Vești bune pentru industria auto din Europa: vor fi relaxate regulile privind emisiile de CO2

Publicat marţi, 04.03.2025 12:00 de Alexandru Monenciu

Comisia Europeană, prin vocea Ursulei von der Leyen, a făcut un pas în spate și s-a arătat dispusă să relaxeze regulile privind emisiile de CO2. Propunerea va fi prezentată în data de 5 martie și va trebui aprobată de guvernele UE și de Parlamentul European.

Vânzările de mașini electrice au scăzut în ultima perioadă, astfel că producătorii europeni de automobile au toate șansele să nu poată atinge țintele de emisii de CO2 stabilite pentru anul 2025. Acest lucru ar implica plata unor amenzi uriașe.

Pentru a evita acest lucru, constructorii auto de pe Bătrânul Continent au făcut apel la Ursula von der Leyen, președintele Comisiei Europene. În urmă discuțiilor, Comisia a acceptat să le acorde producătorilor 3 ani (în loc de unul) pentru îndeplinirea obiectivelor privind emisiile de CO2.

"Obiectivele rămân aceleași. Ei trebuie să le îndeplinească, dar înseamnă mai multă marjă de manevră pentru industria auto," a declarat von der Leyen.

O propunere oficială va fi prezentată în data de 5 martie. Aceasta va trebui aprobată de guvernele UE, dar și de Parlamentul European.

Volkswagen, BMW și Mercedes-Benz se numără printre constructorii care au salutat această decizie. Volvo, pe de altă parte, este de părere că această propunere va încetini tranziția către mașinile cu zero emisii.

În 2023, nivelul de emisii de CO2 pe flotă a fost de 106.6 grame de CO2/kilometru. Pentru 2025, nivelul a fost impus la 95 de grame pe kilometru.

via Economica

  • Clique, marţi, 04.03.2025 12:39

    Ceva de așteptat, că oricum îi paște falimentul pe mulți

  • ., marţi, 04.03.2025 13:24

    ha ha ha panaramele electrice.

  • Elektrikkk, marţi, 04.03.2025 13:52

    Puturoşii dinozauri europeni au cerut iar amânare. Degeaba, vin chinezii şi americanii cu electrice şi o să se trezească companiile auto europene ca Nokia. Deja în Asia de sud est şi partea Rusiei cu Kazahstan & co, sunt dominate de companiile chinezeşti care vând electrice la preţuri mici. Ei nu fac decât să amâne inevitabilul, dar vine şi duşul rece. Numai că o să fie cu gheaţă.

  • dan_grc, marţi, 04.03.2025 14:08

    Americanii vor veni cu electrice la ei, în Europa sa se mulțumească cu ce-au avut până acum, Tesla nu mai pupa vânzări bune în Europa .

  • mda, marţi, 04.03.2025 14:08

    sa zicem, mai ales ca suntem intr-o conjunctura cam ingrata in aceste momente. insa in contrapartida cu relaxarea pe co2 trebuiau adresate constructorilor auto niste solicitari ferme pentru reducerea oxizilor de azot, ca pe noi oamenii alea ne otravesc direct, nu co2-ul. e buna si decarbonizarea, fiindca renuntarea la carburantii fosili inseamna reducerea unor dependente nocive ale UE fata de altii, asta fiind si scopul principal urmarit prin green deal pentru cine vrea sa inteleaga, nu neaparat reducerea efectului de sera, efect la care UE oricum sta foarte bine, are o pondere redusa, fata de alte zone / state / continente. UE si-a facut datoria cu succes pana acum, avem cam 7% din amprenta mondiala de carbon si tot scade. sa-i vedem acum si pe altii, dar tare ma tem ca noi europenii suntem prea finuti pentru lumea de astazi, acaparata de grobieni ca putin, trump si alti nebuni.

  • ignis, marţi, 04.03.2025 14:50

    A zis cineva ceva de CO2? Kind reminder 60% din automobilele electrice din China funcționează cu energie electrică produsă din cărbune. Între 2020-2024, China a produs în jur de 29 milioane de automobile electrice. Deci în jur de 16 milioane merg pe cărbune. Câte automobile electrice sunt în Europa? În 2023 erau 11,8 milioane. "In 2022, in Erope, 39.4% of electricity was generated from renewable energy sources, 38.7% from fossil fuels and 21.9% from nuclear power." Deci și în Europea 4,6 milioane funcționează cu energie electrică produsă din combustibili fosili. Comparați cifrele și, dacă aveți mai mult de un neuron, trageți voi concuziile. Cam asta-i "salvarea" planetei

  • Matei_cel_nou, marţi, 04.03.2025 15:14

    Sunt tare curios cum ai calculat acei 60%. Chiar dacă asa ar fi, motorul electric e mult mai eficient decât cel termic. Termicul transforma fosilele in căldură, în principal, și ceva energie mecanica. Deci tot e un avantaj sa treci la electrice. In plus, China investește masiv in energie verde. Cărbunele e doar temporar.