Vettel admite că Ferrari pierde titlurile din cauza propriilor greșeli: "Le-am făcut munca mai ușoară celor de la Mercedes"
Sebastian Vettel admite că greșelile comise în ultimele curse de Ferrari au ușurat misiunea celor de la Mercedes de a câștiga cele două titluri mondiale.
Lewis Hamilton s-a distanțat la 67 de puncte în clasamentul general în fața lui Sebastian Vettel cu numai 4 curse înainte de finalul sezonului, în timp ce Mercedes are un avans de 78 de puncte în fata Scuderiei Ferrari în clasamentul constructorilor.
În contextul în care a pierdut deja 50 de puncte comparativ cu Hamilton după victoria obținută la Spa-Francorchamps, Vettel admite că propriile greșeli au simplificat radical misiunea celor de la Mercedes.
"Mai există o șansă, dar în ultimele curse am făcut totul un pic prea ușor pentru ei. Dar trebuie să le acordăm și lor credit, au executat totul bine. În următoarele curse trebuie să ne facem treaba și vom vedea ce se întâmplă. Cu siguranță nu ne-a ajutat să terminăm pe șase dacă ei au câștigat", a declarat el.
Vettel a terminat doar pe locul 6 în cursa de la Suzuka după o eroare de strategie în calificări, când a ieșit pe circuit cu pneuri intermediare în debutul ultimei părți, în timp ce restul piloților au mizat de la început pe slick-uri.
Germanul a schimbat pneurile exact în momentul în care circuitul a devenit prea umed pentru a obține un timp competitiv și a fost nevoit să plece de pe locul nouă al grilei.
"Ce am făcut nu a funcționat, așa că analizăm ce putem face mai bine data viitoare. Dacă plouă este un pic de loterie. Dacă ploaia vine din senin și putem gestiona turul cu pneurile intermediate părem niște genii și toți ceilalți par idioți. Întotdeauna este echilibrat, dar cu siguranță puteam să ne descurcăm mai bine", a adăugat el.
Via SkySports
-
nfhnf, miercuri, 10.10.2018 08:19
Aha, trebuia sa spui tu , ca noi nu ne-am dat seama.
-
ion, miercuri, 10.10.2018 10:15
mai bine alonso in locul tau.. el niciodata nu a facut asemenea greseli..
-
cotofana, miercuri, 10.10.2018 15:30
"Cred că mass-media trebuie să arate mai mult respect pentru Sebastian. Nu vă puteţi imagina cât este de dificil să evolueze la un asemenea nivel şi acest lucru este valabil pentru toţi sportivii de nivel înalt, în disciplinele lor. Ca om, este inevitabil să comiţi erori. Ceea ce contează, însă, este modul în care le depăşeşti", a scris Hamilton pe contul său de Instagram. Il ia la misto pe Vitel, nici de Williams nu e bun
-
@ion, miercuri, 10.10.2018 15:34
Iar freci menta cu Alonso asta al tau ! Daca-i asa bun, de ce naiba nu-l mai vrea nimeni ? Cred ca doar tu si cu mamica lui ii mai sunteti fani ...
-
Gilles, miercuri, 10.10.2018 19:03
Alonso are fani cati n-o sa aiba Vetelica nici peste 10 ani. El are o mana de fani pe un anume grupetto de feisbuc. Ce a facut Alonso pentru Ferrari se vede abia acum, cand figurantul de neam isi bate joc de o masina buna.
-
@Gilles, miercuri, 10.10.2018 21:20
Pana una-alta, Alonso si-a luat bataie cat cuprinde de la Vettel si nu invers ! Vrajeala cu masinile mai slabe nu mai tine, uite ce face Hamilton cu un Mercedes cel mult egal cu Ferrari ! Sa-ti mai aduc aminte ce bataie si-a luat Alonso in 2007, singurul sezon in care a avut un coechipier valoros ? Ca in rest, a fost mare si tare cu Trulli, cu Fisico, cu Piquet si mai nou cu Stoffel, numai coechipieri de "valoare" !
-
ferr1, miercuri, 10.10.2018 21:23
Inainte sa dea vina pe Ferrari, pe toata echipa, sa fie el un pilot perfect, sa conduca fara greseala, pentru ca asa se castiga titlurile, nu doar cand ai masina cu 1 sec mai rapida decat ceilalti, cum era in perioada RBR. Marchionne sau Enzo Ferrari il dadeau deja afara pentru declaratia asta. Adica Alonso a avut tot dreptul sa se planga de Domenicalli in 2010 sau de Ferrari in 2012, cand dupa pauza de vara nu au imbunatatit masina, dar asta inca are o masina cu care se poate la titlu si pierde titlu. Fara greselile lui de pe circuit, acum statea linistit, chiar daca ar fi castigat Hamilton curse si el termina pe 2. A zis bine Briatore - titlul nu e despre curse castigate, ci despre puncte castigate. Or Vettel pierde mereu puncte, la fel si Ferrari. De fapt Ferrari da 60 milE pe an salariile pentru astia doi si nu ia niciun titlu. Asa arata dezastrul, asa arunci 60 mil pe geam.
-
fgt, joi, 11.10.2018 08:11
Nu am crezut ca vor avea un asa declin dupa vacanta de vara.
-
lol, joi, 11.10.2018 12:44
Alonso si-a luat bataie de la Newey, nu de la Vettel. Vettel avea o supermasina in anii 2009-2013, cu acea aerodinamica care le dadea 1-2 sec pe tur, pana in era turbo 1.6. Cu aceeasi masina Webber il tinea in sah, iar australianul nu e cine stie ce pilot. Ideea e ca acum se vede care e pilot si care e doar campion cu 4 titluri. S-au lamurit pana si cei din echipa Ferrari care a fost cu adevarat mare. Alonso a tras echipa dupa el cu acele curse fabuloase. Vettel e invers, echipa trage de el dar el gafeaza ca un incepator.
-
Toto, joi, 11.10.2018 12:52
Alonso bataie in 2007? A terminat la egalitate de puncte cu Hamilton in conditiile in care avea tot garajul impotriva lui!! Il confunzi cu Vettel, care in 2014 chiar si-a luat-o rau de la Ricci!!
-
Toto, joi, 11.10.2018 12:52
Pana una alta fanii Ferrari au facut o petitie ca-l vor inapoi pe Alonso. Cred ca asta spune tot.
-
AyrtonSenna1991, joi, 11.10.2018 17:03
Nu credeam că o să fac asta vreodata , dar îi dau dreptate lui lol. Acum se vede valoarea adevărată a lui Vettel. Cu Leclerc nu va fi la fel ca cu Raikkonen. După părerea mea germanul nu e nici măcar la nivelul lui Damon Hill si nu merita nici un titlu mondial. Dar statistica minte uneori...
-
@Toto, joi, 11.10.2018 17:40
Bai baiete, cand esti dublu campion mondial si daca ai experienta de sase ani in F1, daca vine un debutant cu care ajungi la egalitate doar pentru ca ala a abandonat ca prostul in China, se numeste ca ti-ai luat-o la greu si ca putea fi mai rau de atat ! Eu nu spun ca Vettel este altfel, dar lasati mah mumia aia de Alonso sa se odihneasca in pace, vin la rand piloti tineri si foarte talentati ! Ce facem, le tinem locurile ocupate cu Tutankhamon-Alonso si Ramses-Raikkonen ? Sunt fani italieni cu petitie pentru Alonso ? Sa fie sanatosi si sa le vina mintea la cap, in F1 sentimentalismele nu-si au locul !
-
VitelulCabrat, joi, 11.10.2018 22:58
Pana pilotii nu au aceeasi masina putem discuta la infinit care e mai bun, sau ce ar fi facut altul in locul lui daca avea nu stiu ce masina. Fiecare va ramane in cap cu parerea subiectiva ca favoritul lui e mai bun. La final ramane istoria si istoria o sa tina cont mai mult de numarul de campionate castigate, de numarul de curse sau pole position obtinute. Desigur ca la rezultatele astea un factor l-a avut si il va avea norocul sau soarta sau cum vreti sa-i spunem ca un pilot sa semneze cu o echipa mai buna intr-o anumita perioada. Ce pot spune cu tarie e ca dintre cei 3 piloti campioni mondiali, mentionati mai sus, e cel care greseste cel mai mult sub presiune, si asta conteaza cand cursa spre titlu e stransa. Si aici aveti si petitia daca sunteti interesati :) : https://www.change.org/p/ferrari-fernando-alonso-back-to-ferrari
-
ferr1, vineri, 12.10.2018 00:03
Nu inteleg ce sens are petitia. Mi se pare ca sunt multi oameni care nu au ce sa faca. Alonso cu siguranta a vorbit anul asta cu cei de la Ferrari, dar nu l-au acceptat. Probabil atunci cand au fost discutiile, Ferrari inca mai credea in Vettel. Sunt sanse 0,1% ca Alonso sa mai revina vreodata la Ferrari ca pilot. Leclerc e un pariu, nu o garantie cum ar fi Alonso. Nu stim daca Leclerc o sa faca fata presiunii sau se pierde pe la locurile 6-8. La Ferrari trebuie sa castigi mereu. Degeaba spune Arrivabene ca Leclerc e pentru viitor. Daca nu se impune in primii 2 ani sa-l bata pe Vettel, o sa moara locotenent la Ferrari ca Massa, Barrichello etc. Eu zic ca pana in 2021, cand se pot face transferuri, Ferrari o sa tot regrete ca l-au tinut pe Vettel. Si chiar daca Vettel va castigat in cei 2 ani de contract, care i-au mai ramas, tot e un pilot slab pentru ca efectiv a aruncat titlul din mana in 2017 si 2018, nu il iarta nimeni. Nu sunt sigur ca Leclerc o sa-l bata pe Vettel, probabil toata echipa Ferrari va trage pentru german. Daca zboara Arrivabene altfel vor sta lucrurile. Adica Arrivabene trebuie sa zboare. Si daca Ferrari ar avea c**ie, asa cum avea Enzo, ar zbura si Vettel. Macar Arrivabene. E la fel de vinovat ca Vettel. Dar il astept pe Hamilton la Ferrari in 2021. O sa aiba 36 de ani, dar sigur va fi la acelasi nivel. Si va avea nevoie de o noua provocare in cariera si sigur isi doreste sa fie la Ferrari, din motive de marketing. Eu zic ca sunt sanse mari sa-si incheie cariera la Maranello, cu cateva titluri cu Ferrari.
-
VitelulCabrat, vineri, 12.10.2018 01:56
Nu-l vad pe Hamilton la Ferrari. Italienii sunt rasisti, sau mai rasisti ca altii, si nu ma refer la cei de la Ferrari, ci la italieni ca natie. In sportul lor au fost nenumarate cazuri in care suporterii au scandat tot felul de mizerii. Niste limitati din punctul meu de vedere. Pe de alta parte, nu stiu daca la varsta aia va mai avea chef. Acum cred ca depinde si de ce se va intampla in urmatorii doi ani. Daca mai castiga o data sau de doua ori, poate ca daca e interes si din partea echipei Ferrari, s-ar duce ca sa egaleze recordul lui Schumacher sau sa-l depaseasca, dar la cum merg lucrurile la italieni, nu prea ii vad sa vina cu o masina buna care sa tina tot sezonul. In plus de asta Leclerc in doi ani de zile ar trebui sa creasca si sa emita pretentii la castigarea titlului, si atunci de ce l-ar aduce pe Hamilton, sa fie ceea ce e Raikkonen acum?
-
Radu, vineri, 12.10.2018 08:28
Cel putin un motiv pentru care Alonso merita tinut minte: https://www.youtube.com/watch?v=BFh06tzUcEs
-
Ha,ha,ha..., vineri, 12.10.2018 19:37
Scria cineva aici de declinul Ferrari dupa pauza de vara. E adevarat, insa "declinul" a fost defapt interventia FIA pentru modificarea ERS-ului Ferrari. Nu era in afara regulamentului, dar daca era un atuu pentru ei, si Mercedes nu l-a inteles sa-l copieze, intervine FIA. Ca fapt divers, anul trecut tot asa le-a spulberat performantele cand le-au cerut modificarea podelei, care nu era in afara regulamentului, dar doar la ei functiona. Pe de alta parte nimeni nu se uita la performantele "minune" scoase de Mercedes peste noapte, si despre care se vorbeste, asa cum s-a vorbit si anul trecut. Pare o intelegere tacita, altfel nu stiu cum se pot lasa asa usor de "interzis" cei de la Ferrari. P.S. nu sunt speculatiile mele, sunt informatii si analize, se gasesc pe net suficiente informatii despre subiect, si nu la nivel de barfa.
-
@Ha,ha,ha..., sâmbătă, 13.10.2018 11:20
Oricat ai ambala ciocolata...tot marmota piloteaza pentru Ferrari. Sigur, conspiratiile universale au impiedicat marea echipa rosie, dar pe Vetel, cine l-a pus sa gafeze cand aveau acea inovatie fantastica?! Si da, Todt si Brawn, sunt marii adversari ai echipei Ferrari. Faci niste afirmatii fara nicio acoperire, delirante, asta, lasand gluma la o parte.
-
Ha,ha,ha..., luni, 15.10.2018 13:16
Tocmai ce am scris in postul anterior, sunt discutii pe aceasta tema, si discutii, nu "mistouri" de doi lei ca pe aici.
-
buf, marţi, 16.10.2018 13:08
Oricum nu ar fi castigat anul asta in conditiile in care Mercedes iar s-au dus in fata cu performanta pe final de campionat stricand echilibrul. Hamilton 1, Bottas 2 la Suzuka si asta fara efort. Hands down! Hamilton este in carti sa egaleze recordul de titluri al lui Schumacher.
-
lol, marţi, 16.10.2018 13:14
Din ciclul "hai sa comparam realizarile pilotiolo de la Ferrari din ere diferite, pe masini diferite si avand concurente diferite" Schumacher are 5 titluri cu Ferrari iar Alonso 5 ani de frecat menta la Ferrari. Ei poftim! Pe de o parte pe cand Alonso facea mari realizari le Ferrari, Vettel castiga in fata lui Alonso. Pe de alta parte, de unde ati scos comparatia asta si mai ales cum naiba de a ajuns Alonso in fata lui Vettel la capitolul realizari la Ferrari? Cum ati calculat? Asta daca ar conta ... Iar voi puteti sa visati revenirea lui Alonso la Ferrari mult si bine. Sunteti singurii care mai vad in asta ceva palpabil. Nici Ferrari si nici Alonso nu mai vrea asta, cel din urma realizand ca e pe faras si la McLaren cu un eventual Lando Norris.
-
@lol, vineri, 19.10.2018 12:17
Schumacher a stat la Ferrari din 1996-2004. Alonso are victorii mai multe ca Vettel la Ferrari cu masini net inferioare. Vettel l-a avut pe Guru Newey, ca sa intelegi de ce a luat alea 4 titluri. Acum nu-l mai are si se vede calitatea de pilot, cat de mare campion este. Mai are putin si zboara de la Ferrari. Alonso s-a batut pentru Ferrari pana in ultima cursa de 2 ori. Cu Vettel Ferrari par ridicoli si pierd titlurile cu 3-4 curse inainte de final. Nu in ultimul rand, dupa faliile de logica mai ai si de gramatica, la acorduri.
Citeste si
-
F1 TOP | luni, 25 noiembrieFormula 1: George Russell, victorie în Las Vegas. Max Verstappen cucerește al 4-lea titlu consecutivGeorge Russell a câștigat Marele Premiu din Las Vegas după o cursă dominată de pilotul britanic. Totodată, Max Verstappen a încheiat pe locul 5 și a devenit campion mondial pentru a 4-a oară consecutiv. Citeste tot
-
F1 TOP | joi, 14 noiembrieFormula 1: Monaco va rămâne în calendar până în 2031Formula 1 a anunțat un acord nou cu Monaco pentru a găzdui Marele Premiu de la Monaco până în 2031. Începând din 2026, etapa din principat va avea loc în primul weekend din iunie. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 13 noiembrieF1: Eveniment special de lansare pentru toate echipele în 2025Formula 1 va organiza, pentru prima dată în istorie, un eveniment special de lansare pentru toate echipele. Evenimentul va marca 75 de ani de la înființarea campionatului mondial de Formula 1. Citeste tot
-
F1 TOP | marţi, 12 noiembrieF1: Alpine va trece la motoare Mercedes din 2026Echipa de Formula 1 Alpine a anunțat oficial că va trece la motoare Mercedes începând din sezonul 2026. Anunțul vine la o lună după ce Renault, actualul furnizor de motoare al echipei franceze, și-a anunțat retragerea din Formula 1 la finalul lui 2025. Citeste tot
-
F1 TOP | miercuri, 6 noiembrieF1: Gabriel Bortoleto, pilot Kick Sauber în 2025. Bottas și Zhou părăsesc echipa la finalul lui 2024Gabriel Bortoleto va fi noul pilot al echipei Kick Sauber în Formula 1, începând din sezonul 2025. Debutantul brazilian îl va avea coechipier pe Nico Hulkenberg. Totodată, actualii piloți Sauber, Valtteri Bottas și Zhou Guanyu, vor părăsi echipa la finalul sezonului actual. Citeste tot
Vettel draga, sa zici mersi daca termini sezonul pe locul 2.