UE susține cu 2.9 miliarde de euro construirea de baterii pentru mașini electrice în Europa

Publicat vineri, 29.01.2021 09:25 de Florin Ardeleanu

Comisia Europeană tocmai a dat undă verde unui ajutor public de 2.9 miliarde de euro pentru a susține dezvoltarea de baterii pentru mașinile electrice pe Bătrânul Continent.

Automobilele cu sisteme de propulsie alternativă, în special cele 100% electrice, sunt viitorul. Bateriile sunt o piesă vitală a acestora și reprezintă o treime din valoarea unei mașini cu zero emisii.

În acest moment, China este lider pe piața acumulatoarelor destinate mașinilor electrice, deținând 80% din capacitatea globală de producție. Europa este mult mai în urmă (doar 3%), dar are de gând să recupereze în anii următori.

Mai exact, până în 2030, Bătrânul Continent vizează 25% din piață. Potrivit firmei de consultanță BCG, piața globală de baterii pentru mașinile electrice ar putea ajunge la 45 de miliarde de euro în 2027. Prin urmare, este lesne de înțeles de unde acest interes crescut.

În acest sens, Comisia Europeană tocmai a aprobat un ajutor public de 2.9 miliarde de euro pentru a încuraja dezvoltarea de baterii și a dat undă verde proiectului "European Battery Innovation".

Printre cele 42 de companii care ar putea beneficia de aceste fonduri se numără BMW, Tesla, Stellantis, Arkema, Borealis, Solvay, Sunlight Systems sau Enel X.

Cele 2.9 miliarde de euro vin din Franța, Germania, Austria, Belgia, Croația, Finlanda, Grecia, Polonia, Slovacia, Spania și Suedia. Comisia intenționează să atragă circa 9 miliarde de euro și de la investitori privați.

În 2019, Uniunea Europeană a mai oferit un ajutor de 3.2 miliarde de euro. La acest proiect au contribuit șapte state membre, iar printre beneficiari s-au numărat bavarezii de la BMW și gigantul BASF.

via Autoblog

  • UE, vineri, 29.01.2021 09:57

    Doamne ajuta!

  • Johnny, vineri, 29.01.2021 10:04

    Saracutii de la BMW sunt ajutati cu miliarde sa construiasca baterii pt ca mai apoi sa ne vanda X- uri scumpe. Faina treaba

  • Edikkk, vineri, 29.01.2021 10:27

    Polonezii vin tare.... au fabrică de baterii... deja exportă în draci tot felul de produse.... nu au siglă poloneză toate dar sunt bază de export... Produc TV LG, Samsung (noi allview?), mâncare de căţei, pisici, mâncare legume congelate, lapte, brânzeturi, troleibuze, tramvaie,... exportă în toată Europa şi chiar în lume Noi cu Iliescu am bătut pasul pe loc, Polonia este top 20 în ţările exportatoare din lume. Şi noi evoluăm dar mult sub potenţial, lipsa autostrăzilor şi lipsa apartenenţei în Schengen şi-au spus cuvântul.

  • Marian, vineri, 29.01.2021 11:15

    Pai de ce investeste BMW in baterii cand ei mai tin motoarele Diesel inca vreo 19 ani si cele pe benzina inca 29???? Ceva pute a minciuni iarasi pe partea germana. Nimic nou, suntem obisnuiti cu manipularea pietei :))

  • Edikkk, vineri, 29.01.2021 11:37

    diesel a scăzut sub 25% din vânzări în Europa, unde e şi dieselul mai vândut Nu ştiu ce vede BMW la ele, dar asta e

  • dan_grc, vineri, 29.01.2021 11:47

    Dieselul a scazut la general, la Bmw nu reprezinta doar 25%, scadeti hibridele si benzinele din vanzarile totale si vedeti ce vede Bmw la ele, vede vanzari si bani, asta pana cand va fi interzis, nu ca nu este cerere.

  • alex, luni, 01.02.2021 17:28

    Ce vede BMW la la diesel? Eficienta. Vede ca doar cu 2 motoare diesel, de 2 si 3 litri deserveste onorabil toata gama lor de masini de la Seria 1 pana la Seria 7 si de la X1 pana la X7 avand chiar si cateva versiuni M printre ele.