Versiune nouă pentru Seria 1: BMW 128ti dezvoltă 265 de cai putere și va avea un preț de pornire de aproape 41.200 de euro

Publicat miercuri, 07.10.2020 11:42 de Cornel Șocariciu

BMW 128ti este cel mai nou membru în gama Seria 1. Versiunea readuce în prim-plan denumirea Turismo Internazionale și propune un motor de 2.0 litri cu 265 de cai putere și 400 Nm.

Departamentul de marketing din cadrul BMW a decis că acum este momentul potrivit pentru a readuce în gamă denumirea TI (Turismo Internazionale). Numele a fost folosit pentru prima dată în anii '60 pe modelul 1800 TI, iar mai apoi pentru versiunile 2000 TI și 2002 TI.

În 1964, pilotul Hubert Hahne a reușit să se impună în Campionatul German de Turisme cu un BMW 1800 TI: 14 victorii din 16 curse. Doi ani mai târziu, Hahne reușea să parcurgă un tur pe Nordschleife în mai puţin de 10 minute la volanul unui BMW 2000 TI.

BMW 2002 TI a fost modeul pe care Hans-Joachim Stuck, viitor pilot de Formula 1, câştigător la Le Mans 24H şi campion DTM, l-a folosit împreună cu Clemens Schickentanz pentru a câştiga ediţia inaugurală a legendarei curse de 24 de ore de la Nürburgring în 1970.

La finalul anilor '90, denumirea ti revenea în oferta nemților pe versiunile BMW 323ti și BMW 325ti.

Acum, constructorul german lansează BMW 128ti. Modelul are la bază noua generație Seria 1 în varianta M Sport. În aceste condiții, hatchback-ul de clasă compactă va fi echipat cu un spoiler față special, prize de aer modificate și un difuzor spate M Sport finisat în negru lucios. Versiunea BMW 128ti plusează cu capace speciale pentru prizele de aer și decorațiuni de culoare roșie la nivelul spoilerului frontal și al pragurilor laterale. Logo-ul "ti" își face apariția pe aripile față și pe hayon. Modelul va fi echipat standard cu un sistem de evacuare dublu cu terminații cu diametrul de 90 de mm, iar opțional, clienții vor putea alege jante de 18 inch cu design Y-spoke 553 M și finisaj în două culori.

Aceeași nuanță de roșu folosită la exterior va fi disponibilă și la interior. Scaunele, panourile de uși, cotiera centrală, corovrașele și panoul de instrumente vor avea detalii roșii. Totodată, pe cotiera centrală nemții au brodat denumirea "ti".

Noul BMW 128ti va fi echipat cu o suspensie M Sport adaptată special, va avea o gardă la sol mai mică cu 10 milimetri și va beneficia de bare antirului ceva mai ferme. În plus, nemții introduc standard diferențialul Torsen cu alunecare limitată și frânele M Sport (discuri de 360 de mm pe față, respectiv 300 de mm pe spate).

Sub capota lui BMW 128ti se va afla un motor pe benzină cu patru cilindri. Unitatea de 2.0 litri dezvoltă 265 de cai putere între 4.750 și 6.500 rpm și 400 Nm între 1.750 și 4.500 rpm. Resursele vor fi gestionate exclusiv de puntea față prin intermediul unei transmisii Steptronic Sport cu opt trepte. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 6.1 secunde, iar viteza de top este limitată electronic la 250 km/h.

Noul BMW 128ti va fi disponibil pentru comandă începând cu luna noiembrie, iar pe piața din România va avea un preț de pornire de 41.174 de euro.

  • Kirotractor, miercuri, 07.10.2020 12:02

    Atenție la zerouri AM, fiindcă garda la sol nu poate fi mai mică cu 100 mm. În rest, am văzut unul pe viu (M135i, deci cam la fel de spoilerizat) și nu pare atât de banal ca-n poze... dar nici prea departe d-un Hyundai N-LIne. Deja testat pe alte meridiane, ar fi mai distractiv ca 4WD-ul de 306 CP, dar, dac-aș mai fi virusat de hot-hatch-izm, aș prefera un ”modest” Megane RS de 300 CP. ...Deloc premium, dar mai performant și mai ieftin cu +zece miare.

  • Liviu, miercuri, 07.10.2020 12:04

    Dezamagitor. Puterea se duce doar la puntea fata (vorbim de bmw, cu pedigree de RWD) si ajunge la 100km/h ca un hyundai i30 N. De ce ar alege cineva modelul asta cand poti lua un 330i care e mai potent, mai atragator, mai spatios si cam la acelasi pret? Ca scrie TI pe cotiera poate :))

  • someone, miercuri, 07.10.2020 12:09

    Nu stiu ce sa zic despre acea diferenta de 10 mii. Daca la BMW se pot negocia discount-uri semnificative, la Renault e cam greu. S-ar putea ca diferenta reala de pret sa fie mult mai mica.

  • Ioeugen, miercuri, 07.10.2020 12:11

    Da...” Noul BMW 128ti va fi echipat cu o suspensie M Sport adaptată special, va avea o gardă la sol mai mică cu 100 de milimetri”

  • andrei, miercuri, 07.10.2020 12:17

    o fi megane mai performant....pe circuit. dar in viata reala unde nu faci doar curse, un seria 1 net superior unui megane, pentru ca intervin si alte lucruri acolo nu doar fiecare zecime de secunda. personal nu pricep rolul acestor motoare asa puternice pe niste sosele care nu ofera siguranta. dar ma rog, selectia naturala trebuie sa functioneze.

  • cornel.socariciu, miercuri, 07.10.2020 12:25

    @Kirotractor & loeugen Mulțumim pentru observație. Am mai tăiat din ele :)

  • Liviu, miercuri, 07.10.2020 12:26

    @andrei daca e pe circuit, e si in viata reala. Intr-adevar, sunt alte lucruri, mai ales confortul, unde BMW e net superior, insa ce spunea kirotractor e ca daca ar vrea hot hatch fwd, ar alege ceva mai performant si mai accesibil, ca hot hatch iti iei pt performanta in primul rand. Cat despre rolul acestor motoare e sa ofere senzatii la volan, siguranta (mai ales la depasiri) si bucurie de a conduce. Cat timp exista sosele, fie ele si cu o singura banda, poti sa accelerezi repede, si sa ramai in siguranta, fara sa depasesti viteza prea mult. Motoarele puternice sunt folosite in primul rand pentru acceleratie, nu neaparat pentru viteza maxima.

  • tzenu_bmw, miercuri, 07.10.2020 12:51

    Deci dupa ce ca 'Hofmeister Kink' incepe sa dispara de pe Bmw-urile moderne....X2 nu isi merita emblemele de pe montantul C....acum bavarezi din din nou cu o cocalarie.... Avem seria 2 care e modelul perfect pt o versiune Ti... dar lasa ca ghiolbani accepta orice..exact asta e filosofia Bmw....pffff patetic....

  • Liviu, miercuri, 07.10.2020 13:11

    @tzenu_bmw total de acord pana la ultima afirmatie. Patetic? Unde sunt patosul si inflacararea? Mai degraba penibil/lamentabil. In niciun caz patetic.

  • Tatraurs, miercuri, 07.10.2020 13:34

    Pretul e DeLa,sare lejer de 60 000euro cu cateva optiuni bifate. La banii astia iti mai poti lua Civic Type r(full)care are 320cai si prinde pe bune 280+ km/h si are si cutie manuala.Bmw cu tractiune fata si motor longitudinal,ce-au ajuns si astia...

  • Tatraurs, miercuri, 07.10.2020 13:34

    *motor transversal

  • someone23, miercuri, 07.10.2020 13:50

    scump, doar pentru o tractiune fata. si daca tot e TI, puteau pune o manuala de dragul vremurilor apuse. mi se pare ciudat diferenta de pret fata de concurenta cu aceeasi putere, sau diferenta de putere fata de un typeR cu acelasi pret ( aproape )

  • Liviu, miercuri, 07.10.2020 17:19

    @someone23 Mie nu mi se pare ciudata diferenta de pret. E BMW, nu? La fel e valabil si pt clasa A sau pt A3, care sunt mai scumpe. Cand compari un civic cu 130 sau 180cp cu un 118i cu 140cp, ti se mai pare ciudata diferenta? Pretul nu reflecta doar performanta, ci si brandul si anumite lucruri mai calitative (materiale, software etc.) Daca merita, asta in niciun caz, la banii aia iti gasesti masini mult mai ca lumea. Doar mi se pare ciudat sa compari cu un civic si sa te intrebi de ce e mai scump bmw.

  • dan_grc, miercuri, 07.10.2020 17:44

    @ Tatraurs Urca-te in seria 1, ia-l la puricat, fa comparatie cu Civic, n-o fi o diferenta reala de 20.000 euro, dar nici la aceeasi bani nu poate fi. De Civic sedan made in Turcia ce stii, o fi bun ? Iti cumperi doua la pret de seria 1. Dar macar este fiabil nene, o sa spui, pai sa vorbim de 1.5 benzina turbo ? Are cumatrul meu, la 10.000 km deja i-a bagat benzina in ulei.

  • MadaI, miercuri, 07.10.2020 18:22

    "E mai bun TypeR, pe care nu-l am, dar stiu eu ca e mai bun, da, da !" =))

  • Tatraurs, miercuri, 07.10.2020 19:09

    @dan grec. M-am suit in bmw,la fel de plasticos si urat ca si Civicul si cam cocalaresc( pe langa typer-ul pe care l am condus, am condus chiar ultimele 3 versiuni de type r,alergate bine). La aceleasi optionale( honda are totul in standard,inclusiv carbon pe bune pe ea),bmw-ul e mai scump cu minimum 22000euro si are doar 265 de caluti fata de 320 la honda. Iar fiabilitatea incomparabil mai buna la japoneza. A,si inca ceva,bmw-ul asta arata fix ca o japoneza,daca avea kia la sigla il injurati toti de mama focului.

  • Tatraurs, miercuri, 07.10.2020 19:13

    *arata ca o asiatica

  • someone23, miercuri, 07.10.2020 19:39

    aveti dreptate cu intrebare de dupa primul meu comment, insa cine cumpara aceste masini nu se uita cum e plasticul in partea inferioara a bordului, sau ce culoare de piele poate sa puna pe plafon. il intereseaza cel mai mult doar ceea ce tine de performanta, tinuta de drum, franele, daca are stock LSD si probabil cum e livrata puterea. cel care intreaba cat are portbagajul si ce consum are, cauta masina gresita.

  • dan_grc, miercuri, 07.10.2020 19:45

    Eu ma refeream la versiunile normale, dar cea mai obiectiva descriere este apectul...cocalaresc, parca esti Edikk, practic la aproape orice stire, incepi cu Bmw, indiferent de marca din articol, mai este un pitigaiat prin SUA, care din zece articole pe youtube, sapte sunt anti Bmw, foarte motivat. Te-ai gandit sa-ti faci si tu un canal ?

  • Tatraurs, miercuri, 07.10.2020 22:20

    @dan_grec. Daca E39 si mai ales E38 erau din punctul meu de vedere niste masini chiar elegante si sportive,nu cred ca poti nega ca Bmw-ul a cam luat-o pe manele incepand cu E65-ul.Versiuni normale,nu cred ca vrei sa te urci intr-un x1 (e84) standard,fara nicio optiune(un Logan full era peste el),in fine,m-am suit si-n astea noi in versiuni echipate nu foarte bine,sunt niste masini ordinare doar ca mult mai scumpe ca altele.Cel putin bmw-ul g12 in care m.am suit ultima oara avea consola centrala de toata jena,parca era o combina muzicala chinezeasca luata din targ.