Presa germană: Audi vrea să renunțe la motoarele diesel și pe benzină în 10-15 ani
Audi plănuiește o tranziție graduală către o gamă compusă doar din modele electrice, iar motoarele diesel și pe benzină ar urma să fie eliminate în cel mult 10-15 ani, conform informațiilor neoficiale din presa germană.
Aproape 35 de miliarde de euro este suma pe care Audi o va folosi în perioada 2021-2025 pentru dezvoltarea de noi modele și tehnologii, prioritățile anunțate de germani fiind electromobilitatea și digitalizarea.
Jumătate din acest buget va fi dedicat “noilor tehnologii”, în timp ce aproximativ 15 miliarde de euro sunt destinate dezvoltării de mașini
Audi susține că, în 2025, va avea în portofoliu undeva la 30 de modele electrificate, dintre care 20 vor fi 100% electrice.
În acest context, presa germană speculează că producătorul din Ingolstadt plănuiește o eliminare treptată a motoarelor “tradiționale” din ofertă.
Potrivit informațiilor neoficiale, Audi ar urma să renunțe la diesel și benzină în cel mult 10-15 ani, pentru a se concentra exclusiv pe dezvoltarea mașinilor electrice.
O strategie pe termen lung privind reconversia fabricilor Audi este așteptată în perioada următoare.
Via Reuters
-
dCi, vineri, 08.01.2021 17:37
Încerc eu sa traduc mai bine informația...Audi nu vrea sa renunțe la motoarele cu combustie ci este forțat de ue, costuri și limitările tehnologice, astfel încât cel mai probabil vor fi scoase din fabricație...apropo... cine credea ca doar dieselul e problema se înșală amarnic... cât de curând mașina personală va avea doar tipul de persona care avea mașina și acum 100 de ani
-
Flavius, vineri, 08.01.2021 18:31
Goooo electrice !!!!!
-
Johnny, vineri, 08.01.2021 18:43
Oare in afara de cei care cred ca numele marcii asteia incepe cu H, mai exista multi alti fani?
-
Mana-rece-suflet-cald, vineri, 08.01.2021 19:57
E și rău, dar e și bine. Înțeleg perfect argumentele celor care își plâng de milă, că vai, ce se fac ei fără fumegătoarea din dotare. Au și ei dreptatea lor. Dar să ne gândim cum va fi o Europă, în care pe străzi, șosele, etc, vor circula doar mașini care nu aruncă noxe în atmosferă, care nu fac precum tractorul, etc. Frumos, nu? Bine, nu vor fi doar alea verzi, vor mai circula, cât le țin tablele și relicvele noastre de azi și de ieri, dar vor fi din ce în ce mai puține, numeric și ca pondere în total. Eu unul, sper să trăiesc să văd și imaginea asta. Cu bunele și relele, laolaltă.
-
dCi, vineri, 08.01.2021 20:48
Eu ma întreb cum e sa ies pe sosea și sa nu mai văd fel de de de prosti
-
bolovan, vineri, 08.01.2021 20:54
Asa se plangeau prin 1800 ca raman fara locuri de munca din cauza automatizarii...ca taranii or sa ramana fara mancare din cauza introducerii tractoarelor. Hai sa fim seriosi...or sa fie si mai accesiibile masinile.
-
dCi, vineri, 08.01.2021 21:57
@bolovan... dezvolta afirmația cu accesibilitatea dacă ești amabil
-
piatra seaca, vineri, 08.01.2021 22:01
bolovaneee! problema nu e ca raman unii fara locuri de munca. Problema e ca o sa ramai tu fara masina. Dar esti prea bolovan sa intelegi asta. Sau poate ai deja electrica si imi racesc eu gura de pomana. PS noi locuri de munca la minele de cobalt din Zair. Copii nu mai fac fata si barbatii ii pazesc cu biciul sa nu fuga.
-
@bolovan, vineri, 08.01.2021 23:19
Nu stiu cum sa-ti zic dar masinile non electrice sunt din ce in ce mai scumpe (si din ce in ce mai proaste), dapai cele electrice. Un A class chel pleaca de la 35 de mii si e un pic peste un Sandero (ala vechi); un banal Volvo a ajuns sa coste 80 de mii si tot asa. Deci unde e accesibilitatea? In ritmul asta masina o sa devina un bun de mega lux...mai ceva ca atunci cand visezi sa-ti iei masina de 20.000 de euro cu salariul tau de 500 euro pe luna plus bonuri de masa.
-
Anonim, sâmbătă, 09.01.2021 10:39
Peste 10 - 15 ani asa niste termene ......sincer la evolutia actuala pe plan mondial nu se stie exact ce va fi la anul dar mai peste 10-15 ani
-
Edikkk, sâmbătă, 09.01.2021 11:13
Audi a simţit efectul e-tron Tuturor le place la nebunie această maşină electrică !! Audi a înţeles deja că viitorul maşinilor premium şi lux este DOAR 100% ELECTRIC QED
-
Johnny, sâmbătă, 09.01.2021 11:27
There' s no Audi, there' s only VW....lol
-
Gogu, sâmbătă, 09.01.2021 11:27
O lupta pentru supraviețuire este in industria auto, doar calitatea serviciilor și produselor va conta în viitorul apropiat . Urmează falimentul pentru mulți furnizorii din automotive !!!
-
bolovan, duminică, 10.01.2021 10:11
@dCi simplu: Cat timp trebuia sa muncesti acum 15 ani ca sa-ti cumperi o masina? Cat timp trebuie sa muncesti acum ca sa-ti cumperi o masina cu aceleasi dotari? Faptul ca piata cere mai multe accesorii (navigatie, clima bizonala - bizonica pt pretentiosi, scaune incalzite etc)...creste pretul. De exemplu, scaune incalizte acum 15 ani gaseai la modele de peste 30.000 EURO...acum gasesti si la modele de 15.000 euro. Cruise control...masini de peste 30.000 euro...acum gasesti si la masini de 11.000 euro. Dar stai...sa nu uitam inflatia...care in mare parte urmareste si salarul. Acum 15 ani munceam 3 ani sa-mi cumpar o masina...acum muncesc un an. Nu, nu ma refer la premium, ma refer la masini comune in zona 10-25.000 euro @bolovan acum 15 ani 500 euro era un salar foarte bun (chiar foarte mare)...acum 500 euro este salarul mediu pe economie. Si nu's cum sa-ti spun, dar cand dai 80.000 euro pe o masina...sau esti prost...sau reprezinta o mica parte din venitul tau. Imi pare o tampenie sa dai venitul tau pe 5-6 ani pe o masina...care dupa 5-10 ani este deja casabila (evident...resupunand ca si circuli cu ea...sa faci minim 15.000 km/an)
-
Johnny, duminică, 10.01.2021 13:27
Bolovan, nu as zice ca in trecut erau mai accesibile masinile, dar iti dau dreptate legat de cresterea preturilor. Nu as putea in prezent sa iau la acelasi pret masina cumparata in 2013. Problema e ca odata cu trecerea timpului ar fi normal sa fie mai acvesibile si nu viceversa. Exista o explicatie insa, firmele auto incearca sa- si scoata investitiile facute in trecut pe motoarele termice, plus cele noi din electrificare. Cateva voci au recunoscut ca nu vor dezvolta electricele inainte sa se creeze conditiile de a fi rentabile, sa aduca profit...e logic pana la urma dar trist ca nu se mai face nimic din.pasiune ci strict pt avantaje materiale
-
bolovan, duminică, 10.01.2021 19:13
Johnny pai nu erau mai accesibile. Da, din nfericire prea multe din pasiune nu se mai fac...si aici sunt diverse motive: 1. Reglementarile (cam greu sa faci o masina din ciocan...si sa respecte si niste norme de poluare/siguranta. In special vorbim de motoare termice). 2. Mult mai materiala lumea... 3. Clientii in ziua de astazi nu mai vor o masina formata din volan, pedale, un motor...iar daca are si parbriz...perfect. Noi la ora actuala vrem un dormitor+living...toate in masina...daca se poate si cu sala de masaj, centru de recreatie, ghid turstic si cetru medical. Si ca sa faci o masina ce respecta cerintele astea...costa...prin urmare, companiile micute care sunt formate din pasionati...nu mai au acces. Doar companiile mari, cu bani multi...care din nefericire sunt axate exclusiv pe profit.
-
mircea badea, luni, 11.01.2021 11:54
pt majoritatea, o bicla electrica e suficienta.
-
Johnny, luni, 11.01.2021 17:01
Mircea, de ce te semnezi cu numele unui personaj sinistru? Speram sa scap de antene macar pe un site de genul asta
Citeste si
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieȘeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate. Citeste tot
-
INDUSTRIE | luni, 25 noiembrieToyota Celica ar putea fi relansată după două deceniiUn oficial al mărcii japoneze ar fi confirmat faptul că modelul Celica va fi readus la viață în curând, potrivit unei publicații japoneze. Zvonurile cu privire la relansarea lui Celica prind și mai mult avânt. Citeste tot
-
INDUSTRIE | duminică, 24 noiembrieHyundai și Kia: peste 200.000 de vehicule electrice rechemate din cauza pierderilor de putereHyundai și Kia au anunțat săptămâna aceasta rechemarea a peste 200.000 de vehicule electrice din cauza unor pierderi de putere, conform Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA). Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
Pai nu au alternativa ,noile reglementari ce se pregatesc ii va forta pe toti sa renunte in maxim 10-15 ani. Ca e bine sau nu...depinde din ce parte privesti . Dar eu nu cred ca lumea si in special Europa este pregatita sa faca fata haosului economic ce va urma in industria auto. Imi e greu sa cred ca industriile conexe motorizarilor termice vor avea timp sa faca o reconversie. Daca te duci acum ca furnizor materie prima la un client din automotive si ii ceri un forecast asumat nu e in stare sa-ti dea nici macar pe urmatoarele 3 luni ,daramite pe tot anul sau anul urmator, lucruri care pana acum vreun an jumate erau sfinte si precise ca un ceas.