Criza de semiconductori ar putea costa scump producția mondială de mașini: deficit de 3.9 milioane de unități în 2021
În 2021 vor fi produse mai puțin cu 3.9 milioane de mașini, la nivel global, din cauza actualei crize de semiconductori. În consecință, veniturile producătorilor vor fi mai mici cu 90 de miliarde de euro, potrivit unei firme americane de consultanță.
Criza mondială de semiconductori este departe de a fi terminată. O firmă americană de consultanță, AlixPartners, este de părere că producția de automobile va fi cel mai afectată în al doilea trimestru al anului, iar în al treilea lucrurile vor da semne de revenire la normal.
Chiar și așa, vor fi produse cu 3.9 milioane de mașini mai puține în 2021. În consecință, veniturile producătorilor vor fi cu 90 de miliarde de euro mai mici.
Un reprezentant al companiei a declarat pentru CNBC că mașinile actuale folosesc în medie 1.400 de cipuri, dar că acest număr va crește în viitor pentru că "industria evoluează spre mașini electrice, mai conectate, și, eventual, spre vehiculele autonome."
Statele Unite ale Americii se gândesc să crească producția de semiconductori printr-o investiție de 42 de miliarde de euro. Chiar și așa, această țară produce doar 12% din rezerva mondială de semiconductor, așadar tot nu ar fi de ajuns pentru a ieși de tot din criză.
via CNBC
Problema cip-cirip-urilor automotive nu-i cauzată neapărat de TSMC, Intel sau Samsung (centralizare de fab-uri în Sud-Coreea, Hong-Kong + Taiwan și mai puțin în China, culmea.) ... ci de cererea mare de CPU / GPU-uri (nu doar pt PC-uri, oricum cu 20% mai multe produse-n 2020) care a secat producția de wafere. Așa că producătorii de chip-uri auto au rămas fără siliciu. Ce-i drept, nici chinezii nu prea mai VOR să livreze componente, în contextul unei strategii crizo-generatoare a lor mai complicat de disecat. Poate ne lămurește totuși colegul Edikkk - dacă nu cumva i s-a ars și lui cipul... :-)