Vanzarile Skoda au crescut cu 7.1% la nivel mondial
Skoda a publicat rezultatele financiare inregistrate in 2008. Cehii au vandut 674.530 de automobile la nivel mondial, in crestere cu 7.1% fata de 2007.
Criza financiara? Se pare ca Skoda nu cunoaste notiunea, ultimele rezultate financiare publicate de constructorul ceh demonstrand contrariul. Comparativ cu anul 2007, vanzarile Skoda Auto au crescut cu 7,1% la nivel mondial, 674.530 de automobile fiind comercializate in anul care tocmai s-a incheiat, cifra reprezentand un record pentru subsidiarul Volkswagen.
Vanzarile companiei s-au majorat in special gratie pietelor din China si Europa de Est. Cota de piata detinuta de marca ceha s-a majorat la 2,3% in Europa de Vest, in ciuda scaderii cu 8,4% a pietei generale a automobilelor.
Vanzarile Skoda Auto s-au majorat in Europa de Est cu 30,1%, inregistrand un numar de 123.630 de automobile livrate. Cea mai importanta crestere a fost obtinuta in Rusia, unde in anul 2008 au fost comercializate 50.733 de automobile, reprezentand o crestere de 84,2% in raport cu anul precedent.
Cel mai mare producator de automobile din Cehia a livrat in 2008 un numar total de 59.284 de unitati in China, sinonim cu o crestere de 117% in raport cu 2007. Alte 16.051 de automobile au fost livrate clientilor din India, ceea ce se traduce intr-o crestere de 31,9% pe aceasta piata.
Germania ramane in continuare cea mai puternica piata din Europa de Vest pentru marca Skoda. In anul 2008, producatorul de automobile si-a majorat cota de piata la 3,9 %. Rezultatul a fost obtinut chiar si in contextul unui regres de 1,8% al pietei auto. Clientii germani au inmatriculat pe parcursul anului 2008 cu 2% mai multe masini Skoda comparativ cu 2007, ceea ce inseamna o cifra exacta de 121.277 automobile.
Octavia a fost si in anul 2008 cel mai cautat model al marcii Skoda. In total au fost comercializate 344.857 de unitati ale modelului (Octavia si Octavia Tour), ceea ce inseamna o crestere cu 11,3% in raport cu anul 2007. Cum era si normal, cel de-al doilea model in ierarhie din punct de vedere al numarului total de unitati vandute este Fabia. Producatorul de automobile a livrat 246.561 de unitati ale acestui model catre clientii din intreaga lume (ceea ce inseamna +5,9 %).
Cea mai importanta crestere procentuala a inregistrat-o cel mai recent model, noua Skoda Superb. In anul 2008, au fost vandute cu 24,9 % mai multe unitati din acest model comparativ cu anul precedent, ceea ce inseamna o cifra totala de 25.645 automobile. Mai mult, producatorul ceh a vandut 57.467 de unitati Skoda Roomster.
Fred Kappler, membru al consiliului de administratie al Skoda Auto, responsabil pentru departamentul de vanzari, a declarat: „In ciuda problemelor actuale, reusim sa mentinem o tendinta pozitiva a vanzarilor pe anumite piete. Vom sustine procesul de dezvoltare in Rusia, China si India. Este dificil sa estimam evolutia vanzarilor companiei noastre, insa mizam pe un interes sporit la nivel mondial pentru automobilele de clasa mica, precum Skoda Fabia. Acest model nu reprezinta doar expresia unei dorinte de reducere a costurilor, ci si transpunerea in practica a unor initiative sporite de protectie a mediului. Speram intr-o evolutie pozitiva, mai ales in contextul lansarii de noi modele in anul 2009“.
Crestere pe 2008 inseamna si crestere mare in primele 9 luni si stagnare in ultimele 3 luni. Estimarile celor de la vanzari mi se par prea optimiste in conjunctura actuala. Sa nu uitam ca in 2010 Octi Tour iese din fabricatie, Fabia este cea mai scumpa dintre masinile ieftine din gama ei, Superb este in prima aparitie. Singura veste buna este facelift-ul de la Octi, care devine extrem de competitiva pe segmentul ei. Roomster este masina de nisa: nici mare, nici mica. Rusia - potential de crestere relativ, India - potential de crestere slab, China - speranta tuturor ;)