Vânzările de mașini noi au crescut cu peste 8% în UE în primele 3 luni ale anului. Dacia, în creștere cu aproape 10%, la peste 100.000 de unități
Vânzările de mașini noi au crescut în Uniunea Europeană în primele 3 luni ale anului cu 8.4%, în timp ce Dacia și-a revendicat o creștere de 9.4% și a depășit pragul de 100.000 de unități.
Piața auto europeană este în continuă creștere la începutul acestui an, iar luna martie a adus un progres consistent de 11.2%, la aproape 1.9 milioane de unități.
Astfel, pe ansamblul primelor 3 luni ale anului, constructorii au comercializat peste 4.14 milioane de mașini, în creștere cu 8.4% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
La nivelul Uniunii, Irlanda este singura țară care a raportat o scădere a vânzărilor, în timp ce cele din Finlanda au stagnat, astfel că România este una dintre cele 26 de țări cu vânzări în creștere, de 27.5% la nivelul primului trimestru.
Volkswagen rămâne cel mai mare constructor auto după vânzări de 432.000 de unități (+3.3%), reprezentând aproape jumătate dintre vânzările întregului Grup german (935.000 unități), în timp ce Ford este cealaltă marca care a depășit pragul de 300.000 de unități.
Francezii de la Renault s-au oprit la borna 289.000, în timp ce Dacia a comercializat 109.000 unități, în creștere cu 9.4% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Pe plan european, doar 5 mărci au raportat vânzări în scădere în primele 3 luni ale anului. DS, brandul premium al Grupului PSA Peugeot - Citroen, a ajuns la numai 13.000 de unități, în scădere cu peste 33%, în timp e Smart a scăzut cu 5%. Celelalte branduri pe minus sunt din Japonia și au vânzări modeste pe piața europeană: Mazda, Honda și MItshubishi.
Via ACEA
@Automarket, fotografia este de pe o autostrada din Franța, știți din ce an?