Versiunea de producție a lui Mercedes-AMG One debutează cu 1.063 CP și motor derivat din F1
Versiunea de producție a lui Mercedes-AMG One a debutat oficial, la aproape 5 ani de la prezentarea conceptului Project One. Producția este limitată la 275 de exemplare, dar toate au fost deja vândute.
În urmă cu circa 5 ani, constructorul german de automobile a prezentat lumii întregi conceptul Project One. O mașină de stradă, echipată cu un sistem de propulsie derivat din cel folosit de monopostul de Formula 1 al echipei de uzină.
Transformarea acestui concept într-un model de "serie" s-a dovedit a fi o provocare mare pentru inginerii Mercedes-Benz, tocmai de aceea lansarea versiunii de producție a fost amânată de mai multe ori. Acum, însă, a venit momentul să debuteze oficial.
ELEMENTE AERODINAMICE ACTIVE ȘI DRS
Așa cum era de așteptat, Mercedes-AMG One a rămas fidel conceptului Project One, din punct de vedere al designului. Echipa de creație a operat, totuși, o serie de modificări: partea din spate a fost retușată, mai ales la nivelul difuzorului de aer.
Jantele forjate, din aluminiu, cu 10 spițe sunt standard. Opțional, clienții pot opta și pentru jante confecționate din magneziu.
Elementele aerodinamice active pot fi controlate cu ajutorul modurilor Highway, Track și Race DRS. Acesta din urmă se dezactivează automat atunci când cel de la volan calcă pedala de frână sau atunci când sistemul simte accelerația laterală (semn că mașina se înscrie pe un viraj).
Interiorul este unul minimalist, specific unei mașini de competiție. Regăsim aici două scaune de tip scoică, un volan în stilul celui folosit de monoposturile de Formula 1, două porturi USB, două display-uri de 10 inch pentru instrumentarul de bord digital și pentru sistemul multimedia, dar și o oglindă retrovizoare digitală.
Fibra de carbon, pielea Nappa, microfibra Dinamica și accentele metalice se regăsesc din belșug în habitaclu.
SISTEM DE PROPULSIE DERIVAT DIN FORMULA 1 ȘI 1.063 CP
Sistemul de propulsie este derivat din cel de Formula 1 și integrează un agregat V6 de 1.6 litri, capabil de 574 CP, și nu mai puțin de 4 motoare electrice. Împreună, ansamblul dezvoltă 1.063 de cai putere.
Din pachet mai face parte și o baterie de 8.4 kWh, care asigură o autonomie pur electrică de până la 18 kilometri.
Cel de la volan are la dispoziție 6 moduri de condus: Race Safe, EV, Race Plus, Strat 2 (cel mai agresiv) și Individual.
Cu modul Strat 2 activat, Mercedes-AMG One atinge 200 de km/h, cu plecare de pe loc, în 7 secunde. Viteza maximă este limitată electronic la 352 km/h. Transmisia este una manuală-automatizată și integrează un diferențial blocabil. Nu lipsește tracțiunea integrală AMG Performance 4Matic+, variabilă.
Șasiul este de tip monococă din carbon, iar suspensia poate fi reglată în trei moduri: Comfort, Sport și Sport+. Aceasta din urmă coboară suspensia cu 37 milimetri pe față și cu 30 de milimetri pe spate.
Sistemul de frânare are discuri carbon-ceramice și măsoară 398 de milimetri pe puntea față (șase pistoane) și 380 de milimetri pe puntea spate (4 pistoane).
Producția lui Mercedes-AMG One va fi limitată la 275 de exemplare, dar toate au fost deja vândute. Chiar dacă prețul pornește de la 2.8 milioane de euro.
via Mercedes-Benz
O realizare extrema a inginerilor Mercedes-AMG. Ma astept ca unul dintre exemplare sa poposeasca in colectia Tiriac si sa-l putem vedea in carne si oase (carbon, otel, aluminiu, cauciuc etc) la Muzeul din Otopeni.