Înmatriculările de mașini electrice au crescut cu 54% în România în primele 10 luni ale anului: aproape 1.800 de unități
Românii au înmatriculat 1.780 mașini electrice în primele 10 luni ale anului, în creștere cu 54% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cele mai mari creșteri le au Renault și Volkswagen.
Suplimentarea fondurilor pentru programul Rabla Plus a permis creșterea în continuare a inmaicularilor de mașini electrice și pe finalul acestui an, potrivit celor mai recente date publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).
Astfel, românii au înmatriculat 1.780 de mașini electrice în primele 10 luni ale anului, în creștere cu 54.4% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Ca și până acum, Renault și Skoda ocupă detașat primele două poziții ale clasamentului pe mărci, însă se remarcă o revenire spectaculoasă a celor de la Volkswagen, ca urmare a startului livrărilor pentru Volkswagen ID.3. De asemenea, Hyundai ocupă un onorant loc patru pe baza vânzărilor excelente obținute de Kona Electric.
Ascensiunea celor de la Volkswagen și Hyundai vine în detrimentul unor mărci precum BMW și Nissan, care au dominat clasmentul în anii trecuți, dar care nu au actualizat încă oferta pentru gama de modele electrice.
Peugeot și Opel își fac de asemenea simțită prezența, în timp ce Tesla a ajuns la 51 de unități înmatriculate în acest an.
Loc | Marcă | Vânzări BEV ian-oct 2020 |
Vânzări BEV ian-oct 2019 |
Evoluție |
1 | Renault | 475 | 305 | 56% |
2 | Skoda | 331 | 0 | - |
3 | Volkswagen | 274 | 197 | 39% |
4 | Hyundai | 191 | 22 | - |
5 | BMW | 89 | 149 | -40% |
6 | Smart | 74 | 127 | -42% |
7 | Nissan | 71 | 292 | -76% |
8 | Peugeot | 67 | 0 | - |
9 | Tesla | 51 | 13 | 292% |
10 | Opel | 37 | 0 | - |
- | Altele | 120 | 48 | 150% |
Total | 1780 | 1153 | 54.4% |
MAȘINI PLUG-IN HYBRID
Între timp, înmatriculările de mașini plug-in hybrid continuă de asemenea într-un ritm accelerat, cu 655 de unități în primele 10 luni ale anului, corespunzător unei creșteri de 119%.
Spre deosebire de topul electricelor, în acest segment lupta pentru prima poziție este mult mai echilibrată, cu diferențe relativ minore între BMW (98 unități), Volvo (94 unități), Mercedes-Benz (88 unități) și Ford (80 unități).
Totuși, Ford are șanse mici să crească pe finalul anului după întreruperea vânzărilor pentru versiunea plug-in hybrid a lui Kuga. Mitsubishi și Mini sunt singurele mărci cu înmatriculări în scădere.
Loc | Marcă | Vânzări PHEV ian-oct 2020 |
Vânzări PHEV ian-oct 2019 |
Evoluție |
1 | BMW | 98 | 44 | 123% |
2 | Volvo | 94 | 71 | 32% |
3 | Mercedes-Benz | 88 | 9 | - |
4 | Ford | 80 | 0 | - |
5 | Mitsubishi | 75 | 94 | -20% |
6 | Porsche | 58 | 8 | - |
7 | Hyundai | 43 | 2 | - |
8 | Skoda | 34 | 0 | - |
9 | Toyota | 19 | 1 | - |
10 | Mini | 18 | 19 | -5% |
- | Altele | 48 | 51 | -6% |
Total | 655 | 299 | 119% |
MAȘINI HIBRIDE
Topul înmatriculărilor de mașini hibride este de departe cel mai anost și singurul segment de mașini "electrificate" aflat în scădere. Cu 3.950 de unități în primele 10 luni, piața hibrizilor a scăzut cu peste 3.5% comparativ cu perioada similară a anului trecut.
Toyota este în continuare liderul incontestabil al segmentului, însă japonezii au raportat o scădere a înmatriculărilor (-5.7%), la fel ca și brandul premium Lexus, care a marcat chiar o scădere puternică de 37%.
Hyundai și Honda sunt singurii constructori cu creștere pe segmentul hibrizilor, alături de Subaru, o prezență nouă în top în acest an.
Loc | Marcă | Vânzări HEV ian-oct 2020 |
Vânzări HEV ian-oct 2019 |
Evoluție |
1 | Toyota | 3387 | 3393 | -5.7% |
2 | Lexus | 157 | 250 | -37% |
3 | Hyundai | 140 | 25 | 460% |
4 | Honda | 127 | 88 | 44% |
5 | Ford | 93 | 94 | -1% |
6 | Kia | 30 | 43 | -30% |
7 | Subaru | 16 | 0 | - |
Total | 3950 | 4093 | -3.5% |
APIA menționează că topul înmatriculărilor de mașini hibride nu include unitățile mild-hybrid.
Via APIA
Efect nou Odată cu creşterea spectaculoasă a EV, PHEV are loc şi o scădere a hibridelor clasice iar dacă PHEV Toyota Prime nu ia avânt puternic, atunci încă o marcă japoneză se restrânge, pleacă din Europa