Noua generație Audi RS3 Sportback și Sedan: 400 CP și sistem de vectorizare a cuplului

Publicat luni, 19.07.2021 11:21 de Alexandru Monenciu

Audi a publicat primele informații și imagini cu noua generație RS3. Modelul de performanță este disponibil în versiune Sportback și Sedan, iar startul comenzilor este programat pentru mijlocul lunii august. Livrările vor debuta în această toamnă.

După ce a publicat mai multe imagini cu prototipurile acoperite de camuflaj, Audi a lansat acum noua generație RS3, atât în variantă Sportback, cât și Sedan.

În partea frontală, grila Singleframe a fost revizuită, farurile Matrix LED au fost redesenate, prizele de aer din spoilerul frontal au crescut în dimensiuni, iar aripile față sunt cu 33 de milimetri mai late decât ale vechiului model.

Jantele cu diametrul de 19 inch sunt exclusive pentru acest model și pot fi "încălțate" pentru prima oară în anvelope semi-slick.

Eleronul spate este vopsit în negru, stopurile au și ele un design nou, spoilerul spate are inserții negre noi, un difuzor integrat și cele două terminații ovale ale sistemului de evacuare RS Sport.

Pentru interiorul noului RS3, Audi a pregătit un volan RS (turtit în partea de jos) îmbrăcat în Alcantara, padele din zinc, scaune sport și o tapițerie, opțională, din piele Nappa. Pachetul Design aduce mai multe accente roșii și verzi pentru habitaclu.

Instrumentarul de bord digital, cu display de 12.3 inch, are o grafică specfică modelelor RS. La rândul său, ecranul de 10.1 inch al sistemului multimedia, oferă informații necesare pentru condusul pe circuit, inclusiv temperatura motorului sau presiunea din anvelope.

MOTOR DE 2.5 LITRI CU 400 CP

Noua generație Audi RS3 păstrează motorul de 2.5 litri TFSI, cu cinci cilindri. Unitatea dezvoltă 400 CP (407 pentru versiunea dedicată publicului american) între 5.600 și 7.000 de rotații pe minut și 500 Nm (+20 Nm) între 2.250 și 5.600 rpm.

Transmisia S-tronic cu șapte trepte și dublu ambreiaj a fost revizuită, iar tracțiunea integrală quattro completează pachetul.

În aceste condiții, noul RS3 atinge 100 de km/h în 3.8 secunde (- 0.3 secunde comparativ cu vechea iterație), iar viteza maximă este limitată la 250 km/h. Pachetul opțional RS Dynamic împinge această limitată la 290 km/h.

SISTEM DE VECTORIZARE A CUPLULUI PE PUNTEA SPATE

Poate cea mai mare noutate este sistemul RS Torque Splitter (vectorizare a cuplului) care înlocuiește diferențialul spate al vechiului RS3. Audi promite o manevrabilitate îmbunătățită, mai ales în virajele rapide, iar șoferul are la dispoziție și un mod special pentru derapaje controlate (RS Torque Rear).

Acesta din urmă este în plus față de modurile de rulare obișnuite: Comfort, Auto, Dynamic RS Individual, Efficiency și RS Performance (mod special pentru circuit).

În standard, modelul de performanță din Ingolstadt vine echipat cu o suspensie RS și stă cu 10 milimetri mai aproape de asfalt decât un S3, sau cu 25 mm mai aproape decât un A3. Frânele cu discuri din oțel, ventilate și perforate, cu diametrul de 375 mm pe puntea față sunt de asemenea standard. Acestea sunt cu 10 kilograme mai ușoare decât cele montate pe modelul anterior.

Opțional, noul Audi RS3 poate fi echipat cu o suspensie activă, dar și cu frâne ceramice care mai reduc masa proprie cu încă 10 kilograme. Etrierele pot fi vopsite în diferite nuanțe, inclusiv gri, roșu, albastru și negru.

START DE LA 60.000 DE EURO ÎN GERMANIA

Comenzile pentru noile RS3 Sportback și RS3 Sedan vor fi deschise la mijlocul lunii august, iar primele exemplare vor fi livrate în toamna acestui an. În Germania, varianta Sportback pornește de la 60.000 de euro, iar pentru Sedan trebuie să plătești cel puțin 62.000 de euro.

via Audi

  • ds, luni, 19.07.2021 11:54

    Poate că ar fi fost necesar să veniți și cu o explicație despre ceea ce înseamnă vectorizarea cuplului. Așadar: din ceea ce știu eu, vectorizarea cuplului contribuie la mărirea siguranței în viraje prin controlul distribuției cuplului în funcție de modificarea poziției pedalei de accelerație, de unghiul de rotire a volanului si de suprafata carosabilului, amortizând tendința de rotație a mașinii. Această utilizare inteligentă a distributiei cuplului mai este cunoscută si sub denumirea de „amortizarea mișcarii de rotație” și imprimă autovehiculului un comportament neutru. Acum, dacă mă poate lămuri cineva, dacă este similar cu 4x4 dynamic deja existent pe alte mărci.

  • UnAlex, luni, 19.07.2021 12:25

    @ds - definitia Mazda: https://www.jdpower.com/cars/shopping-guides/what-is-mazda-g-vectoring-control-plus Implementarea Audi depinde de varianta Quattro instalata pe acest RS3: https://www.audi-mediacenter.com/en/audi-quattro-the-evolution-of-a-successful-technology-2791/the-quattro-technologies-from-audi-2841 Interesant esta ca acest control al cuplului se aplica doar pe puntea spate.

  • Edikkk, luni, 19.07.2021 14:20

    Uzate moral, pentru colecţionari la vârsta a3a, a4a.... care aruncă banii în vânt.... Tornade în mijlocul Amsterdam ? inundaţii în Germania şi Belgia ? https://m.adevarul.ro/international/in-lume/expertii-onu-contureaza-scenarii-sumbre-tot-e-mai-rau-urmeaza-vina--patru-mari-avertismente-privind-viitorul-vietii-pamant-1_60f440995163ec427132299a/index.html Lasă că GT, GS, S, T, R Line care toacă oxigen pe bandă rulantă, accelerează acest proces devastator. Vă este cald? E doar un mic început plăpând faţă de ce va veni....

  • ^^^, luni, 19.07.2021 14:51

    Ce va veni mai Baba Vanga? Lumineaza-ne si pe noi.

  • Nsrei, luni, 19.07.2021 15:07

    Ma fanikk, baba zice că peste câteva sute de ani nu va mai exista viața pe Terra. Ce ne interesează pe noi? Daca avem bani putem sa i dam pe ce ne convine noua. Daca nu ți convine, poți să te duci in Siberia sa te pupi pe bot cu ursii polari sau cu focile

  • andrei, luni, 19.07.2021 16:26

    ca sa stii si tu mai edikkk, poluatori mari sunt bovinele, ovinele etc. mananci carne? mai taie din ea, ca de aia sunt crescute asa multe din astea care degaja dioxid de carbon. mult mai mult decat cateva masini din astea vandute. si cu care oricum nu faci zeci de mii de km pe an. a, ca sa nu mai zic ca una din asta, nefiind in general luata ca daily driver ajunge sa polueze mult mai putin ca una cu care se face naveta zilnic, chit ca are noxe mai mici PER KM. bine, tu oricum esti un comunist. acum ai pretentia sa nici nu mai existe din astea. sa fie doar electrice ca vrei tu. si mai lasa-ma cu expertii aia ca sunt niste interese financiare imense la mijloc.

  • bla bla, luni, 19.07.2021 17:27

    Motorul asta de 5 cilindri în linie suna în mare fel. Sper ca au rezolvat tendința subviratoare a fostelor generatii

  • Seriff, luni, 19.07.2021 18:15

    @Edikk, ai descoperit tu ca e cald vara? Felicitari, meriti un premiu Nobel, adevarul e ca doar anul asta e cald vara, pana acum a nins in fiecare an, ia zi inundatiile sunt din cauza masinilor a? Fabrici, uzine, defrisari, vile construite in inima padurii sau pe malul raului, astea nu au legatura?

  • Kirotractor, marţi, 20.07.2021 11:31

    Remarc întâi că azi se împlinesc două (2 !!!) luni de la ultimul test-drive AM. Apoi, că Ediche ne freacă la ridiche c-o frecvență năucitoare deja. O fi totuși plătit s-o facă?! Abia după, văz că bavarezii din Ingolstadt au conștientizat sloganul ăla ”power is nothing without control” și d-aia n-au mai crescut herghelia fabulosului L5 2,5. ...Care face din RS3 dragster, însă și cu cei 340 CP inițiali era subvirator peste o limită. Zic asta nu doar din auzite - în versiunea de 400 ponei am fost totuși pasager (în TT RS de fapt, da-i tot aia = Ferrari la sfert de preț) și senzațiile-s terifiante. Personal, regret abandonul micuțului S1 (231 CP, Haldex Quattro), dar și decizia neinspirată de a nu-mi trage unul prin 2015 (îmi părea prea scump la 29.950 €, când azi un A1 1.0 TSI mai echipat sare de 35K...)

  • someone23, marţi, 20.07.2021 18:54

    cred ca sistemu 4x4 e cel de pe golf 8 R. deci da, exista pe ate marci. @ kiro: iti dai seama ce putere avea daca faceau ca mercedes cu al lor a45 s, si scoteau 200 cai / litru ?

  • Kirotractor, miercuri, 21.07.2021 08:54

    @someone23: Așa-i, resursele L5-ului Audi permit fără mari bătăi de cap puteri litrice comparabile cu ale L4-ului AMG de 421 CP, cu cilindree unitară identică (cca. 0,5 l.) Rezultatul final ar putea fi deci... 525 CP !!!