Victime ale trendurilor actuale: Opel Astra GTC și Opel Zafira au fost scoase din producție
Două modele de tradiție ale gamei Opel au fost eliminate din producție din cauza cererii sub așteptări și pe fondul migrării clienților spre SUV-uri.
Două dintre modelele de tradiție care fac parte din "vechea gardă" Opel au fost scoase în această lună din producție, iar continuarea lor este pusă sub semnul întrebării de vânzările în continuă scădere. Este vorba de coupe-ul compact Astra GTC (bazat pe anterioara generație a modelului german) și de Zafira, monovolumul compact al mărcii Opel.
În cazul lui Astra GTC, eliminarea sa din lista de modele produse de Opel era o chestiune de timp. Cu doar 40.000 de exemplare vândute pe continent de-a lungul carierei sale de piață, Astra GTC era bazat oricum pe anterioara generație a modelului compact, deci vorbim despre o mașină depășită la nivel tehnologic. Nu se știe dacă Opel va construi o versiune cu două uși a lui Astra pe actuala generație, pentru că transferul mărcii dinspre GM spre francezii din Grupul PSA a eliminat planurile dezvoltării modelelor de nișă.
Cealaltă victimă a timpurilor actuale este Zafira, monovolumul compact prin excelență în gama constructorului german. Producția actualei generații a fost și ea oprită pe fondul scăderii numărului de comenzi și în contextul în care clienții acestui segment se orientează acum spre SUV-urile Crossland și Grandland, bestselleri ai familiei contemporane de modele Opel.
Păcat, păcat, de GTC-ul abandonat. Merita deci actualizat, păstrându-i cumva *aerul* tipic. O fi fost el prea greu vs. concurența, dar *uzat moral* în niciun caz - după mine rămîne cel mai reușit hatch/coupe compact produs pînă acum ca linii / proporții. Posibil să devină și *collectible*, la cît de puține s-au vîndut. O Astra post-K cu 3 uși îmi pare oricum exclusă din start, văzînd politica PSA strict austeră de la preluarea Opel încoa. Nici măcar 208-ul *normal* nu se mai fabrică-n versiunea asta populară cîndva, iar 208 GTI-ul dispare de tot - viitoarea Corsa 208-izată va avea implicit aceeași (tristă) soartă. Și uite-așa se ajunge la aberații de genul Megane-ului RS prins în poze pe circuit (știți voi care :-)) - versiune botezată *Trophy* a unui hot hatch cu 4 uși...fără banchetă spate !!!