Vettel admite că are o parte de vină pentru ratarea titlului: "Nu am nicio problemă să-mi asum greșelile"

Publicat marţi, 23.10.2018 16:09 de Daniel Popescu

Sebastian Vettel a admis că a comis greșeli care au influențat lupta pentru titlul mondial, însă insistă că monopostul Ferrari nu a fost suficient de rapid.

Lewis Hamilton are un avans de 70 de puncte în fața lui Sebastian Vettel cu numai 3 curse înainte de finalul sezonului, astfel că un nou trofeu pentru britanic reprezintă o simplă formalitate.

Vettel a recunoscut că poartă o parte din vină pentru ratarea titlului mondial, mai ales ca urmare a accidentului suferit în Germania și a unor acroșaje cu piloți rivali în alte trei curse.

"Nu am nicio problemă să admit erorile pe care le-am făcut. Au fost prea multe incidente. Dar au fost și unele lucruri care s-au întâmplat și care nu ne-au ajutat. Nu cred în noroc sau ghionion, dar cu siguranță lucrurile nu au mers în favoarea noastră", a declarat el.

Pe de altă parte, Vettel insistă că, chiar și în absența erorilor personale, Ferrari nu ar fi avut șanse la titlu ca urmare a faptului că monopostul Mercedes a fost mai performant.

"Nu este ca și cum există o problemă fundamentală. La final pare mult mai rău decât a fost în realitate. Cel mai important lucru este că, pentru o mare parte a sezonului, nu am avut viteza necesară. În ansamblu avem potențial, dar trebuie să mai creștem și să mai învățăm. Așa că la iarnă vor fi multe lucruri pe care trebie să le analizăm, inclusiv pe mine însumi", a adăugat el.

Hamilton are nevoie doar de un loc 7 în orice care dintre ultimele 3 curse pentru a cuceri titlul mondial, iar prima oportunitate va fi chiar la sfârșitul acestei săptămâni cu ocazia Marelui Premiu al Mexicului.

Via ESPNF1

  • Razvan Dumbraveanu, marţi, 23.10.2018 16:26

    Sa cresti tu si sa inveti tu ca esti varza!! Total!! Ti-ai batut joc de munca unei echipe intregi, zi mersi ca te mai tin la echipa. Erai bun de trimis la Sauber! Tu, nu Kimi!

  • Serban, marţi, 23.10.2018 17:43

    Nu Vettel, nu ai dreptate, trebuia să-ți faci punctele pe care le-ai pierdut aiurea în cursul campionatului și acum ai fi fost la bătaie cu Hamilton, dacă nu chiar înaintea lui ! La echilibrul existent, ar fi trebuit să te aștepți că o perioadă puteți fi voi mai buni, apoi ei, din nou voi și iarăși ei. Când însă pierzi prostește perioada în care ați fost net superiori, atunci trebuie să-ți pui un mare semn de întrebare : mă pot ridica la înălțimea așteptărilor ? Eu, ca vechi ferrarist, nu mai cred că poți, eu îl aștept, în maxim doi ani, pe Leclerc. Mă întreb uneori, ca un mai vechi comentator pe acest site, de unde au apărut brusc, precum ciupercile după ploaie, ID-urile astea ciudate și ilare, care au un singur scop, jignirea cu orice preț ? Înainte erau câțiva pe care era o plăcere să-i urmărești, veneau cu comentarii la obiect și foarte bine documentate, cu care puteai să dezvolți o discuție tehnică, pe baza F1 ! Acum ... acum site-ul ăsta aduce din ce în ce mai mult cu o bodegă din Ferentari, mahala și atât. Păcat.

  • Leo, marţi, 23.10.2018 20:59

    Bai cum stiu experții de pe aici care si ce fel de campion este, carton, smoală... Cum stiu ei ca Vettel este foarte slab si ăștia de la Ferrari nu se prind si il plătesc degeaba. Normal ca Vettel a mai si gresit anul asta, dar ceea ce nu vad fanii Mercedes, este ca atunci cand te lupti cu cea mai bună masina, cu o echipa care nu greseste, cu piloti care te scot din cursa, cu un Bottas al carui singur tel in viata este sa te tina pe loc, etc... Atunci inevitabil si omeneste apare greseala. Poate că Vettel nu este cel mai bun pilot de pe grila, nu poti afla asta cand materialul cu care se luptă este inferior concurentei. Dar în niciun caz nu este un capion de carton, cum il numesc pacalicii de pe aici, singura lor realizare in viata este ca au acces la internet.

  • mobius, marţi, 23.10.2018 21:29

    Sunt de acord, cel care ar fi trebuit sa plece de la Ferrari este Vettel si nu Raikonen. Se dovedeste inca o data, ca echipa sufera in primul rand la capitolul strategie.

  • octav71, miercuri, 24.10.2018 00:41

    Eu il astept pe Mick la Ferrari, in echipa cu Leclerc. Si sa ii scoata arele de pilot din cap inconstientului ala cu energizantele!

  • Radu, miercuri, 24.10.2018 08:15

    Daca ramanea Alonso, era la egalitate cu Hamilton acum, sau chiar mai sus.

  • Hammertime, miercuri, 24.10.2018 08:42

    Ultimele gangureli onomatopeice ale fanilor rosii....Si cand te gandesti ce entuziasmati erati pe la inceput, va si vedeati cu titlurile in buzunar...Cat ghinion aveti, sau noroc sa-l aveti pe Vettel in echipa....

  • joker, miercuri, 24.10.2018 09:14

    HAI MAI FITI SERIOSI KIMI MAI BUN CA VETTEL, MA FACETI SA RAD. FERRARI AU O ECHIPA TEHNICA INFERIOARA CELOR DE LA MERCEDES, AU PILOTI INFERIORI FATA DE MERCEDES, AU MASINA SA ZICEM CAM LA FEL, REZULTATUL ESTE CLAR ,SUNT DE LOCUL 2. SA NU MAI VB DE GHINION SI DE A STI SA GESTIONEZI CA PILOT O CURSA SI MOMENTUL. SPUN ASTA CA FAN FERRARI

  • Gilles, miercuri, 24.10.2018 09:27

    Serbane, degeaba vorbesti tu cu Vettel ca nu te-aude :))-daca il iau pe un pilot la misto nu inseamna ca jignesc, asta e, orice sportiv isi asuma si laurii si balaurii. Vettel mai mult balaurii ca desi are cea mai puternica masina de pe grila o da in parapeti sau in alti "participanti la trafic". Sincer, aici macar poti sa spui ce gandesti nu ca in cotetul ala de pe fb unde sunt fermentati toti fanii rosiatici, cica isi mai spun grup f1 romania. Penibil. ps. Serbane, pe vremuri aici erau atacuri la persoana, ceea ce acum nu mai vad. Dar stii tu mai bine cum era ;)

  • ZZZ, miercuri, 24.10.2018 12:09

    Cei de la Ferrari au avut o sansa mare si Vettel e in mare parte raspunzator pentru ratarea acestui titlu

  • Leo, miercuri, 24.10.2018 13:06

    Intrebare pentru mintile luminate care zic ca Vettel a avut sezonul asta cea mai buna masina si a dat-o de gard: De ce la Red Bull, cand la fel avea cea mai buna masina nu o dadea de gard? Este o intrebare simpla, nu va complicati in raspunsuri :D

  • Serban, miercuri, 24.10.2018 13:36

    @Gilles Vorbeam la figurativ cu Vettel, de fapt vorbeam cu mine însumi și-mi expuneam părerea despre subiect. Miștocăreala a devenit un sport național în România. Depinde însă de ce fel este, miștocăreală subțire, cu ștaif, sare și piper, practicată de cei cu un oarecare simț al umorului, sau miștocăreală golănească, caracteristică, în general celor lipsiți de argumente, cantonați în lozinci și dotați cu ochelari de cal. Tu de care crezi că se practică pe aici ? Și era mai bine când existau atacuri la persoană ? Nu cred. Iar dacă ești nemulțumit de nu știu ce "cotețe" de pe fb, îți recomand skysports.com, espn.uk, sau bbc.co.uk, unde dacă nu ești cu Hamilton, devii automat dușmanul umanității. Și câte or mai fi în genul ăsta.

  • VitelulCabrat, miercuri, 24.10.2018 15:52

    Cred ca Ferrari au facut alegerea cea mai buna prin mentinerea lui Vettel. Asa cum e el cu greselile lui cand se afla sub presiune, a fost mai tot timpul mai rapid decat Raikkonen. Mai mult decat atat e vorba si de varsta pe care o are Raikkonen. Ferrari are nevoie de doi piloti buni sau foarte buni pentru a avea sansa la constructori, ori Raikkonen a fost cel putin inconstant. Pe de alta parte Ferrari nu-si permite sa aduca doi piloti tineri cum cineva sugera pe aici. Ferrari nu e RBR ca sa promoveze bauturi energizante pentru cei tineri, are o alta imagine de aparat. Cred ca in combinatia cu Leclerc vor avea rezultate mai bune. Ramane de vazut si ce masina le va pune Ferrari la dispozitie anul viitor si mai ales ce masini va avea concurenta. @Leo Stim ca tu ai fost acolo cand s-a impartit adevarul, dar in loc sa ii jignesti pe altii, mai bine ti-ai argumenta parerea. Si am si o intrebare mai buna decat a ta: de ce atunci cand n-a mai avut cea mai buna masina la RBR, Ricci l-a rupt pe genunchi?

  • Leo, miercuri, 24.10.2018 16:23

    Vitelus@ Pentru ca era pe picior de plecare! Uita-te la Rici al tau unde se afla...TOT PILOT 2! Nu va deveni NICIODATA ce sete Vettel! Terminati cu prostiile si comentati obiectiv!

  • FIA+MERCEDES=LOVE, miercuri, 24.10.2018 16:41

    https://www.motorsport.com/f1/news/fia-wheel-rim-controversy-mercedes-ferrari/3200763/

  • VOTKANEN, miercuri, 24.10.2018 16:44

    cea mai mare greseala FERRARI este tinerea la echipa a acestui adormit de KIMI pe milioane de euro-acest imbecil nu ca nu la ajutat pe VET...dar a tras si echipa in jos in clasamentul general

  • The Dot, miercuri, 24.10.2018 17:25

    Un articol interesant al unui domn, pe numele lui Brawn, nu asa obiectiv si priceput ca Leo http://www.espn.com/f1/story/_/id/25061542/ross-brawn-shame-sebastian-vettel-did-not-make-better-use-competitive-ferrari?platform=amp

  • ferr1, miercuri, 24.10.2018 20:50

    Nu poate sa il dea afara pentru ca are clauza de reziliere de cateva zeci de milioane de Euro, cu siguranta. Si nu e nimeni Enzo Ferrari pe acolo, sa fie echipa lui si sa faca ce vrea. Poate ca nici Enzo in conditiile astea nu-l dadea afara. In anii 70 il schimba in timpul sezonului, acum alte povesti. O sa stea pana la terminarea contractului. Mai are 2 ani. Cea mai mare greseala a celor de la Ferrari ar fi sa-i prelungeasca contractul in 2021. Aia greseala, nu mentinerea lui acum. Acum nu au alta solutie. Atunci vor trebui sa aleaga mai inspirati. Din 4 ani cu Ferrari, a facut doar un sezon decent - 2015. In 2016 a fost pe alta planeta, in 2017 gafe si inconstanta. 2018 cel mai slab an al sau la Ferrari. Oare ce mai urmeaza? Sa-si ia un psiholog.

  • Yaz, miercuri, 24.10.2018 22:42

    Numai "piloti" pe aici.

  • Mercedes F1, joi, 25.10.2018 00:46

    Rad de ma prapadesc :)), vine avocatelul-istoric cu informatia ca Mercedes a trisat cu acele jante perforate pe care FIA le-a astupat de vineri si totusi, chiar si asa, degetica nu castiga cursa, iar sambata Lewis ia pole-ul Da, FIA tine cu Mercedes. Sa nu uitam cine sunt sefi la FIA-Todt si Brawn.

  • @Mercedes F1, joi, 25.10.2018 14:19

    Vezi sa nu te prapadeasca de tot rasul, cand o sa vezi unde a terminat Hamilton cursa ! Cu ce probleme ? Si generate de ce parte a masinii ? Nu a castigat degetica, dar a castigat cumva tuciuriul ? In mod sigur nu, ca ala castiga doar daca se da Bottas la o parte ... de doua ori pe cursa ...

  • The Dot, joi, 25.10.2018 15:33

    Explicatia incidentului dintre Vettel si Ricciardo, imagine cu imagine: https://m.youtube.com/watch?v=04OLkoKAzfc&feature=em-uploademail

  • Istoric F1, joi, 25.10.2018 15:33

    Cat de mult savurez F1 de cand fetelica isi arata stiinta pe pista....adorabil campionul asta cu titlurile lui Newey...

  • Goos, vineri, 26.10.2018 11:08

    Mare pacat ca nu a ramas Alonso la Ferrari, probabil ca anul asta el ar fi fost campion mondial.

  • Serban, vineri, 26.10.2018 13:30

    @Mercedes F1 Dacă ai fi la fel de bine informat, pe cât de spiritual crezi că ești ... găurile de care vorbești au fost astupate duminică, cu puțin înainte de începerea cursei, nu la inițiativa, ci sfatul FIA și la dorința Mercedes, care s-au temut (asta spune Motorsport, nu eu) de o sesizare oficială din partea Ferrari ! Și mă întreb, întrebare normală zic eu, de ce s-au temut atât FIA, cât și Mercedes, dacă știau că sunt în regulă ?

  • unul mai putin patimas, vineri, 26.10.2018 14:37

    Mercedes s-a mai fentat cu un VSC si au pierdut cursa, au crezut ca si Ferrari vor intra sub VSC, cei de la Ferrari au crezut ca e o momeala si nu au intrat sa schimbe si uite asa Mercedes au pierdut din strategie. Despre Ferrari ce sa spunem, au avut noroc ca Mercedes au gresit strategia, Vetel a gresit si el si astfel nu au avut ce face si iau dat mana libera lui Kimi si acesta a castigat cursa. Vetel a venit la Ferrari ca pilot nr. 1 si Kimi nu a avut ce face decat sa testeze si sa dezvolte masina lucru care s-a vazut avand acelasi stil de pilotaj ca si Vetel, si sa-l ajute pe acesta cand e nevoie. Vetel a gresit ca un debutant, pierzand curse pe mana lui (a pierdut si cand era de neajuns), cu greseli pe care le facea si Hamilton mai demult (dar acesta s-a maturizat si a inteles ca titlul se castiga cu puncte, cu rabdare si fara fapte mari de vitejie in care poti sa castigi dar poti sa pierzi totul). Alonso daca ramanea la Ferrari masina nu ajungea unde este acum deoarece aveau doi piloti cu stiluri diferite si s-a vazut unde erau cu masina, nu puteau dezvolta masina in doua directii. Daca renuntau la Kimi si venea Vetel tot acolo ar fi fost Ferrari. Probabil mai au rabdare cu Vetel inca un an si dupa aceea cred ca-l vor schimba. Dupa ce masina Ferrari a inceput sa fie competitiva, anul trecut echipa a gresit cand l-au facut pe Kimi fara premiul de la Monte Carlo care pentru el conta cat un titlu mondial dupa reintoarcerea la Ferrari, si cred ca i se cuvenea. Masina anul trecut nu era cea mai buna, anul asta da a fost cea mai buna masina de pe grila si cred ca Kimi nu s-a dat tot concursul. Hamilton si Mercedes lucreaza pragmatic si aduna puncte, unde se poate maximum unde nu incearca sa limiteze daunele. In concluzie Vetel s-a grabit ca fata la maritis, (Hochenhaim, Monza, USA, etc...), Hamilton a adunat puncte chiar si prin ordine de echipa (umilirea coechipierului) Verstapen n-are mama n-are tata iar regulile FIA si F1 deja tine mai mult de marketing nu de sport si competitie iar noi umilii comentatori ne acrim si mai mult

  • F1, vineri, 26.10.2018 14:48

    Ai dreptate cu mentiunea ca Alonso s-ar fi adaptat perfect asa cum a facut-o de fiecare data, e pilotul de pe grila cel mai adaptiv. Nici masina din 2007 nu a fost dezvoltata de el si s-a descurcat perfect. Alonso in masina Ferrari 2018 era la mare bataie acum cu Hamilton. Nu trebuie sa fii mare expert ca sa realizezi asta. Nu stiu cine a inventat povestea cu facutul masinii pentru x,y pilot. Monopostul este facut de ingineri care din actualele regulamente scot maximul, aderenta, apasare la sol, motor si de ceva ani kers/ers. Pilotul se adapteaza si ajuta la rafinarea setarilor. Da, scaunele sunt facute pentru pilot. Au fost situatii extreme in care au schimbat sasiuri pentru ca unii nu se putea nicicum adapta. Dar nu se castiga in performanta generala.

  • @Leo, vineri, 26.10.2018 14:51

    Vettel la Red Bull l-a avut pe marele Newey a carui aerodinamica a "rupt" tot. Avea si o echipa mai buna per ansamblu decat are la Ferrari iar presiunea nu era la fel de mare. E o aritmetica simpla, aduna si tu, vezi ce-ti da.

  • VitelulCabrat, vineri, 26.10.2018 15:12

    Jentile Mercedes au fost declarate regulamentare in Mexic, asa ca pana la proba contrarie, conteaza mai putin la a cui initiativa nu le-au folosit in State.

  • @Leo, vineri, 26.10.2018 15:20

    Pai si eu ce am zis? Atunci Vettel era cel mai bun pentru ca avea totul de partea lui, fix ca Hamilton acum! Cand totul merge perfect si tu pilotezi la fel, nu ai de ce sa te stresezi si automat nu gresesti

  • unul mai putin patimas, vineri, 26.10.2018 15:29

    Se spune ca nu incap doua sabii in aceeasi teaca, dar am vazut doi mari piloti la aceeasi echipa (Prost si Senna) si faceau spectacol si nu conta atat de mult ordinele de echipa cu pilot nr 1 si pilot nr 2 etc bla bla bla. Imi e dor de acele curse si de altele de exemplu de curse in care Mansel nu mai putea sa stea in picioare pe podium de obosit dupa duelul cu Senna sau de curse in care Scumacher il depasea pe Zonta si Hakkinen trecea prin dreapta de amandoi, etc. de curse in care un pilot putea sa-si apere pozitia pana la extrem (vezi Alonso la Minardi vs Coulthar -McLaren la Monte Carlo) mai putin camionagiul Trulli, nu management de pneuri, nu management de combustibil, nu urlete pentru penalizari pentru o zgarietura (ba mai exista si masina de rezerva de ex dupa un accident la start in care au fost implicate vreo 7 masini la o cursa in Germania, Schumacher a castigat cursa cu a treia masina a echipei). Imi pare rau ca Alonso nu vrut sa faca echipa cu Vetel sau invers sa putem sa spunem care este mai mare pilot, noi vom ramane cu regretul ei cu banii, din punctul meu de vedere ambii sun la fel de buni, sunt campioni mondiali, si cel mai slab pilot de pe grila sunt sigur ca e mult mai bun decat noi privitorii asa ca toti merita respectul nostru ca sportivi, ca oameni mai putem discuta. Cum am mai spus marketingul omoara totul, inclusiv sportul si sa speram ca anul viitor o avem cel putin trei echipe care sa lupte pentru titlu ca sa avem spectacol si cei mai buni sa castige...

  • @Vitelul, vineri, 26.10.2018 17:28

    Pe pariu ca de la anul nu vor mai fi regulamentare ? Pai cum, sa foloseasca si Red Bull, sau Ferrari, ceea ce este rezervat numai pentru Mercedes ? Blasfemie !

  • VitelulCabrat, vineri, 26.10.2018 17:56

    Conteaza mai putin daca vor fi sau nu regulamentare la anul. Comentariul tau este copilaros/patimas. Echipele preiau inventii una de la alta tot timpul. Anul asta au fost unele luate de la McLaren sau Williams printre altele, ca sa nu mai vorbesc de cele dezvoltate de echipele fruntase. Problema cu F1 este ca regulamentul este interpretabil.