OFICIAL: Croații de la Rimac preiau controlul Bugatti
Compania croată Rimac a preluat, oficial, controlul Bugatti. Producătorul din Molsheim va face parte dintr-un joint-venture Bugatti-Rimac, în care compania croată va deține 55%, iar Porsche 45%.
Mate Rimac a înființat compania care îi poartă numele în 2009. Încet, dezvoltatorul croat de sisteme și baterii dedicate mașinilor electrice a început să fie tot mai cunoscut, în mare parte datorită mutărilor inteligente pe care le-a făcut de-a lungul anilor.
În urmă cu o lună, apăreau primele informații concrete potrivit cărora Rimac ar prelua controlul Bugatti, dar acum totul a devenit oficial.
Așadar, constructorul din Molsheim va face parte dintr-un joint-venture, denumit oficial Bugatti-Rimac, în care compania croată Rimac Automobili va deține 55%, iar Porsche 45%.
Gigantul german Volkswagen va continua să-și mențină influența asupra Bugatti prin Porsche, în contextul în care marca din Stuttgart deține și 24% din Rimac Automobili (în urma investiției de 83 de milioane de dolari făcute în luna martie).
Inițial, nou înființata companie Bugatti-Rimac va produce două modele: actualul Chiron și viitorul Rimac Nevera, un hypercar 100% electric. Producția Bugatti va rămâne în Franța, la Molsheim, dar întregul proces de cercetare și dezvoltare se va muta la sediul Rimac din Croația.
Mai mult, cele două vor continua să existe ca mărci separate.
Inevitabil, portofoliul Bugatti va îmbrățișa electrificarea, urmând ca primul hypercar electric al companiei franceze să debuteze până la finalul acestui deceniu.
Până atunci, Rimac va dezvolta cel puțin o versiune hibridă a lui Chiron.
via Bugatti
ca și bulgarii să își facă un hypercar și apoi să preia controlul Lamborghini