Vanzarile proaste ale sportivei X-Bow "ingroapa" KTM

Publicat joi, 10.12.2009 18:32 de Bogdan Mirică

Constructorul austriac KTM a anuntat pierderi de 81.4 milioane de euro in anul financiar care se apropie de sfarsit. Dezvoltarea si vanzarile slabe ale sportivului X-Bow au agravat situatia financiara.

Ideea lansarii unui model sportiv pe patru roti i-a costat mult pe austriecii de la KTM, care au inregistrat rezultate financiare dezastruoase in ultimul an. Dezvoltarea sportivului X-Bow si vanzarile slabe inregistrate de acesta au facut ca pierderile financiare ale constructorului de motociclete sa totalizeze 81,4 milioane de euro.

Bineinteles, in spatele scaderii dramatice a stat si criza economica actuala, care a facut ca numarul unitatilor livrate sa scada de la 92.000 in 2008 la numai 64.000 de unitati anul acesta.

KTM X-Bow a stors vistieria producatorului moto de aproximativ 33.1 milioane euro si mai mult decat atat a dus la o reorganizare a structurii interne. Pentru a putea da nastere vehiculului sportiv, KTM a angajat 450 de muncitori permanenti, care s-au adaugat astfel la costurile in crestere.

Austriecii nu au confirmat intentiile de lansare a unui urmas pentru X-Bow, intreaga atentie a departamentului de dezvoltare urmand sa fie canalizata catre divizia moto.

  • bentley, joi, 10.12.2009 18:56
    Pierdere?...

    Nimic nu se pierde, totul se transforma...;))

  • Vlad.P, joi, 10.12.2009 20:30
    ???

    92.000 unitati se refera numai la x-bow sau la totalul unitatilor vandute de ktm, adica motociclete + x-bow?

  • sfera96, joi, 10.12.2009 21:01

    cred ca se refera la unitati in total , moto+auto , cat despre lansarea unui urmas ???? nu va grabiti unpic prea mult ? credeti ca e paine ? sunt suficiente modele care au avut o vanzare slaba in inceput , dar cu un marketing bun au ajuns sa "vanda stocul" , asa ca mai uitativa la tv , acolo apare ceva nou in fiecare zi , masinile sa apara mai rar , dar bine lucrate , va place efectul vw golf ? odata la 2 ani "dezvolta" un facelift general prin care genereaza dezgustul tot mai multo pasionati de model , urmas inseama si dezvoltare tehnilogica nu numai facelift , enjoy

  • Cripta, joi, 10.12.2009 22:32
    Aha

    Ca bine zici tovarase,nimic nu se pierde.Nici chiar KTM-urile alea.

  • x, vineri, 11.12.2009 08:55
    @sfera96

    Nu stiu de ce spun toti ca vw scoate un facelift la 2 ani. Golf 4 a fost lansat undeva prin 1999, Golf 5 a fost lansat la sf lui 2004, iar golf 6 dupa 4 ani. In medie, 4-5 ani intre modele, timp in care n-a facut nici un fel de modificare la model. In schimb bmw si audi scot un model nou, dupa 2 ani fac facelift, si dupa inca 2 scot alt model. Sa imi spuneti daca gresesc.

  • srdjan, luni, 21.12.2009 22:44

    asa si ford, mitsu, chevy, citroen, renault, peugeot, opel...etc aceleasi marii cu alte palarii. apar si diferente tehnologice evident dar ideea e de a trage costul in jos mentinad vanzarile... tocmai de asta apar facelift-urile pt ca cine vrea masina noua vrea ultimul model...