori mai multe față de aceeași lună din 2022. Locul 2 este ocupat de Volkswagen e-Up (109 exemplare) și Renault Megane E-Tech (57 de bucăți).
Liderul modelelor hibride PHEV este Mazda CX-60, cu 43 de exemplare vândute. SUV-ul japonez este urmat de Volkswagen Tiguan (41 de mașini) și de Ford Kuga (36 de bucăți).
La final, clasamentul modelelor hibride convenționale a fost dominat de Toyota. Modelul Corolla ocupă prima poziție, cu 202 exemplare vândute, fiind urmat de Renault Clio (190 de unități) și Toyota Yaris (133 de mașini).
Având în vedere situația vânzărilor, este de notat că una din 5 mașini noi vândute în România, în ianuarie, au fost electrice sau hibride.
via APIA
Cred ca e foarte important de mentionat cate sh dieseluri se importa. Degeaba cele noi sunt 1 din 5 electrice sau PHEV daca la importurile de sh obosite sunt predominante dieseluri vechi cu DPF anulat si care trec ITP cu spaga.