Vanzarile GM, Ford si Chrysler, un dezastru in luna februarie
In luna februarie vanzarile celor trei giganti americani, GM, Ford si Chrysler au scazut cu 53%, 48% si respectiv 44%. In aceste conditii GM si Chrysler nu vor apuca sfarsitul lui 2009.
Din nou vesti proaste de peste Ocean, unde piata auto a scazut cu 41 de procente, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Rezultatul negativ se reflecta direct in vanzarile celor trei mari giganti auto din Detroit, GM inregistrand o scadere de 53% a vanzarilor, Ford de 48% iar Chrysler de 44%.
Se pare ca luna februarie a consemnat cea mai neagra perioada de pana acum, cuvantul "disperare" definind cel mai bine starea de spirit care pluteste deasupra celor trei mari constructori americani.
Michael DiGiovanni, analist vanzari in cadrul GM, a declarat ca cifrele inregistrate luna trecuta sunt ingrijoratoare. "In mod clar rezultatele obtinute din februarie sunt o dezamagire chiar si dupa patru luni de criza economica. In aceste conditii situatia devine foarte instabila", a declarat pentru New York Times, DiGiovanni.
De cealalta parte, Emily Kolinski Morris, economist la Ford, a afirmat "ca vanzarile de luna trecuta sunt un semn clar ca situatia urmeaza sa se agraveze. Cifrele inregistrate arata ca inca nu s-a ajuns la un minim absolut."
Rezultate negative au inregistrat si ceilalti trei mari importatori din Statele Unite, vanzarile Toyota scazand cu 40%, cele ale Honda cu 38% si ale Nissan cu 37%.
Chiar daca primesc ajutoare din partea statului, la acest nivel al vanzarilor, GM si Chrysler nu vor reusi sa depaseasca acest an.
Cu toate ca in prima instanta va avea de suferit omul de rand, sper din tot sulfetul ca rezultatul inconstientei managerilor americani sa se concretizeze in prabusirea acestor conglomerate fara sens si cu produsele de care lumea nu are cu adevarat nevoie. Cu siguranta cota de piata lasata libera de acesti mastodonti fara directie va fi ca un suflu pentru ceilalti, in special pentru cei care chiar merita succesul si a caror imagine este si ea sifonata de conjunctura instituita de greselile mamutilor. Chiar daca cei 3 mari importatori au cunoscut scaderi, totusi pe modelele care nu concureaza neaparat modelele celor 3 au cunoscut cresteri. Marile scaderi se regasesc in modelele direct concurente cu ale GM, Ford sau Chrysler. Asta le obliga sa nu mai urmeze niciodata vreo moda lansata de altii, ci sa-si vada fiecare de treburile lor si sa ofere consumatorului produsul de care acesta chiar are nevoie.