Versiunea de serie a hypercar-ului hibrid Czinger 21C debutează cu 1.250 de cai putere
Americanii de la Czinger au publicat primele informații și imagini cu versiunea de producție a modelului 21C. Acesta a debutat, sub formă de concept, la începutul anului trecut.
Omul de afaceri american Kevin Czinger a înființat compania Czinger Vehicles în 2019, la Los Angeles. Primul model a debutat, sub formă de concept, anul trecut și a fost denumit 21C.
De atunci, hypercar-ul a trecut prin mai multe schimbări și acum a fost lansat în versiunea de producție.
Fiecare componentă a mașinii este dezvoltată și optimizată cu ajutorul inteligenței artificiale, pentru a fi cât mai ușoară și rezistentă. Apoi, piesa este confecționată la imprimanta 3D. De asamblarea noului Czinger 21C se ocupă o armată de brațe robotizate care lucrează în tandem, cu o precizie extraordinară, susțin americanii.
Versiunea de producție a lui 21C are o lățime de 2.050 milimetri, ceva mai mare decât a conceptului. Hypercar-ul este echipat cu un propulsor V8 biturbo de 2.88 litri și două motoare electrice (câte unul pentru fiecare roată din față), puterea ansamblului fiind de 1.250 CP. Un surplus de 100 CP este disponibil opțional.
Pachetul tehnic este completat de o transmisie secvențială cu șapte rapoarte și de o tracțiune integrală. Masa proprie a noului Czinger 21C este de 1.240 de kilograme.
În condiții ideale, mașina atinge 100 de km/h în 1.9 secunde, iar repriza 0-300 km/h durează 13.8 secunde (0-400 km/h în 21.3 secunde). Viteza maximă a crescut de la 423 la 452 km/h, iar sfertul de milă este acoperit în 8.1 secunde.
La 161 km/h, elementele aerodinamice generează o apăsare la sol de 615 kilograme. La viteze de 322 km/h, această valoare crește la 2.500 de kilograme.
Americanii de la Czinger nu au dezvăluit prețul noului 21C, dar producția va fi limitată la doar 80 de exemplare.
via Czinger Vehicles
Original design (cu două locuri în tandem), dar și raport putere/greutate fenomenal. Cam în nota asta SF ar fi trebuit să arate Rimac-ul Nevera (părerea mea doar poate), da-n orice caz aștept un drag-test între ele ca să cred performanțele aparent mai bune ale lui 21C. n.b. Despre Kevin Czinger s-ar putea scrie romane - jurist de meserie și fost director la Goldman Sachs (ups, nașii crizei din 2008-9 uscați-curați), a mai făcut boacăne auto (CODA - electrică LiFePO4 eșuată prin 2011 și apoi Divergent Automotive). Divergent Blade mi-a plăcut ca prototip cu ale sale doar 640 kg, dar și 730 CP scoși dintr-un motor L4 de Mitsu Evo realezat la 2,4 litri.