Versiune nouă pentru Tesla Model 3: autonomie de 830 kilometri

Publicat joi, 14.08.2025 10:24 de Tiberiu Safta

Tesla a lansat o versiune nouă pentru Model 3. Noua versiune se numește Model 3 Long Range și promite o autonomie de 830 de kilometri, fiind cea mai mare autonomie din gama Tesla.

Constructorul american de mașini electrice tocmai a lansat o nouă versiune pentru Model 3. Noua versiune este disponibilă doar pe piața din China și promite o autonomie de până la 830 de kilometri în regim CLTC.

Modelul Tesla cu cea mai mare autonomie din gamă are acum un propulsor care dezvoltă 306 cai putere. Cu acest motor, Tesla Model 3 Long Range pentru China accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.2 secunde. Bateria este produsă de LG și are o capacitate de 78.4 kWh.

Pe piața chineză, noua Tesla Model 3 Long Range are un preț de pornire echivalent cu 32.150 euro.

via Carscoops

  • Fast_and_Curious, joi, 14.08.2025 14:23

    Cred ca e necesara o clarificare pentru cititori. Daca autorul nu a dorit sa o faca, o facem noi utilizatorii. Ciclul CLTC este foarte diferit de WLTP, fiindca urmeaza specificul traficului urban din China, unde este foarte mult stop-go, viteze mici, fara prea mult timp pe autostrada. Din acest motiv, ciclurile CLTC sunt cu 15-20% mai optimiste decat WLTP, dar asta deoarece urmeaza altfel de parcurs. WLTP pune foarte mult accent pe zona extraurbana (autostrazi, drumuri nationale), pe cand CLTL este focalizat mai mult pe zona interurbana.

  • Matei_cel_nou, joi, 14.08.2025 14:38

    Exact. Probabil are și alte optimizări pentru genul acela de trafic (de exemplu limitata puterii la plecarea de pe loc, dacă te aștepți să înainteze doar 2m, spre deosebire de plecarea de la semafor, mai comună în Europa).

  • Kap, joi, 14.08.2025 14:51

    Dacă ar fi să luăm de bună autonomia clamată ar reieși un consum de 9,44 kWh, asta în raport cu brutul bateriei! Real, consumul mediu raportat de utilizatori pe cunoscutul site german pentru acest model e peste 18 kWh. În condițiile în care abaterea de la declarația chinezilor e 100% (!), n-ar fi normal să considerăm titlul articolului ca fiind clickbait, iar autonomia clamată mincinoasă de-a dreptul?

  • Matei_cel_nou, joi, 14.08.2025 14:56

    Dacă începi prin a te raporta la capacitatea brută a bateriei, mesajul tău e tendențios spre clickbait.

  • Kap, joi, 14.08.2025 15:19

    E singura valoare prezentată în articol, dacă estimam capacitatea netă față de 78,4 kWh, atunci consumul clamat se ducea și mai jos înspre ridicol. În condițiile în care consumul real al unei trotinete ca DongFeng Spring e peste 14 kWh, tot eu sunt tendențios dacă nu cred consumuri de o cifră pentru o mașină ca Tesla 3?

  • Matei_cel_nou, joi, 14.08.2025 15:41

    Kap, în mod evident site-ul la care te referi nu are date despre acest model care abia a fost anunțat. Model 3 avea deja 5.08 mi/kWh, care înseamă 12 kWh/100km. In ciclul European. În CLTC e mai puțin. Ăsta not înțeleg că e și mai eficient. Evident in realitate depinde de multi factori, inclusiv de piciorul drept al celui care raportează. Uneori poți obține o eficienta mai buna decât cea oficiala, cum e în cazul testului cu Polestar 3. De cele mai multe ori nu.

  • @Kap, joi, 14.08.2025 20:21

    Nu trebuie sa crezi trebuie doar sa vezi dovezile non stop. Nu te duce capul doar ca sa pricepi ca restul brandurilor sunt proaste sau tendentioase anti EV si nu stiu cum sa impinga consumatorii sa nu cumpere EV. Ce ofera tesla este standardul normal

  • Mircea Badea, vineri, 15.08.2025 00:22

    Vai... ieftin și bun doar pentru premianți se pare..

  • Andi, vineri, 15.08.2025 08:05

    Anunț mincinos dat in disperare de cauză de Tesla! Elon Musk a inceput sa vadă întunericul de la capătul tunelului !