Noua generație Audi RS3 Sportback și Sedan: 400 CP și sistem de vectorizare a cuplului
Audi a publicat primele informații și imagini cu noua generație RS3. Modelul de performanță este disponibil în versiune Sportback și Sedan, iar startul comenzilor este programat pentru mijlocul lunii august. Livrările vor debuta în această toamnă.
După ce a publicat mai multe imagini cu prototipurile acoperite de camuflaj, Audi a lansat acum noua generație RS3, atât în variantă Sportback, cât și Sedan.
În partea frontală, grila Singleframe a fost revizuită, farurile Matrix LED au fost redesenate, prizele de aer din spoilerul frontal au crescut în dimensiuni, iar aripile față sunt cu 33 de milimetri mai late decât ale vechiului model.
Jantele cu diametrul de 19 inch sunt exclusive pentru acest model și pot fi "încălțate" pentru prima oară în anvelope semi-slick.
Eleronul spate este vopsit în negru, stopurile au și ele un design nou, spoilerul spate are inserții negre noi, un difuzor integrat și cele două terminații ovale ale sistemului de evacuare RS Sport.
Pentru interiorul noului RS3, Audi a pregătit un volan RS (turtit în partea de jos) îmbrăcat în Alcantara, padele din zinc, scaune sport și o tapițerie, opțională, din piele Nappa. Pachetul Design aduce mai multe accente roșii și verzi pentru habitaclu.
Instrumentarul de bord digital, cu display de 12.3 inch, are o grafică specfică modelelor RS. La rândul său, ecranul de 10.1 inch al sistemului multimedia, oferă informații necesare pentru condusul pe circuit, inclusiv temperatura motorului sau presiunea din anvelope.
MOTOR DE 2.5 LITRI CU 400 CP
Noua generație Audi RS3 păstrează motorul de 2.5 litri TFSI, cu cinci cilindri. Unitatea dezvoltă 400 CP (407 pentru versiunea dedicată publicului american) între 5.600 și 7.000 de rotații pe minut și 500 Nm (+20 Nm) între 2.250 și 5.600 rpm.
Transmisia S-tronic cu șapte trepte și dublu ambreiaj a fost revizuită, iar tracțiunea integrală quattro completează pachetul.
În aceste condiții, noul RS3 atinge 100 de km/h în 3.8 secunde (- 0.3 secunde comparativ cu vechea iterație), iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. Pachetul opțional RS Dynamic împinge această limitată la 290 km/h.
SISTEM DE VECTORIZARE A CUPLULUI PE PUNTEA SPATE
Poate cea mai mare noutate este sistemul RS Torque Splitter (vectorizare a cuplului) care înlocuiește diferențialul spate al vechiului RS3. Audi promite o manevrabilitate îmbunătățită, mai ales în virajele rapide, iar șoferul are la dispoziție și un mod special pentru derapaje controlate (RS Torque Rear).
Acesta din urmă este în plus față de modurile de rulare obișnuite: Comfort, Auto, Dynamic RS Individual, Efficiency și RS Performance (mod special pentru circuit).
În standard, modelul de performanță din Ingolstadt vine echipat cu o suspensie RS și stă cu 10 milimetri mai aproape de asfalt decât un S3, sau cu 25 mm mai aproape decât un A3. Frânele cu discuri din oțel, ventilate și perforate, cu diametrul de 375 mm pe puntea față sunt de asemenea standard. Acestea sunt cu 10 kilograme mai ușoare decât cele montate pe modelul anterior.
Opțional, noul Audi RS3 poate fi echipat cu o suspensie activă, dar și cu frâne ceramice care mai reduc masa proprie cu încă 10 kilograme. Etrierele pot fi vopsite în diferite nuanțe, inclusiv gri, roșu, albastru și negru.
START DE LA 60.000 DE EURO ÎN GERMANIA
Comenzile pentru noile RS3 Sportback și RS3 Sedan vor fi deschise la mijlocul lunii august, iar primele exemplare vor fi livrate în toamna acestui an. În Germania, varianta Sportback pornește de la 60.000 de euro, iar pentru Sedan trebuie să plătești cel puțin 62.000 de euro.
via Audi
Poate că ar fi fost necesar să veniți și cu o explicație despre ceea ce înseamnă vectorizarea cuplului. Așadar: din ceea ce știu eu, vectorizarea cuplului contribuie la mărirea siguranței în viraje prin controlul distribuției cuplului în funcție de modificarea poziției pedalei de accelerație, de unghiul de rotire a volanului si de suprafata carosabilului, amortizând tendința de rotație a mașinii. Această utilizare inteligentă a distributiei cuplului mai este cunoscută si sub denumirea de „amortizarea mișcarii de rotație” și imprimă autovehiculului un comportament neutru. Acum, dacă mă poate lămuri cineva, dacă este similar cu 4x4 dynamic deja existent pe alte mărci.