Au fost publicate noile tarife de referință pentru asigurările RCA: primele cresc pentru majoritatea șoferilor
Autoritatea de Supraveghere Financiară a publicat noile tarife de referință pentru asigurările RCA. Majoritatea categoriile de șoferi trebuie să plătească mai mult, dar s-au înregistrat și mici scăderi.
O dată la șase luni, Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) publică o listă cu tarife de referință pentru asigurările RCA. Raportul aferent lunii martie tocmai a fost prezentat și arată o creștere ușoară a primelor de asigurare pentru majoritatea categoriilor de șoferi.
Cea mai mică sumă pentru asigurarea RCA o vor plăti în 2021 șoferii cu mașini sub 1.200 de centimetri cubi și cu vârste cuprinse între 41 și 50 de ani. Valorea primei este de 693 de lei.
Șoferii sub 30 de ani cu mașini de peste 2.500 cmc se găsesc la partea opusă cu o asigurare RCA în valoare de 3.032 de lei.
Tarifele de referință publicate de ASF pentru persoane fizice au rolul de indicatori pentru asiguratori și asigurați. Acestea nu reprezintă tarife la care sunt încheiate polițele RCA în piață.
via ASF (Raport PDF)
-
Auziti?, luni, 26.04.2021 17:17
Asta nu e cumva discriminare in functie de varsta?Sau atunci cand e vorba sa ne mai faca in plus de bani nu mai e? Ce conteaza varsta,am scoala de soferi facuta,am examen dat,am permis?Mi-ai dat dreptul legal sa conduc? Nu sunt aceleasi limite de viteza la 25 de ani dar si la cei de 51? Acelasi reguli? N-o bagati p'aia cu teribilismul varstei ca statistic pensionarii faceau cele mai multe si grave accidente. Citit de mine un studii care spunea asta.Daca imi iau permisul la 49 de ani,vi se pare normal sa platesc mai putin ca unul care are 20 si conduce? Iar cu cmc cubi care e treaba,un 1.0 turbo de 110 cai de ce e mai ieftin sa fie asigurat decat un 1.6 de 102?
-
Catalin, luni, 26.04.2021 18:19
Dar acestea sunt vesti fantastice. Chiar ramasesem cu niște bani de buzunar de la ultimul salariu și ii voi da negreșit pe un RCA mai scump.
-
dan_grc, luni, 26.04.2021 18:49
Pai electricele nu sunt incluse ? N-ai nevoie de asigurare ? Daca te loveste o Tesla, pă pilot automat ? Intreb pentru un prieten.
-
Auzim si gandim, luni, 26.04.2021 18:49
Ia arata-ne statisticile care spun ca cei 18-30 fac mai putine accidente ca cei +50 sau 60?! Nu este discriminare, este vorba despre calculul unui risc in functie in functie de anumite variabile ( varsta, cc, istoric etc). La asigurarile medicale sau de viata, cei peste 50 platesc de 2-3 ori mai mult ca cei de 18 ani. Dar daca ai 20 de ani si conduci un motor de 500cc in competitii, asigurarea este de zeci de ori mai mare decat pentru unul de 50 de ani care are analizele la zi.
-
@auzim si gandim, luni, 26.04.2021 19:23
Cine e mai periculos la volan,ala care are 25 de ani si carnet de 7 sau ala care si-a luat carnetul la 51? Ca la costuri ala de 51 de anisori plateste mai putin. E corect asa? Normal ar trebui sa nu conteze varsta,dai un examen,iei pe bune un permis,inseamna ca esti apt si gata,restul e gargara cu plata mai mare sub 3p,fiecare trebuie sa raspunda pentru faptele sale nu in eventualitatea ca o s-o comita ca vezi,cica varsta.Acum cativa ani femeile plateau mai putin la asigurare,discriminare pe invers cica pozitiva,demonstrat s-a dovedit ca raportat la nr soferilor barbati,doamnele indoaie masinile cu mai mult spor. Acum nu mai au nicio reducere din cate stiu.Am inteles,daca tot ma pun sa platesc pt un motor mai mare la care platesc oricum mai multe taxe,cer egalitate,un leu pe cmc,ai 1.2,platesti 1200lei,ai 3000,platesti 3000lei,imi doresc asta si la impozitul auto. Asta inseamna egalitate,nu tot felul de mizerii cu intre 1000-12000cmc,intre 2000-2200cmc si tot asa.
-
@auzim si gandim, luni, 26.04.2021 20:38
"La asigurarile medicale sau de viata" bravo,ba,tu compari ceva facultativ cu ceva obligatoriu. E normal la o asigurare de viata FACULTATIVA sa platesti mai mult la o anumita varsta cand la 65 de ani ai un risc de 50 de ori mare sa mori de inima sau sa faci cancer. Mentalitate de iobag,asta e atunci cand cauti sa scuzi orice crestere de taxe abuzive si discriminatorii,asta daca nu esti interesat direct de profit. Mai era unul acum un timp pe aici care zicea ca i se pare normal c-au crescut rca-urile si nu-l deranja asta,c-au crescut cica si accidentele. Inutil sa ii zici si cu cat a crescut numarul de asigurati,el iobag le lua apararea,cauta scuze stapanului care ii mai marea o taxa.
-
dCi, luni, 26.04.2021 21:14
Nașpa... sa vezi acum cocalari in trafic fără RCA
-
Fanel_, luni, 26.04.2021 23:18
serios, pana acum n-ai vazut cocalari fara RCA, sau ce? un lucru e clar, daca esti responsabil, iti iei RCA fara sa te mai uiti daca a crescut sau a scazut. Numai un BOU s-ar scarpina in coor sa vada daca "merita" sau nu. E acelasi BOU care nu isi regleaza farurile, merge pe faza lunga si cu luminile de ceata cand nu e cazul. In general e BOUL care se plange vesnic ca "nu isi permite". PS. Am speranta ca cei de pe AM, indiferent ca suntem prieteni sau mai putin prieteni ne platim darile si...asta e :(
-
noname00, luni, 26.04.2021 23:58
Valorile calculate aici sunt rezultatul unor statistici in functie de mai multi factorii de risc. Nu se ia in calcul doar frecventa accidentelor provocate de o anumita categorie, se tine cont si valoarea medie a daunelor. Nu sunt de acord cu clasificarea in functie de capacitatea cilindrica, prefer categorii de risc in functie de producator si model, cum este in Anglia, dar momentan asta avem. "dai un examen,iei pe bune un permis,inseamna ca esti apt si gata" - daca tu crezi ca toate persoanele care detin un permis de conducere auto au aceeasi capacitate de a conduce o masina esti prima persoana de care am auzit care isi poate calcula IQ-ul numarand degetele de la o mana. A avea permis inseamna ca ai un nivel minim necesar pentru a conduce, iar statisticile de mai sus fac diferentierea intre cei care depasesc acest nivel. "fiecare trebuie sa raspunda pentru faptele sale" - aici nu ai inteles ce inseamna asigurare RCA - asiguratorul preia mare parte din raspundere. Daca vrei ca fiecare sa raspunda pentru faptele sale atunci nu ar trebui sa mai existe asigurare auto si cei care provoaca accidente sa plateasca toate daunele. Desi in 9 ani de cand conduc singura dauna pe care am provocat-o probabil ca nu a fost reparata (o mica zgarietura si indoitura pe usa unei dube), iar reparatia ar fi costat cat plateam RCA pe un an, NU vreau se elimine RCA-ul. Vezi ca ai ramas dator si cu statisticile de care vorbeai. "Cine e mai periculos ...?" nu inseamna nimic.
-
noname00, marţi, 27.04.2021 00:08
@Fanel - ai uitat de boii si vacile cu xenon aftermarket, "casa vad si ieu mai binii", si cei cu volan pe dreapta, la care nu mai e nici o diferenta intre faza scurta si faza lunga. Pentru cei cu volan pe drepta m-am gandit la o solutie - rovigneta obligatorie pe tot teritoriul Romaniei atata timp cat masina este in tara, dar valoare sa fie de 20-30 ori mai mare, indiferent de tara unde este inmatriculata. Ar fi o valoare suficient de mica incat cei care isi doresc masini mai speciale care nu s-au produt cu volan pe stanga sa si le permita (Nissan Skyline GT-R, de exemplu), dar suficient de mare incat sa nu mai merite inmatricularea in masa a masinilor aduse din Anglia.
-
Nae, marţi, 27.04.2021 09:45
Eu nu imi dau seama din tabelul asta unde este cresterea si unde scaderea. Omparam cu ce? Cat despre ASF, ca multe alte organisme de stat (degeaba) mi se pare ca nu face niste calcule din avion. Oare o masina de 1998cmc si 90cp este mai periculoasa decat una 1390 si 160cp? Despre hibrid si electric nimic?
-
Fanel_, marţi, 27.04.2021 09:45
@nonameoo nu ne-ar ajunge spatiul sa enumeram "caracteristicile" ce ii identifica
-
ds, marţi, 27.04.2021 09:48
De măsurarea și gestionarea riscului se ocupă matematicile actuariale. Aceasta este baza.Iar cum noi stăm foarte prost la absolut toate capitolele, adică la morți din accidente (locul 1 în europa) sau vechimea parcului auto, unde avem aproape 50% peste 15 ani vechime, bașca alte statistici, cam ce așteptări aveți?! Bine, unde mai pui la socoteală că sunt și o grămadă de Schumacheri care vor ei să zboare cu 200 pe șosea, e altă treabă. Tocmai de aceea se taxează diferențiat pe grupe de cilindree, pentru că nu poți produce aceleași pagube cu un Tico de 0.8 față de un bmw seria 7 cu 4395 cmc. Tocmai de aceea se taxeaza pe grupe de varstă pentru că statisticile spun că unul de 18-20 de ani este mai predispus să producă accidente și nu are nici istoric, decat unul care are 50 de ani.
-
@ds, marţi, 27.04.2021 10:35
Da? Cu cine ti-ai lasat copilul in masina,cu unul de 26 de ani care conduce de la 18 fara evenimente rutiere sau cu unul de 51 de ani care a dat de permis la 50? Pentru voi panicosii orice om sub 30 de ani e potential criminal,fac ceva pe statistica voastra ca nu e asa. Si statistic,am ferit mai multi loganisti care mergeau ca niste cretini sau intorceau pe linia continua decat bmw-uri de 5000cmc
-
Edikkk, marţi, 27.04.2021 10:41
Tinerii, involuntar fac mai multe accidente şi mai grave. Asta este realitatea, statistică clară 100%. Reale nu estimări. Îmi pare rău că ei nici bani nu au, dar sincer mulţi folosesc maşina pusă pe părinte.... aşa că.... Problema este alta, preţurile vor urca mereu pentru că salariile minime, medii, inflaţia, preţuri piese vor creşte mereu
-
ds, marţi, 27.04.2021 12:01
@@ds Eu am zis ce și cum despre modul în care se calculează o primă de asigurare. Puțin îmi pasă de ceea ce crezi. Aș zice chiar că mi se rupe! Că tu ai înțeles altceva este strict problema sinapselor tale. Desigur, dacă le ai.
-
@ds, marţi, 27.04.2021 12:01
Arogant si plin de tine mai esti!
-
Liviu, marţi, 27.04.2021 12:53
@ds @edikkk Pai cum facem? Ii consideram pe toti tinerii un potential pericol pe baza unor statistici, care indica faptul ca tinerii sunt cu 5% mai predispusi sa faca accident? Nu ar fi mai logic sa pornim de la prezumtia de nevinovatie si sa le crestem preturile in functie de antecedente? Statisticile pot fi eronate si poti scoate din ele orice concluzie in functie de interpretarea datelor. La fel de bine se puteau uita la culorile masinilor implicate in accidente si "statistic" sa reiasa ca masinile gri (sau orice alta culoare) fac mai multe accidente, deci sa aiba cel mai mare RCA. Poate ca e o coincidenta ca tinerii fac accidente si e altul motivul, de fapt. Poate pentru ca tinerii au cea mai putina experienta in a conduce. Poate ca sansele de accident ale unuia de 40 de ani care isi ia permisul atunci cu unul de 20 sunt aceleasi. Sau poate ca altele sunt motivele. Situatia familiala, sanatatea mintala etc. E pur si simplu stupid sa te arunci la cea mai la indemana concluzie si sa crezi in ea. Cert e ca nu ar trebui ca nimeni sa aiba de suferit din cauza unei statistici, ci fiecare sa raspunda pentru propriile actiuni.
-
ds, marţi, 27.04.2021 13:23
@Liviu Da, fiecare răspunde pentru propriile acțiuni, dar numai după ce ai un istoric. Abia atunci poți primi bonus sau poți fi penalizat cu malus. Pană atunci cum crezi ca s-ar putea departaja un șofer model de un șofer cu probleme? Orice asigurator, fie că vinde asigurări generale, fie de viață, lucrează cu grupe de risc. O perioadă, posibil și acum dar nu știu sigur, se lua în calcul inclusiv zona în care locuiește asiguratul. Pentru că una este circulația în București, să zicem, și altceva este într-o localitate cu 300 de case. Ne convine, sau nu, criteriile de stabilire a primei nu sunt aleatorii, sunt stabilite științific și nu am inventat noi apa caldă. Sunt reguli care funcționează de aproape două sute de ani!
-
Fanel_, marţi, 27.04.2021 14:14
@Liviu statistic s-a constatat ca masinile albe sunt mai putin predispuse la accidente. Tot statistic s-a constatat ca masinile din triada germana sunt mai des implicate in accidente. La fel cum, @no-name-ul de la 10:35, statistic vei constata mai multi Loganisti ca intorc pe linie dubla continua decat BMW-uri de 5000cm pentru ca, DOOOOHHH!!!, sunt mai multe loganuri Statistica are erori (inevitabil) dar cam toata lumea asta se bazeaza pe statistica.
-
Liviu, marţi, 27.04.2021 14:14
@ds Ba tocmai asta e problema, ca e aleatoriu. Iar acel bonus/malus e o prostie. Mai putin plateste unu de 50 de ani cu 1200 cmc, care are malus maxim si o buseste din doua in doua luni, decat unul de 25 de ani, care conduce un 2200 cmc si nu a facut niciodata accident de 7 ani de zile. Zi-mi tu cum nu e asta complet aleatoriu. Si n-are nicio treaba cu asigurarea de viata. La asigurarea de viata e clar. Cand imbatranesti, esti mai aproape de moarte, indiferent de cum/cine esti tu. Pe cand accidentele pe care le provoci tin fix de comportamentul tau individual, nu de o categorie de varsta.
-
noname00, marţi, 27.04.2021 14:14
@Liviu uite aici o statistica, diferenta nu e de 5% - https://aaafoundation.org/rates-motor-vehicle-crashes-injuries-deaths-relation-driver-age-united-states-2014-2015/
-
noname00, marţi, 27.04.2021 14:18
@Liviu - da, plateste mai putin pentru ca din 10.000 soferi de 50-60 ani este singurul care face accidente, si face 10 pe an, pe cand din 10.000 soferi de 20-30 ani 100 fac cate un accident intr-un an, si in total pentru acelasi numar de soferi de 50-60 ani ai de 10 ori mai putine accidente decat accidente prosuse de soferi de 20-30 ani. Asta daca nu luam in calcul si valoarea pagubelor. despre asta nu am gasit statistica, si sincer sunt la munca asa ca nu vreau sa pierd prea mult timp. dar poate gasesti tu.
-
ds, marţi, 27.04.2021 14:28
@Liviu... N-ai înțeles nimic, nimic. Dar absolut nimic. Zero barat! Te rog dovedește tu că aceste criterii sunt stabilite aleatoriu. Dacă știi tu bine, vino și dovedește. Vorbeam de grupe de risc, iar bonus/malus ăla de care zici tu că este o prostie, vine și individualizează pentru fiecare în parte după ce ai un istoric. Dar, mă rog, pierd timpul de pomană...
-
ds, marţi, 27.04.2021 14:31
@Liviu, uitasem bagi asigurarea de viață în discuție cand, de fapt, am spus că: "Orice asigurator, fie că vinde asigurări generale, fie de viață, lucrează cu grupe de risc". Deci, exact ce spuneam, n-ai priceput absolut nimic din ce am spus, ba mai mult interpretezi total aiurea și pe langă subiect.
-
Liviu, marţi, 27.04.2021 16:12
@nonameoo Sa zicem ca 100 de tineri fac un accident pe an din 10000. De ce sa plateasca 9900 pentru ei? De ce nu ii bagi un malus mai serios si gata? Sau macar sa plateasca toti tinerii RCA mai mare in primul an, dupa care sa plateasca cine produce accidentele. @ds bonus malus e o prostie in varianta actuala pentru ca diferentele sunt mici intre bonus maxim si malus maxim. Conceptul in sine e unul foarte bun.
-
joe, marţi, 27.04.2021 17:21
Exista tari in care incepatorii nu au voie sa conduca masini mai puternice de 100 cp in primul an.Uneori nici noaptea..pana nu si formeaza reflexele,disciplina!Dar ininte de toate ,trebuie inasprite legile la infractiuni rutiere.Prins baut,arestat pe loc ,,cazat pe banii lui 24 de ore pana se trezeste si masina confiscata.Ats adaca nu produce daune.Daca e fara permis,,arestat,judecat la urgenta si condamnare cu executare plus masina confiscata! Si uite asa nu se vor mai umple paginile zilnic cu stiri cu soferi prinsi beti,fara permis.Dosarul penal facut e o pierdere de timp,pasta de pix,cand e liber si poate s-o comita maine din nou!
-
Edikkk, miercuri, 28.04.2021 12:08
Liviu, dacă mai mulţi îţi dau argumente clare, de ce insiști să ai dreptate ??? Când nu ai. It's nothing personal Aşa sunt noţiunile de asigurare colectivă, pe grupe de risc apoi coroborat cu riscul personal (ai bonus malus) Dacă te prefaci că ştii deja totul, înseamnă că ignori comentariile celor care bine ţi-au scris Şi acesta nu e un dialog, vrei tu un monolog al tău Ok?
Citeste si
-
INTERN | luni, 25 noiembriePrețuri noul Audi Q5 în România: start de la 55.300 euroAudi a deschis comenzile pentru noul Q5 în România. Noul SUV de clasă medie al germanilor are un preț de pornire de 55.300 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
Ce minte creata au si astia de la ASF. Nu ar trebui sa existe nicio diferentiere in functie de varsta sau de capacitatea cilindrica. Poate la casco sa tii seama de lucrurile astea, nu la RCA. Totul sa fie in functie de bonus-malus, care sa nu fie doar +-32%, ci macar +-80%. Ba chiar "+"-ul sa se duca pana la 200%. Serios de nu-mi vine sa-mi cumpar o rabla cu sub 1200 cmc, sa o inmatriculez pe numele lui tataie si sa o zgarii de toate masinile pe care le vad pe strada (apoi sa le las numarul de contact pt amiabila), doar ca sa le fac paguba asiguratorilor cu toate calculele astea stupide.