Versiune nouă pentru Seria 1: BMW 128ti dezvoltă 265 de cai putere și va avea un preț de pornire de aproape 41.200 de euro
BMW 128ti este cel mai nou membru în gama Seria 1. Versiunea readuce în prim-plan denumirea Turismo Internazionale și propune un motor de 2.0 litri cu 265 de cai putere și 400 Nm.
Departamentul de marketing din cadrul BMW a decis că acum este momentul potrivit pentru a readuce în gamă denumirea TI (Turismo Internazionale). Numele a fost folosit pentru prima dată în anii '60 pe modelul 1800 TI, iar mai apoi pentru versiunile 2000 TI și 2002 TI.
În 1964, pilotul Hubert Hahne a reușit să se impună în Campionatul German de Turisme cu un BMW 1800 TI: 14 victorii din 16 curse. Doi ani mai târziu, Hahne reușea să parcurgă un tur pe Nordschleife în mai puţin de 10 minute la volanul unui BMW 2000 TI.
BMW 2002 TI a fost modeul pe care Hans-Joachim Stuck, viitor pilot de Formula 1, câştigător la Le Mans 24H şi campion DTM, l-a folosit împreună cu Clemens Schickentanz pentru a câştiga ediţia inaugurală a legendarei curse de 24 de ore de la Nürburgring în 1970.
La finalul anilor '90, denumirea ti revenea în oferta nemților pe versiunile BMW 323ti și BMW 325ti.
Acum, constructorul german lansează BMW 128ti. Modelul are la bază noua generație Seria 1 în varianta M Sport. În aceste condiții, hatchback-ul de clasă compactă va fi echipat cu un spoiler față special, prize de aer modificate și un difuzor spate M Sport finisat în negru lucios. Versiunea BMW 128ti plusează cu capace speciale pentru prizele de aer și decorațiuni de culoare roșie la nivelul spoilerului frontal și al pragurilor laterale. Logo-ul "ti" își face apariția pe aripile față și pe hayon. Modelul va fi echipat standard cu un sistem de evacuare dublu cu terminații cu diametrul de 90 de mm, iar opțional, clienții vor putea alege jante de 18 inch cu design Y-spoke 553 M și finisaj în două culori.
Aceeași nuanță de roșu folosită la exterior va fi disponibilă și la interior. Scaunele, panourile de uși, cotiera centrală, corovrașele și panoul de instrumente vor avea detalii roșii. Totodată, pe cotiera centrală nemții au brodat denumirea "ti".
Noul BMW 128ti va fi echipat cu o suspensie M Sport adaptată special, va avea o gardă la sol mai mică cu 10 milimetri și va beneficia de bare antirului ceva mai ferme. În plus, nemții introduc standard diferențialul Torsen cu alunecare limitată și frânele M Sport (discuri de 360 de mm pe față, respectiv 300 de mm pe spate).
Sub capota lui BMW 128ti se va afla un motor pe benzină cu patru cilindri. Unitatea de 2.0 litri dezvoltă 265 de cai putere între 4.750 și 6.500 rpm și 400 Nm între 1.750 și 4.500 rpm. Resursele vor fi gestionate exclusiv de puntea față prin intermediul unei transmisii Steptronic Sport cu opt trepte. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.1 secunde, iar viteza de top este limitată electronic la 250 km/h.
Noul BMW 128ti va fi disponibil pentru comandă începând cu luna noiembrie, iar pe piața din România va avea un preț de pornire de 41.174 de euro.
Atenție la zerouri AM, fiindcă garda la sol nu poate fi mai mică cu 100 mm. În rest, am văzut unul pe viu (M135i, deci cam la fel de spoilerizat) și nu pare atât de banal ca-n poze... dar nici prea departe d-un Hyundai N-LIne. Deja testat pe alte meridiane, ar fi mai distractiv ca 4WD-ul de 306 CP, dar, dac-aș mai fi virusat de hot-hatch-izm, aș prefera un ”modest” Megane RS de 300 CP. ...Deloc premium, dar mai performant și mai ieftin cu +zece miare.