Vânzările de mașini noi în România au crescut cu 52% în luna august

Publicat marţi, 02.09.2025 13:04 de Tiberiu Safta

Potrivit celor mai noi date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi au crescut cu 52% în luna august. Românii au cumpărat peste 15.000 de mașini noi în ultima lună a verii.

Luna august a fost una foarte bună pentru vânzările de mașini noi pe piața din România. În ultima lună a verii, românii au cumpărat 15.125 de mașini noi, potrivit noilor date ale celor de la ACAROM. Asta înseamnă o creștere de 51.67% a vânzărilor față de aceeași perioadă din 2024.

Deși piața auto românească a crescut semnificativ în august, același lucru nu poate fi spus pentru ultimele 8 luni. De la începutul lui 2025 până în ultima zi din august, românii au înmatriculat 95.843 de mașini noi. Concret, asta înseamnă o scădere de 10% față de același interval din 2024.

În clasamentul mărcilor, Dacia este lider detașat, cu 26.878 mașini noi vândute în intervalul ianuarie – august. La mare distanță pe locul 2 este Toyota, cu doar 9277 de mașini noi vândute în ultimele 8 luni. Skoda ocupă locul 3, cu 7385 mașini noi comercializate în țara noastră până acum.

Urmează Volkswagen, cu 6526 de exemplare vândute. Restul clasamentului din top 10 arată în felul următor: Hyundai (6124 unități), Renault (5777 exemplare), Ford (4549 mașini), Mercedes-Benz (3808 unități), BMW (3554 exemplare) și Suzuki (3022 mașini).

Piața auto second hand a avut parte de o creștere de 9.5% în august, după ce au fost înmatriculate 30.330 de astfel de mașini în țară. De asemenea, în ultimele 8 luni, piața auto second hand din România a înregistrat o creștere de 9.54% față de același interval din 2024, după ce au fost înmatriculate 230.547 de mașini.

via ACAROM

  • Jian de la Calafat, marţi, 02.09.2025 16:54

    Sper ca Dacia sa nu aiba soarta Ucrainei. 20% din teritoriul Ucrainei a fost acaparat in peste 3 ani de conflict, Dacia pierzand 10% din propria anvergura in necrutatorul razboi comercial, dar, atentie! - doar in ultimele 12 luni. Sunt cifre ingrijoratoare, iar proiectiile in actuala stare de fapt devin si mai teribile. Dacia este vlăguită după inconsistenta decizionala care a acaparat-o. Cauza profunda a acestei regresii?!? Lipsa dCi. dCi a validat in atatea randuri ca reprezinta liantul perfect intre randament/performanta/satisfactie. Catrina, proaspăt unsă CEO Dacia, are nevoie de o singura miscare pentru a face din Dacia acel brand biruitor: implementarea pe toata gama a delicioaselor dCi.

  • @Jian, marţi, 02.09.2025 20:45

    bai terminatule ia-ti dci-urile si du-te pe pustii cu ele, sa le sugi supapele

  • Jian de la Calafat, miercuri, 03.09.2025 12:02

    Băi neterminatule, trivialităţile nu reprezinta niciodata substitut pentru argumente. @Automarket S-ar impune sa cultivati o oarecare igiena in rubrica comentarii, impunandu-se ca limbajul obscen sa fie imediat anihilat.

  • Catalin, miercuri, 03.09.2025 13:29

    Jiane, omeneste vorbind, eu tind sa inteleg reactia de descarcare a celui de mai sus. Mereu si mereu ai aceeasi placa cu dieselul delicios, aceleasi obsesii cu BEV urile, nu vii niciodata cu nimic nou, valoros sau macar decent, ce sa mai zic de argumente, ca tot pomenisi de argumente. N-am vazut niciodata un singur argument solid in tot discursul tau. Tu stii doar de anomalia BEV si ca cei care le aleg sunt gunoieri, iar solutia matura trebuie sa fie numai si numai dieselul, de parca tu ai fi un guru care cunoaste absolut toate circumstantele particulare ale oricarui automobilist si toate cazurile de utilizare a masinilor. In conditiile astea, intreg narativul tau este perceput ca o trivialitate in sine, cu care agasezi si jignesti utilizatorii acestui forum. Pana si in jigniri esti foarte limitat si lipsit de creativitate, in ciuda scremerii tale evidente de a livra expresii sofisticate, care, crede-ma sincer, nu te prind. Parerea mea este ca ti-ai facut de cap destul, scalambaindu-te ca un copil razgaiat si netras de maneca. De ajuns! Inainte sa ceri adminilor sa ia masuri de igiena pe site, ar fi timpul sa iti revizuiesti tu abordarea, care dupa cum vezi, nu prea te-a ajutat sa-ti faci multi prieteni pe aici. Fa tuturor un bine, ingroapa-l definitiv pe Jian de la Calafat si ia-o de la capat cu un username si suflu noi, asta daca crezi ca poti sa contribui cu ceva pertinent la articole, iar daca nu, vei fi mai apreciat ramanand pe margine in ascultare si invatare.

  • Jian de la Calafat, miercuri, 03.09.2025 15:32

    Nu doar ca stationezi in pseudoargumentatie, dar iau act de faptul ca ai destul timp la dispozitie incat sa iei postura de aparator al unui insolent dovedit care face uz de obscenitati. Nu te poti simti lezat, deoarece prezenta ta in rubrica de comentarii este meteorica, anul curent neamintindu-mi mai de doua, poate trei interventii ale tale. Sau, mai exista o posibilitate: sa apari suficient de des, dar ascuns dupa multiple nickname-uri. In situatia asta, tocmai tu ai o "problema", nicidecum eu. Dacia trebuie sa ofere posibilitatea fiecarui individ sa decida pentru ce combustibil opteaza, lucru care nu se intampla nici la aceasta ora. Sunt macar trei modele in gama Dacia pentru care motorizarea Diesel este asimilabila necesitatii, nicidecum luxului. Acest detaliu este cat se poate evident, usor identificabil de orice individ cu buna credinta. Datele certe sunt oferite de AM, iar cifrele brute care apar mai sus consfintesc regresul Dacia.