Noua strategie Mercedes-Benz include primul Clasa G electric: alte patru modele electrice pe viitoarea platformă EVA, începând din 2021

Publicat marţi, 06.10.2020 16:40 de Paul Cosma

Mercedes-Benz și-a prezentat noua strategie, iar electrificarea este prioritatea numărul unu. Nemții anunță că vor lansa primul Clasa G electric, dar și vehicule electrice sub brandurile AMG și Maybach. În plus, începând de anul viitor, Mercedes va lansa patru modele electrice pe noua platformă EVA, printre care și SUV-urile EQE și EQS.

Grupul Daimler a elaborat o nouă strategie pentru Mercedes-Benz, iar obiectivele sunt destul de clare: costuri mai mici, profit mai mare și mașini electrice cât cuprinde.

Nemții vor să fie liderii de piață pe segmentul electricelor de lux, dar și să dețină supremația în ceea ce privește dezvoltarea software pentru acestea.

Patru noi modele electrice vor fi lansate de Mercedes, începând din 2021, pe viitoarea platformă  Electric Vehicle Architecture (EVA) și sub brandul EQ. Vorbim în primul rând de sedanul EQS, care va fi lansat anul viitor și va avea o autonomie de peste 700 de kilometri (conform WLTP). Următoarele pe listă sunt, conform oficialilor Mercedes, EQE, EQE-SUV și EQS-SUV.

Vehicule electrice vor fi lansate și sub brandurile AMG și Maybach. Un anunț foarte interesant de la Mercedes este și acela al lansării primului Clasa G electric, fără însă mai multe detalii.

După 2025, constructorul german va lansa și alte modele electrice pe o a doua platformă dedicată acestora, numită Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA).

Mercedes va lansa și propriul său sistem de operare MB.OS undeva în jurul anului 2024. Oficialii Mercedes spun că noua strategie presupune și o “recalibrare” a poziției din piață, iar toate resursele vor fi direcționate către modelele ce pot asigura cel mai mare profit.

Tăierile de costuri sunt nelipsite din noul plan pe termen lung. Mercedes spune că, până în 2025, costurile fixe vor fi reduse cu 20%, prin ajustarea producției și scăderea numărului de angajați.

Via Mercedes-Benz

  • eu, marţi, 06.10.2020 17:31

    eu tot raman la parerea ca astia persista in prostie... daca eu vreau un GLA sau un GLC asa cum arata el dar il vreau electric ce fac? Ca echivalentul EQx-SUV (care se incadreaza in dimensiunile pe care le caut) poate ca nu imi place cum arata si atunci abandonez cautarea la MB. Trebuie sa cumpar neaparat o ciudatenie de masina doar pentru ca o vreau electrica?

  • Ioeugen, marţi, 06.10.2020 18:58

    Mașinile electrice au alte dimensiuni fata de mașinile clasice... sunt mai înalte pt integrarea bateriei

  • zarnesteanu, miercuri, 07.10.2020 00:25

    Doamne Ajuta! Daca au technologia sa faca 700km cu o incarcare cred ca e ultimul cui in cosciugul m.a.i. Eu inca mai sper sa prind un GLA electric la preturi decente. Pasarea malai viseaza

  • netam-nissan, miercuri, 07.10.2020 08:07

    eu visez ca preturile mertzanelor sa scada cu 20 la suta la fiecare 5 ani ca si costurile. si peste 20 de ani sa-mi trag un S-class la bani de nisan micra. clasa G electric imi pare totusi de noaptea mintii la cit de greu e deja. si f. aerodinamic, da, cum trebuie sa fie o electrica hehehe.

  • eu, miercuri, 07.10.2020 09:49

    @Ioeugen - doar astia care nu stiu sa faca masini spun asta... la altii de ce se poate? Astia de la PSA au aceeasi masina si electrica si cu combustie interna. Niro si Kona la fel au si una si alta si nu au o problema din asta...

  • Ioeugen, miercuri, 07.10.2020 12:17

    Eu am spus asta... și da.., recunosc ca nu știu sa fac mașini... poate doar sa le exploatez și sa le repar un pic... dar e clar ca tu știi sa faci mașini electrice

  • zarnesteanu, miercuri, 07.10.2020 12:30

    @netam, preturile scad mai mult de 20% pe an. Cred ca poti sa ti-l iei mai repede. Dar so grija ca reparatiile costa la fel ca noua si sunt mult mai numeroase. Legat de G Class nu are cum sa fie mai greu. Gandeste-te ca scapi de motor, transmisie si diferentiale. Hmmm? Asa mai merge?

  • Kirotractor, miercuri, 07.10.2020 13:10

    @zărne: Vecinul meu netam-nissan e cam bășcălios, dar a prins ironia, știind și el la fel ca noi că prețurile nu scad în veci odată cu costurile de producție, mereu raționalizate prin diverse tăieri de personal și alte macaroane. Și cu trasul la cântar ai doar parțial dreptate, variantele BEV din segmentul mega-suvistic fiind cu min. 2-300 kg mai grele decât I.C.E-istele similare. ...Fiindcă minusul de 3-400 kile rezultat din scăpatul de fierătanii mecanice (încă) nu compensează plusul e-motoarelor nu prea ușoare +controllere / cablaje, dar mai ales al bateriilor, (încă) prea grele (6-700 kg.)

  • Edikkk, miercuri, 07.10.2020 13:43

    Dle Kiro.... asta ieri, azi... Dar peste 1-2-3 ani cu noile generaţii de baterii (vezi Tesla) şi de motoare electrice (SMART) nu o să fie nicio diferenţă de greutate. Iar electrica este mult peste termică. Preţul ar fi singurul inconvenient, dar va mai scade, iar pentru maşini de lux deja... cui îi mai pasă.

  • CiprianBi, miercuri, 07.10.2020 14:08

    @netam-nissan Din pacate la S-class scade pretul dar intretinerea nu. :))

  • Ioeugen, miercuri, 07.10.2020 15:53

    La ce ar fi bun un G Classe fără diferentiale?

  • Kirotractor, joi, 08.10.2020 07:52

    @Edikkk: Și Nea Nicu promitea un viitor de aur. Mai pe scurt, prezentul comparativ arată cam așa: EQC = 2.495 kg. AMG GLC 43 V6 (390 CP) 4MATIC TCT trage la cântar 1.795 kg (am ales versiunea asta comparabilă oarecum ca dinamică (zero-suta în 4,5 s.)... dar nu și-n viraje, unde-i net superioară electricei. Am fost deci indulgent cu diferența de numai 2-300 kile, care-i în cazul ăsta de fix 700 kg !!! (inexplicabil cumva, bateria de 80 kWh a EQC-ului cântărind ”numai” 652 kg.) Nu mai zic c-ar fi cazul să schimbi EQC-ul ca lider în lista preferatelor tale, chiar dacă în testul recent de pe AlVolante a scos 5 secunde fix la sprintul 0-100 km/h.

  • Kirotractor, joi, 08.10.2020 07:59

    Erată: 4,9 secunde GLC AMG, vs. 5,1 s. EQC (o cifră lăudabilă pt 2,5 tone și ”doar” 408 CP, dar cine își trage e-SUV pentru dragstereală?!) P.S. Testul macaronarilor e favorabil mașinii (de 89.000 €, btw), dar reacțiile cititorilor -- deloc.