Vettel va pleca din pole la Monza, Hulkenberg pe locul 3!

Publicat sâmbătă, 07.09.2013 16:03 de Daniel Popescu

Red Bull Racing a monopolizat prima linie a grilei de start de la Monza prin Sebastian Vettel şi Mark Webber, în timp ce Nico Hulkenberg i-a învins pe Felipe Massa şi Fernando Alonso.

Calificările pentru Marele Premiu al Italiei au fost marcate de numeroase surprize după eliminările suferite în a doua parte de piloţi de calibru precum Kimi Raikkonen sau Lewis Hamilton.

Red Bull Racing şi-a confirmat însă statutul de mare favorită câştigat după prestaţiile din antrenamente şi a monopolizat prima linie a grilei de start.

Sebastian Vettel a obţinut al patrulea pole position din acest sezon după ce a fost cronometrat cu 1:23.755 la capătul unui duel cu coechipierul său Mark Webber, care va lua startul de pe locul doi.

Surpriza plăcută a sesiunii a fost Nico Hulkenberg, germanul reuşind să ocupe locul trei pe grila de start la numai trei zecimi în spatele triplului campion mondial.

Ferrari nu a contat în lupta pentru pole position nici în faţa propriilor suporteri, iar strategia de a-l ajuta pe Fernando Alonso prin rularea acestuia în imediata apropiere a lui Felipe Massa a eşuat. În plus, brazilianul a fost chiar mai rapid decât dublul campion mondial şi va pleca de pe locul patru al grilei din faţa coechipierului său.

Nico Rosberg şi-a trecut în cont doar locul şase pentru Mercedes în faţa lui Daniel Ricciardo de la Toro Rosso şi a celor doi piloţi McLaren, Sergio Perez şi Jenson Button, în timp ce Jean-Eric Vergne a fost cel mai lent în Q3 după ce a ieşit în decor în virajul Parabolica. 

LOTUS ŞI HAMILTON, ELIMINAŢI ÎN Q2

Nu mai puţin de trei piloţi de top au fost eliminaţi în a doua parte a calificărilor. Lotus a ratat accesul în Q3 cu ambii piloţi, Kimi Raikkonen şi Romain Grosjean urmând să plece de pe locurile 11 şi, respectiv, 13, iar între ei s-a intercalat Lewis Hamilton, care a plecat de fiecare dată din pole position în ultimele patru curse.

Pilotul echipei Mercedes a fost însă blocat de Adrian Sutil în virajul Parabolica în ultimul tur rapid de circuit, acest incident urmând  să fie investigat de comisari după calificări.

UPDATE: Sutil a fost penalizat cu trei poziţii pe grila de start pentru blocarea lui Hamilton şi va pleca de pe locul 17. Pilotul Force India se calificase iniţial pe poziţia a 14-a.

Force India a fost de asemenea eliminata cu ambii piloţi, Sutil şi Paul di Resta urmând să ia startul de pe locurile 14 şi 16, în timp ce Pastor Maldonado a stabilit doar al 15-lea timp. 

GUTIERREZ ŞI BOTTAS, VICTIMELE DIN Q1

Esteban Gutierrez a fost primul pilot sub linie în prima parte a calificărilor, pilotul echipei Sauber urmând să plece din faţa unui alt debutant, Valtteri Bottas (Williams).

Ca de obicei, ultimele două linii ale grilei de start sunt ocupate de Caterham prin Giedo van der Garde şi Charles Pic şi respectiv Marussia prin Jules Bianchi şi Max Chilton. Marele Premiu al Italiei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00, ora României.

ITALIA - REZULTATE CALIFICĂRI

 1. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m23.755s
 2. Mark Webber           Red Bull-Renault     1m23.968s  +0.213s
 3. Nico Hulkenberg       Sauber-Ferrari       1m24.065s  +0.310s
 4. Felipe Massa          Ferrari              1m24.132s  +0.377s
 5. Fernando Alonso       Ferrari              1m24.142s  +0.387s
 6. Nico Rosberg          Mercedes             1m24.192s  +0.437s
 7. Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari   1m24.209s  +0.454s
 8. Sergio Perez          McLaren-Mercedes     1m24.502s  +0.747s
 9. Jenson Button         McLaren-Mercedes     1m24.515s  +0.760s
10. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari   1m28.050s  +4.295s
Q2 cut-off time: 1m24.776s Gap **
11. Kimi Raikkonen        Lotus-Renault        1m24.610s  +0.633s
12. Lewis Hamilton        Mercedes             1m24.803s  +0.826s
13. Romain Grosjean       Lotus-Renault        1m24.848s  +0.871s
14. Adrian Sutil          Force India-Mercedes 1m24.932s  +0.955s
15. Pastor Maldonado      Williams-Renault     1m25.011s  +1.034s
16. Paul di Resta         Force India-Mercedes 1m25.077s  +1.100s
Q1 cut-off time: 1m25.030s Gap *
17. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari       1m25.226s  +0.907s
18. Valtteri Bottas       Williams-Renault     1m25.291s  +0.972s
19. Giedo van der Garde   Caterham-Renault     1m26.406s  +2.087s
20. Charles Pic           Caterham-Renault     1m26.563s  +2.244s
21. Jules Bianchi         Marussia-Cosworth    1m27.085s  +2.766s
22. Max Chilton           Marussia-Cosworth    1m27.480s  +3.161s
  • Bogdan, sâmbătă, 07.09.2013 16:05

    Deci ... Massa isi va lua felicitari sau ciupercute ?! S-ar putea sa isi fi pecetluit soarta cu calificarile astea.

  • 123, sâmbătă, 07.09.2013 16:07

    Wohoo. Dubla :).

  • ., sâmbătă, 07.09.2013 16:11

    Incredibil Massa , m-ai vrei sa ramai la Ferrai dupa asta?

  • dany, sâmbătă, 07.09.2013 16:14

    @ferr de data asta ai vazut care a fost viteza maxima la mercedes si care a fost la red bull?

  • danoe, sâmbătă, 07.09.2013 16:15

    Monza e un circuit "croit"pentru Ferrari,dovada Hulkenberg,si Sauber Ferrari!

  • dany, sâmbătă, 07.09.2013 16:20

    @daniel popescu Hamilton nu a fost blocat in ultimul tur ci in penultimul! in parabolica a trebuit sa franeze prea repede si brutal in penultimul tur pt a nu il lovi pe sutil (tur compromis) iar apoi a rulat in turul urmator imediat in spatele lui sutil (care era lent)... deci inca un tur compromis... de aceea s-a si retras la boxe

  • adidor77, sâmbătă, 07.09.2013 16:22

    in fata proprilor suporteri, Scuteria ar putea adopta strategia de a schimba cutia de viteze a lui Massa iar in acest fel SuperMaretul Alonsita va pleca de pe 3 ;)))

  • adidor77, sâmbătă, 07.09.2013 16:25

    ups, am uitat de Hulkenberg, deci nici asa nu va ajunge alonsito in spatele lui vettel la start :))

  • ferr, sâmbătă, 07.09.2013 16:27

    Cred ca Massa are o problema la cutia de viteza. Nu stiu ce naiba a incercat sa demonstreze, dar si-a gasit prost momentul. Trebuia sa ramana in fata lui Alonso si sa-l ajute. Poate ca s-a saturat de Ferrari si nu vrea sa ne spuna... Foarte mica diferenta intre cei doi, dar nici la prima iesire si nici la a doua nu si-a ajutat coechipierul. Doar ploaia sau abandonul il pot ajuta pe Alonso maine. Altfel poate ajunge pe cel mult locul 2. Totusi ma gandesc ca daca Ferrari a venit atat de aproape in calificari, poate in cursa vor fi cei mai rapizi. Oricum se pot intampla multe...

  • 123, sâmbătă, 07.09.2013 16:46

    Ce am inteles eu este ca sunt facuti pentru locul 2.

  • pacpac, sâmbătă, 07.09.2013 16:53

    Vettel trebuie sa puna acatiste toata viata pt masina care o are caci masina il face invingator cursa de cursa si nu invers dar cred ca webber e mult bun decat vettel dar deja s-a cam saturat sa fie pe 2 si vrea sa incerce altceva pacat ca nu mai vedem o cursa intre piloti cum vedeam mai demult acum e vorba de buget cine are bugetu mai mare are si ingineri mai buni si toate lucrurile muult mai bune

  • ..., sâmbătă, 07.09.2013 16:58

    Pretendentul unui loc la Ferrari ia startul din fata pilotilor Scuderiei. :))

  • ciuruitu, sâmbătă, 07.09.2013 18:20

    Maine ploua ! Va fi interesant de vazut.

  • raduchidi, sâmbătă, 07.09.2013 18:42

    DA „stimati experti” care comentati pe acest forum. Redbull este o echipa incompetenta, compusa din ageamii-care au nevoie de ajutorul vostru-si-l favorizeaza pe Vettel sa obtina rezultate-dealtfel Vetell este un pilot mediocru, care este tinut la echipa dand spaga. Adevaratul pilot este Weber, un pilot extraordinar, care rateaza starturi, nu poate duce o cursa cap-coada si in general face cacatul praf-este de o mie de ani in F1 si daca nu era la RB continua sa fie un anonim, exact ca Barichello la Ferrari (oricum era mai mult bun ca Schumacher, care a fost favorizat in defavoarea lui-alti idioti). Vedeti ca sunt posturi libere pentru strategi si chiar au nevoie de ajutorul vostru in viitor. Sa va aduceti, va rog, aminte de noi, care nu o sa va regretam !

  • 91Schumi06, sâmbătă, 07.09.2013 19:09

    Daca eram factor de decizie la Red Bull Racing, sau la orice alta echipa din F1, va adunam pe toti astia care comentati ca X are masina si Y n-are, si va puneam la volanul unui monopost. Fac pariu ca 95% din voi nici macar nu terminau un tur de circuit! Daca Vettel are masina,de ce n-au luat Webber, Coulthard sau Klien titluri pana acum? Conteaza si masina, poate chiar 65%, dar Vettel e o combinatie reusita intre Senna si Schumi! Sincer, sunt fan Schumi din 1994, dar Vettel, daca o tine in ritmul asta, il lasa mult in urma! Schumi a luat al IV-lea titlu la 33 de ani aproape, Vettel are toate sansele ca la 26 de ani sa-l egaleze pe marele Prost. Pana la 33 de ani...mai are timp sa mai ia macar 2 titluri...

  • klausnake, sâmbătă, 07.09.2013 19:29

    Imi place ca Vettel e marele campion in viziunea unora dar Schumi de fapt era mai slab ca Barichello dar are sapte titluri,probabil castigate la meciurile de 66 din fata blocului,in viziunea acelorasi indivizi...

  • jan, sâmbătă, 07.09.2013 20:43

    Poate faptul ca Alonso pleaca de pe aceeasi pista ca Vettel o sa-l ajute. Indiferent pe ce loc termina, Alonso ramane cel mai iubit pilot de pe grila. Sper sa vedem dueluri Alonso Vettel, chiar daca Vettel castiga pentru ca are super masina si conduce perfect.

  • hanswurst, sâmbătă, 07.09.2013 20:43

    Vettel nici măcar nu conduce mașina, Newey o face de la boxe. Vettel doar simulează... un playback în toată regula, ce mai. Să vă uitați atenți pe transmisiuni (în rarele momente când televiziunilor le mai scapă un cadru într-un colț - am uitat să zic că toate televiziunile sunt în cârdășie cu RBR să mușamalizeze chestia asta) și veți vedea că Newey are un volan și pedale Logitech instalate pe bordul de control de la standuri. Nu uitați, aici ați auzit adevărul prima dată!

  • Fan Senna, sâmbătă, 07.09.2013 20:54

    Alonso a ratat ultimul tur din cauza incidentului ui Vernge. A iesit in decor si a fost afisat steag galben. Conform regulamentului trebuie sa reduci din ritm (nu stiu exact cu cat..). Daca ati urmarit calificarile ati vazut ca dupa primul interval a avut intarziere de 2 miimi, dupa al doilea interval a avut tot 2 miimi, iar la final a ratat cu cateva sutimi. Tocmai acesta a fost motivul. Mai urmariti si alte posturi (BBC, CNN Sport, Eurosport, F1.com, F1 news., etc)

  • @raduchidi@91Schumi06, sâmbătă, 07.09.2013 21:46

    va bateti capul degeaba cu astia

  • atm, sâmbătă, 07.09.2013 21:56

    Ma indoiesc ca totusi Vettel va reusi sa-l depaseasca pe Schumacher. Cu titlul de anul asta (aproape sigur luat, parerea mea) Vettel va ajunge la cota 4. De la 4 la 7 sau 8 totusi mai e drum lung. Si sa nu uitam ca toata lumea se speriase si de Alonso (cand i-a innodat picioarele lui Schumacher luandu-i 2 titluri consecutive) , si de Hamilton, pe care il vedeau dominand si dominand. Si dup-aia , au venit fie schimbari de regulament care au defavorizat pilotul (nu uitati ce ne asteapta la anul), fie a aparut un alt hot-shot tanar care i-a spulberat pe toti, fie pur si simplu un sir de ghinioane peste ghinioane, si asa s-a oprit linia de succese a pilotilor sus-mentionati. Sigur, Vettel e un pilot exceptional din punctul meu de vedere. Nu-mi place, dar nu pot sa nu recunosc un lucru evident. Are si noroc, uneori si- face si singur, beneficiaza de o echipa tehnica poate la fel de buna cum o avea Schumacher la Ferrari (va mai aduceti aminte? Ross Brawn, Rory Byrne, Jean Todt, Pat Fry - nume, nene, nu gluma!). Dar sa ajungi (sau sa depasesti) pragul de 7 titluri mondiale...ehe, mai e mult pana departe. Teoretic e posibil, practic...sanse mici.

  • 91Schumi06, sâmbătă, 07.09.2013 22:43

    @ atm: Respectele mele! Un comentariu pertinent si argumentat! Acum, sa revenim la ceea ce ai spus: sunt perfect de acord ca de la 4 la 7 sau 8 e drum lung,dar Vettl are doar 26 de ani si cel mai probabil 4 titluri mondiale. Chiar daca pierde titlul la anul, mai are cel putin 6 ani in fata. Cu siguranta nu va mai lua 10 titluri daca mai alerga 10 ani, dar are sanse mari sa-l intreaca pe Schumi (desi nu-mi doresc).

  • unckle, duminică, 08.09.2013 11:00

    Baieti, asteptati sa vedem un 2014 -- motoare noi = ierarhie noua (nu neaparat diferita mult de ceea ce avem azi). Din 2014 F1 face cea mai mare schimbare din ultimul deceniu, iar echipele se adapteaza asa cum pot ele mai bine ceea ce include automat elementul surpriza (vezi BrownGP)

  • octav71, duminică, 08.09.2013 11:37

    @91Schumi06. atm: poate se retrage in plina glorie? Ia 7 titluri si se retrage, nu are nevoie de mai mult, sau 8 sau 9... Foarte tare faza cu luatul celor care comenteaza pe aici si "incarcati" intr-un monopost. 95% din ei este foarte mult. Nici macar 0,5% nu vor reusi sa miste acel monopost. Frane ambreiaj, launch control, incalzit pneuri, astea sunt doar cele despre care auzim. Se mai adauga fortele laterale pe care le suporta un pilot si ajungem la instictul de conservare, moment in care orice om normal va lua piciorul de pe acceleratie. Eu as recomanda un kart, e mai ieftin (clar), vitezele de la (aproape) nivelul solului par mult mai mari si senzatiile sunt altele decat intr-un vehicul normal de sosea. Eu am incercat, senzatia este alta si pot spune ca ezit sa imi mai dau cu parerea ca de ce nu l-a depasit ala pe ala. Indiferent ca ala se numeste Vettel, Alonso, Hamilton, etc. Despre cursa de azi, sper sa vedem spectacol, un circuit super, viteze foarte mari, piloti buni, orgolii mari.

  • andrey11, duminică, 08.09.2013 12:41

    Cine vine in CornerBar Iasi sa urmarim cursa?

  • gumos, duminică, 08.09.2013 13:07

    super strategia Ferrari-acesta isi doreau sa plece de pe 4 si 5 ca au avantaj mare masinile ferrari la start!