Industria auto, amenințată de o nouă criză: există rezerve foarte scăzute de spumă pentru scaune

Publicat sâmbătă, 06.03.2021 11:11 de Alexandru Monenciu

Potrivit celor mai recente informații, industria auto ar putea intra din nou în impas din cauza rezervelor scăzute de spumă folosită la confecționarea scaunelor. Producția de automobile ar avea de suferit în următoarele săptămâni.

După un an 2020 în care a suferit pierderi uriașe, industriei auto pare că nu-i merge foarte bine nici în 2021. Criza semiconductorilor, care a afectat producția mai multor companii auto, ar mai putea continua câteva luni bune.

Ca și cum nu era de ajuns, industria este amenințată acum de o altă criză. Cea a spumei necesare pentru confecționarea scaunelor.

Sudul Statelor Unite s-a luptat în ultimul timp cu o iarnă cum nu s-a mai văzut de câțiva zeci de ani. Acest lucru a dus, printre altele, la pierderi de energie electrică care au afectat nu numai consumatorii casnici, ci și marile fabrici. Inclusiv rafinăriile de petrol.

Așa cum bine știi, petrolul nu este folosit doar pentru obținerea de combustibil, ci și în procesele chimice necesare confecționării diverselor produse. Spuma poliuretanică pentru scaune este unul dintre ele.

Materia primă este numită oxid de propilenă. Cum rafinăriile nu lucrează la capacitate maximă, acest compus chimic nu mai poate fi furnizat așa cum ar trebui.

Desigur, mai există rafinării în lume, dar contează cât de repede se pot mobiliza pentru a suplimenta deficitul. Până atunci, analiștii sunt de părere că producția de spumă ar urma să fie afectată la mijlocul acestei luni, lucru care ar duce la întârzieri în asamblarea de automobile.

via Automotive News

  • Marmota, sâmbătă, 06.03.2021 11:17

    Uitati-va la mine cum invelesc ciocolata in staniol.

  • Edikkk, sâmbătă, 06.03.2021 11:48

    Lăsând la o parte preţul petrolului, care poate creşte sau scade în funcţie de multe variabile.... producţia de petrol va avea o evoluţie generală mereu de scădere, până când va fi folosit preponderant în industria chimică / plasticului în general.

  • @edikk, sâmbătă, 06.03.2021 11:56

    Habar n-ai cum se face cu petrolul,nu poti sa scoti la rafinarie ce vrei tu,vezi ca iti ies si motorina si kerosen si benzina si bitum,n-ai cum doar pentru mase plastice.

  • dan_grc, sâmbătă, 06.03.2021 12:10

    Asta doar pentru ca a fost vreme proasta in Texas o saptamana ? Inca un pretext sa mai creasca pretul la masini, valabil si la electrice, spuma si plastice au si ele, sa nu fie confuzii.

  • Baba Vanga, sâmbătă, 06.03.2021 12:23

    Băi, dacă a zis edik, mucles, așa e. În continuare aceiași greșeală gramaticală cu infinitivul verbului a scădea. Se zice deci: poate scădea, nu scade. Ții minte acum, da? În rest ca analist în domeniul industriei petrolului e fără de cusur. Ia uite cum scade producția de petrol Edikă: https://www.statista.com/statistics/265203/global-oil-production-since-in-barrels-per-day/

  • LUCCI LUCIANO, sâmbătă, 06.03.2021 14:35

    Daca desfaci scaunele unui Golf 1 sau Fiesta 1, o sa constati ca la interior se foloseau materii vegetale, niste alge marine.Si nu mai murea nimeni de dorul spumei poliuretanice. Eu percep toata aceasta ofensiva de spalare a creierelor( nu mai sunt cipuri !!!! se opreste productia!!!!! nu mai e spuma pt scaune!!!!!) doar cu scopul de a determina lumea sa-si ia o masina noua cat mai repede....caci nu se stie....A......am uitat. Preturile aucrescut cu 40 % din 2005. Pt aceleasi categorii de masini. In 2004-2005, un Polo chel costa si 7500 de euro, cu reduceri bineinteles. Cautati si vedeti cat costa acum.

  • Edikkk, sâmbătă, 06.03.2021 18:25

    Pun un pariu în 10 ani cât va fi producţia de petrol... Ok?

  • LoL, sâmbătă, 06.03.2021 18:30

    Inca o scuza sa mai creasca preturile cu vreo 788%. Reamintiti-mi, cum au reusit astia sa ne convinga ca normalitatea e data de niste masini cu motoare de drujba, plastice de cea mai joasa calitate si niste chinezarii de ecrane pe post de borduri? Aaaa, am uitat, toate astea la niste preturi demne de un supercar...

  • @Edik, sâmbătă, 06.03.2021 19:24

    o dai la intors ca la Ploiesti. Pai ziceai ca scade, acum ca in 10 ani scade...! E un haos in capul tau copile. Vezi ca ai uitat o virgula in ultimul tau text si nu se intelege nimic. Asta daca ai vrut sa spui ceva. Sau stii ce ai vrut sa spui? Nu de alta, dar vine profu de gramatica si te trage de urechi. Pe drept, ca de fiecare data.

  • Marian, sâmbătă, 06.03.2021 22:08

    Spuma??? Dar de ce ar mai fi nevoie? Polestar a aratat pe precept ca se pot face scaune foarte faine din peturi reciclate si printare 3D, fara nicio risipa de material. Deci sunt solutii.

  • mircea badea, duminică, 07.03.2021 09:37

    astia fac misto de noi ca au de cine. ne zic ca ne imprumuta bani din viitor si noi ii credem! ps: vpower e 1.38lire!!!

  • Fanel_, duminică, 07.03.2021 20:45

    Scaunele (inclusiv izolatia fonica/termica) se fac prin injectare de spuma in matrite inchise. Nu exista pierderi. Avantajul imprimarii 3D e ca poti schimba forma instantaneu, o matrita buna e o cosharca de bani. La Dacia 1300 scaunele erau din burete + iarba de mare + arcuri...costurile cu materialele+manopera erau imense

  • dan_grc, luni, 08.03.2021 09:57

    Dezavantajul imprimantei 3D este ca nu poate lucra in serie foarte mare, intr-un timp scurt, o matrita este scumpa, dar isi scoate banii, se fabrica milioane de piese.