Vehiculele electrice nu vor fi viabile pentru folosinţa zilnică nici peste 10 ani

Publicat joi, 17.06.2010 16:08 de Sebastian Toma

Cercetătorii britanici s-au pronunţat în defavoarea susţinerii guvernamentale a achiziţiilor de vehicule electrice, deoarece acestea nu sunt viabile pentru trasportul zilnic.

Cercetătorii din Marea Britanie consideră că vehiculele electrice nu vor fi viabile pentru trasportul zilnic personal nici măcar peste zece ani. Mai mult decât atât, aceştia consideră că trebuie investite sume importante în cercetarea privind durata de viaţă a bateriilor şi masa acestora, investiţii care trebuie făcute cât de curând. Institutul Ingineriei Tehnologiei din Marea Britanie consideră că guvernul britanic ar trebui să investească în diesel-uri extrem de eficient şi în hibrizi în locul vehiculelor electrice care sunt atât de atrative în acest moment pentru cei care vor o

"etichetă mai verde".

Spre exemplu, cercetătorii britanici declară că un VW Golf obişnuit poate să parcurgă aproximativ 600 kilometri cu un rezervor plin în condiţii mixte de şofat, cu o viteză de 112 km/h. Pentru a realiza aceeaşi călătorie într-un vehicul electric, bateriile actuale ar avea masa de aproximativ 1.5 tone, iar maşina ar costa peste 100.000 de lire sterline. Cercetătorii acestui institut consideră că şoferii nu vor fi mulţumiţi de autonomia vehiculelor electrice pentru următorii zece ani. Deşi costul acestor baterii ar trebui să scadă simţitor în următorii ani, masa bateriilor nu are şanse să fie redusă semnificativ.

Bateriile Litiu-Ion sunt o soluţie parţială la această problemă, deoarece au condiţii extrem de stricte de funcţionare. Mai exact, acestea nu trebuie să fie descărcate mai puţin de 20% din capacitatea totală şi sa nu fie încărcate cu mai mult de 80% din capacitatea maximă. Aşadar, acest lucru ar duce la reducerea semnificativă a autonomiei, deşi bateriile respective sunt ceva mai uşoare decât acumulatorii convenţionali. Toate automobilele care vor folosi această tehnologie vor avea un sistem de limitare a încărcării şi de oprire treptată în cazul descărcării acesteia. Această situaţie este întălnită şi de bateriile convenţionale, dar limitele inferioare sunt mai puţin stricte şi limita superioară nu poate fi atinsă decât printr-o defecţiune a sistemului de încărcare.

Vehiculele electrice sunt potrivite doar pentru naveta pe distanţe scurte, spun cercetătorii britanici. În ceea ce priveşte nevoile de deplasare pe termen mediu spre lung ale oamenilor obişnuiţi, vehiculele electrice şi mai ales producătorii acestora trebuie să manifeste sinceritate şi să nu păcălească potenţialii clienţi care ar putea fi dezamăgiţi din start de aceste vehicule. Tocmai de aceea, ei consideră că naveta casă-serviciu şi drumurile extra-urbane trebuie să poată fi realizate cu o singură maşină, nu cu două automobile.

Centrele de schimbare rapidă ale bateriilor nu au fost luate în considerare pentru viitorul vehiculelor electrice, pe când staţiile de încărcare rapidă reprezintă un pericol pentru durata de viaţă a acestor acumulatori. În timp ce un centru de schimbare a bateriilor oferă un acumulator încărcat aproape de capacitatea maximă în doar câteva minute, acest centru obligă constructorii să folosească un singur tip de baterie, care trebuie depozitată într-o zonă accesibilă extrem de uşor, ce va duce la diverse probleme în ceea ce priveşte proiectarea acestor vehicule. Încărcarea rapidă reprezintă şi ea o problemă, deoarece aceasta ar putea afecta durata de viaţă a acumulatorilor din cauza curentului mare implicat la această metodă de încărcare.

Via | Autocar

  • alin, joi, 17.06.2010 17:08
    cercetatori

    Iara renumitul grup de "cecetatori" Britanici!? Astia nu se lasa niciodata!

  • coco, joi, 17.06.2010 18:13
    nu si de data asta

    de data asta au dreptate, e cam singura data cand au zis ceva inteligent

  • mda, joi, 17.06.2010 18:58
    cercetatorii lu peste

    chiar sunt curios pe ce masina au facut ei calculele astea... trebuie sa ne spuna concret de unde au scos suma asta 100.000 de lire sterline... e aberant... iar constructorii vor garanta viata bateriei, deci nu vad de ce-i freaca pe ei grija... englezoii astia nu dau 2 bani pe mediu!

  • vcip, joi, 17.06.2010 20:53
    Ampera

    Anul viitor vom avea o masina care raspunde la intrebarile domnilor de la acest "institut de cercetare" britanic - Opel Ampera e masina electrica care ne te va lasa in drum si care are o baterie care poate fi folosita pt. distantele scurte gen "naveta" insa nu te limiteaza - poti sa mergi peste 500km cu ajutorul generatorului aflat la bord (un motor pe benzina).

  • Dicocodino, joi, 17.06.2010 21:56
    specificatii

    Pentru 600km acumulatorul ar avea o masa de aproximativ 1300kg si toata masina ar costa cam 70000 de euro. Sa speram ca Ampera va fi sub 30000 de euro, sa se apropie cat mai mult de pretul lui Insight.

  • dice, joi, 17.06.2010 23:33
    iar

    Cercetătorii britanici s-au pronunţat :cum pot prezice ei pe 10 tehnologic vorbind ce se va intamla peste 10 ani ,poate acum 200de ani.... pfff

  • EV, duminică, 20.06.2010 15:17
    ce a vrut dice sa zica

    de unde pot sa prevada ei cum va evolua tehnologia in urmatorii 10 ani? dice are dreptate... chiar asa.. detin ei documente clasificate de-ale vreunui constructor?? penibili englezii astia...