Versiuni noi pentru SSC Tuatara: pachet aerodinamic revizuit și până la 2.200 CP
Americanii de la SSC anunță două noi versiuni pentru modelul Tuatara. Au fost denumite Striker și Aggressor, iar aceasta din urmă este destinată exclusiv circuitului.
SSC Tuatara a fost, fără îndoială, mașina despre care vorbea toată lumea la finalul anului trecut. În octombrie, modelul american stabilea un record de viteză pentru mașinile de serie cu o medie a vitezelor de top de 508.73 km/h.
Performanța a fost contestată imediat, pentru ca în final chiar fondatorul companiei să recunoască, într-adevăr, că recordul a fost, oarecum, trucat. De atunci s-a tot încercat stabilirea unui nou record, dar mașina nici nu s-a apropiat de pragul celor 500 km/h.
Mai mult, exemplarul care a reușit toate aceste performanțe a fost avariat destul de grav după ce rulota care îl transporta a fost răsturnată de vânt în statul american Utah.
În ciuda ghinioanelor de care s-au tot lovit, americanii de la SSC anunță acum două noi versiuni pentru Tuatara. Prima a fost denumită Striker și este inspirată de avioanele de luptă.
Are un pachet aerodinamic revizuit, care generează 499 de kilograme apăsare la sol la o viteză de 257 km/h. Printre îmbunătățirile aduse interiorului se numără o tapițerie din Alcantara și un bord confecționat din fibră de carbon expusă.
În cazul său, motorul V8 twin-turbo de 5.9 litri dezvoltă 1.774 de cai putere. O cifră impresionantă, dar departe de cei 2.231 CP de care dispune cea de-a doua versiune, botezată Aggressor.
SSC nu a oferit prea multe detalii despre aceasta din urmă, dar a precizat că va fi destinată exclusiv circuitului. Lista cu noutăți include o structură interioară de protecție, scaune de competiție și centuri de siguranță cu prindere în cinci puncte.
via Autoblog
De ce nu e limitata din fabrica la 180km\h?De ce n-are tamburi pe puntea spate?De ce nu e electrica?De ce nu e construita din materiale reciclabile?