
Vânzările de mașini noi în România au crescut cu 52% în luna august
Potrivit celor mai noi date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi au crescut cu 52% în luna august. Românii au cumpărat peste 15.000 de mașini noi în ultima lună a verii.
Luna august a fost una foarte bună pentru vânzările de mașini noi pe piața din România. În ultima lună a verii, românii au cumpărat 15.125 de mașini noi, potrivit noilor date ale celor de la ACAROM. Asta înseamnă o creștere de 51.67% a vânzărilor față de aceeași perioadă din 2024.
Deși piața auto românească a crescut semnificativ în august, același lucru nu poate fi spus pentru ultimele 8 luni. De la începutul lui 2025 până în ultima zi din august, românii au înmatriculat 95.843 de mașini noi. Concret, asta înseamnă o scădere de 10% față de același interval din 2024.
În clasamentul mărcilor, Dacia este lider detașat, cu 26.878 mașini noi vândute în intervalul ianuarie – august. La mare distanță pe locul 2 este Toyota, cu doar 9277 de mașini noi vândute în ultimele 8 luni. Skoda ocupă locul 3, cu 7385 mașini noi comercializate în țara noastră până acum.
Urmează Volkswagen, cu 6526 de exemplare vândute. Restul clasamentului din top 10 arată în felul următor: Hyundai (6124 unități), Renault (5777 exemplare), Ford (4549 mașini), Mercedes-Benz (3808 unități), BMW (3554 exemplare) și Suzuki (3022 mașini).
Piața auto second hand a avut parte de o creștere de 9.5% în august, după ce au fost înmatriculate 30.330 de astfel de mașini în țară. De asemenea, în ultimele 8 luni, piața auto second hand din România a înregistrat o creștere de 9.54% față de același interval din 2024, după ce au fost înmatriculate 230.547 de mașini.
via ACAROM
Sper ca Dacia sa nu aiba soarta Ucrainei. 20% din teritoriul Ucrainei a fost acaparat in peste 3 ani de conflict, Dacia pierzand 10% din propria anvergura in necrutatorul razboi comercial, dar, atentie! - doar in ultimele 12 luni. Sunt cifre ingrijoratoare, iar proiectiile in actuala stare de fapt devin si mai teribile. Dacia este vlăguită după inconsistenta decizionala care a acaparat-o. Cauza profunda a acestei regresii?!? Lipsa dCi. dCi a validat in atatea randuri ca reprezinta liantul perfect intre randament/performanta/satisfactie. Catrina, proaspăt unsă CEO Dacia, are nevoie de o singura miscare pentru a face din Dacia acel brand biruitor: implementarea pe toata gama a delicioaselor dCi.