Vehiculele electrice de la Ford vor avea baterii răcite şi încălzite cu lichid
Temperatura acumulatorilor vehiculelor electrice de la Ford va fi controlată cu ajutorul unui lichid pentru menţinerea performanţelor la nivelul maxim indiferent de temperatura ambientală.
Viitorul Focus electric de la Ford va fi echipat cu acumulatori Litiu-ion răciţi cu lichid. Pentru un mai bun control al temperaturii, aceşti acumulatori vor beneficia de un sistem de încălzire care va funcţiona tot cu ajutorul unui lichid. Astfel, acumulatorul va fi la temperatura optimă de funcţionare pe întreaga perioadă în care este folosit pe vehicul, oferind astfel performanţele maxime disponibile la momentul respectiv.
Noii acumulatori ai lui Focus EV sunt furnizaţi de coreenii de la LG Chem prin subsidiara lor americană – Compact Power Inc. General Motors foloseşte acelaşi tip de acumulator pe modelul Chevrolet Volt, care va debuta în noiembrie. Spre deosebire de Volt, modelele electrice de la Ford nu vor avea un sistem de extindere a autonomiei cu ajutorul unui motor cu combustie internă. Cei de la Ford au anunţat că versiunea electrică a lui Focus va avea o autonomie de 160 de kilometri şi că va fi construit în Michigan.
În ciuda faptului că nu beneficiază de acumulatori răciţi cu lichid, Nissan Leaf are aceeaşi garanţie ca şi Chevrolet Volt pentru acumulatorii săi. Ambele vehicule au o garanţie de opt ani sau 160.000 de kilometri pentru acumulatorii lor care folosesc tehnologie Litiu-ion. Rămâne de văzut în ce măsură vor observa clienţii diferenţele dintre celor două tipuri de sisteme de răcire a acumulatorilor, despre care specialiştii în industrie spun că sunt majore.
Via | Businessweek
pai cum sa nu observe clientii diferentele majore? dupa ce iti iei fericit cheile si iesi din reprezentanta, nenea consilieru iti atrage atentia ca ai mai uitat ceva: remorca-rezervor de 10 m lungime cu lichid de racire.