Versiuni pe gaz: Audi oferă noile A4 Avant g-tron și A5 Sportback g-tron

Publicat marţi, 22.08.2017 12:25 de Cornel Șocariciu

Audi A4 Avant g-tron și A5 Sportback g-tron, versiuni care pot rula și cu gaz natural comprimat, sunt disponibile în Europa. Ambele modele mizează pe motorul de 2.0 litri care produce 170 de cai și 270 Nm.

Noile Audi A4 Avant g-tron și A5 Sportback g-tron, versiuni care pot rula și cu gaz natural comprimat, au fost prezentate în premieră în cadrul Salonului Auto de la Geneva, eveniment desfășurat în luna martie. Acum, oficialii constructorului german au anunțat că noile modele sunt disponibile pentru comandă.

Ambele modele produse de constructorul din Ingolstadt folosesc propulsorul de 2.0 litri TFSI care oferă 170 de cai putere și 270 Nm. Indiferent de modelul ales, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 8.5 secunde. Viteza maximă este de 226 km/h, în cazul lui A4 Avant g-tron, respectiv 223 km/h pentru A5 Sportback g-tron.

Oficialii Audi spun că ambele modele au o autonomie de 950 de kilometri. Cele patru rezervoare de gaz pot "înghiți" 19 kilograme, iar rezervorul pentru benzină permite alimentarea cu 25 de litri de carburant. Consumul mediu mixt anunțat de Audi în cazul lui A4 Avant g-tron este de 3.8 - 4.4 kilograme de gaz la suta de kilometri, respectiv 5.5 - 6.5 litri/100 de kilometri.

În cazul lui A5 Sportback g-tron, consumul de gaz va fi cuprins între 3.8 - 4.2 kilograme la suta de kilometri, iar consumul de benzină anunțat de producător este de 5.6 - 6.3 litri/100 de kilometri.

Spre deosebire de versiunile care funcționează doar cu benzină, noile A4 Avant g-tron și A5 Sportback g-tron oferă un portbagaj ceva mai mic. 415 litri pentru A4 și 390 de litri pentru A5.

Pe piața din Germania, noul Audi A4 Avant g-tron are un preț de pornire de 40.300 de euro, în timp ce A5 Sportback g-tron pleacă de la 40.800 de euro.

  • LEXMARK, marţi, 22.08.2017 12:39

    Cand tot ce sti sa faci sunt doar niste tractoare "clean diesel" dar excelezi in schimbi in strategii de manipulare, in minciuna si in frauda nu iti mai ramane timp de cercetare pt a veni cu ceva nou, asa ca nu iti ramane decat sa resuscitezi tehnologii de mult apuse... Bravo VAG!

  • Adrian C, marţi, 22.08.2017 13:00

    Asteptam si versiunea pe carbune :)

  • Barto, marţi, 22.08.2017 13:40

    Si versiunea cu ulei de la Bunica?

  • carcotasu, marţi, 22.08.2017 13:44

    pentru o secunda am crezut ca sunt pe timesnewroman

  • gabi_o, marţi, 22.08.2017 15:27

    Dupa numarul negativ de voturi trag concluzia ca aici e plin de VAG lovers!

  • Zuzu, marţi, 22.08.2017 16:33

    Daca mai întrebați pe mine că ce-i cu astea, aș răspunde cu de ce nu?! Mercedes face E-ul cu gaz, de ce nu și Audi?! Ar fi trebuit că toți producătorii să ofere in loc de diesel varianta GPL care este mult mai puțin poluantă, este silențioasă și foarte economică. Cum mai nou roțile de rezervă sunt tot mai puțin folosite, ar fi loc de un rezervor de 30-40 litri de gpl, combinat cu unul de max 25 de benzină, ar fi excelent pt o autonomie medie.

  • @zuzu, marţi, 22.08.2017 17:11

    nu sunt cu gpl, sunt cu gaz natural comprimat, sunt diferente intre ele

  • unu, marţi, 22.08.2017 18:12

    @zuzu , da sunt CNG, pacat ca la noi nu exista statii decat cateva "in curte"

  • xxx, miercuri, 23.08.2017 10:59

    Am văzut in Italia si Germania stații de gaz natural lichefiat, soluția este eficienta dpdv al consumului si CO2, dar totuși umbli cu bomba ambulanta, rezervoarele au presiunea peste 200 bari. Soluția este veche, am avut si noi pe autobuze (aveau rezervoare mari cu o grosime de 25mm), daca era atât de sigura/simpla era aplicata pe scara larga