Ministerul Transporturilor vrea amenzi mai mari pentru șoferii care nu plătesc rovinieta
Ministerul Transporturilor vrea amenzi mai mari pentru șoferii care nu plătesc taxa de drum (rovinieta). În ultimii șase ani, numărul contravențiilor aplicate pentru această faptă s-au dublat, iar cuantumul amenzilor a rămas neschimbat din 2010.
Dacă în 2015 au fost aplicate 357.531 de amenzi pentru neplata taxei de drum (rovinietei), în 2021 numărul contravențiilor a crescut la 734.143.
Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a ajuns, așadar, la concluzia că valoarea actuală a amenzilor (neschimbată din 2010) nu-i descurajează pe șoferi să circule fără rovinietă, astfel că vrea să le majoreze, în unele cazuri simțitor. În plus, prețul rovinietei, exprimat în lei, a crescut în ultimii ani cu aproape 20%.
Pentru autoturisme, amenzile vor crește de la 250 la 275 de lei, iar cea maximă va ajunge la 550 de lei. Pentru microbuzele de transport persoane cu mai mult de 9 locuri și până la 23 de locuri, amenda crește de la 1.250 la 3.100 de lei, iar cea maximă va fi de 6.200 de lei.
Amenda pentru vehiculele de transport marfă, cu masa totală maximă autorizată cuprinsă între 3,5 și 7,5 tone, crește de la 1.750 la 5.500 de lei. Pentru camioanele de peste 12 tone, cu minimum 4 axe, amenda minimă va fi de 11.900 de lei, iar cea maximă de 23.800 lei.
Trebuie amintit că amenda stabilită prin procesul verbal de constatare a contravenției poate fi achitată la jumătate din minimul acesteia prevăzut de lege, în termen de 15 zile de la comunicarea acestuia.
via Ziare.com
-
PMC, joi, 03.02.2022 11:06
Pe legea mea de muritor de rand va spun ca nu as avea absolut nimic impotriva sa coste vigneta aia de 10 ori cat costa si as plati-o fara sa cracnesc, DAR, la mizeriile de drumuri mortuare pe care le avem?... aveti tupeul sa cereti bani si sa mariti amenzi? Nu va e rusine niciun pic?
-
Gigi Spoitoru', joi, 03.02.2022 12:12
N-o plătim
-
Seriff, joi, 03.02.2022 13:26
Platim sa ce? Sa ne rupem masinile in drumuri construite acum 50 de ani pe care ei nu sunt in stare nici sa le intretina, nu zic sa construiasca altele.
-
@@@@, joi, 03.02.2022 16:52
pai ca sa nu platiti amenda, fiti corecti de la bun inceput si platiti vigneta aia...suma e oricum derizorie, circa 130 lei pe an. cu astfel de maruntis, nu vom avea niciodata drumuri ok. cat de cat mai realist ar fi cum zice PMC , sa fie de vreo 10x mai mare, adica in jur de 1300-1500 lei pe an pt un autoturism obisnuit, asa s-ar mai strange niste bani pt drumuri.
-
Seriff, joi, 03.02.2022 17:04
@:)))) Pe bune? Sau faci misto, 130 lei platiti de ani de zile de milioane de oameni sunt o gramada de bani, dar stai linistit ca la camioane sunt niste sume imense, nu doar 130 lei, costa cam 6000 ron pe an, parca nu mai e asa putin nu? Plus ca platim si impozite, amenzile oricum sunt mari, bani la buget vin din toate directiile, iar drumurile, praf, mai praf ca in 90, asa ca lasa-ma ca platim putin, ca platim enorm pentru ce primim in schimb. Eu daca imi distrug amortizoarele, pivotii, bucsile la masina imi deconteaza cineva pagubele? Nu, o repar pe banii si munca mea, dar totusi platesc taxe si impozite.
-
Tatraurs, joi, 03.02.2022 18:15
Pentru @,ce mentalitate de iobag ai,sa platesc ca sa ce si pentru ce? Nu e de ajuns cate taxe platesc sa traiesc in colonia Romania? Sa fac ciocul mic,nu? Ce sunt inca 130 de lei platit unui stat care discrimineaza si face ceva pe drepturile omului,pe cetatenii sai,aia care nu accepta sa li se faca binele cu forta. Ba,ati ajuns la inteligenta de turma,bravo,roboteilor!
-
@@@@, joi, 03.02.2022 19:40
@Seriff da, pe foarte bune. repet, daca vrei sa intelegi: in romania taxele si impozitele sunt o gluma, atat in valoare nominala cat si procentual, sunt extrem de mici raportat la costurile actuale din piata si la nevoile tarii (cu exceptia taxelor pe munca, acolo e mai complicat). rovigneta e extrem-extrem de mica raportat la nevoile de intretinere si constructie de drumuri, extrem de mica inclusiv in cazul camioanelor, 6000 lei inseamna 1000 si ceva de euro, ai idee cam cat te costa un camion pentru un drum din europa pana in romania, daca vrei sa aduci ceva? iti spun eu undeva minim 2500-3000 euro (din franta, italia, germania, de ex.), iar un camion face 80-100 astfel de transporturi pe an, incasand circa 250.000 euro pe an, in medie, ei bine din suma asta plateste putin peste 1000 euro, adica 0,004% din incasarile lui. cum ti se mai pare acum? nu mai zic ca umbla mereu incarcate cu sarcina maxima admisa si sunt principala cauza a distrugerii drumurilor, vezi cazul camioanelor european drinks care au facut zob drumurile din bihor si nu numai. un km de autostrada ai idee cat costa? iti zic eu: cam 6 milioane de euro, daca tu platesti 26 euro pe an la vigneta, te poti mandri ca din banii tai s-au construit putin sub jumatate de centimetru de autostrada, vreo 4 mm. intelegi semnificatia cifrelor? toata populatia de soferi de autoturisme, de circa 6 milioane, cu banii platiti pe vigneta pe un an de zile abia ar reusi sa acopere costul a circa 26 km noi de autostrada, fara sa punem la socoteala cheltuielile cu intretinerea infrastructurii existente, dar mai vrem si reparatii si deszapeziri si marcaje si panouri indicatoare si parcari si si si .... avem cat platim, platim putin avem putin, nu e invers, ca platim prea mult pentru ce avem, nu, avem atat de prost pentru ca platim atat de putin. daca tu iti rupi masina intr-o groapa normal ca tu platesti sa o repari, cine ai vrea sa iti repare un bun proprietate privata? statul? cum ar fi sa transferi costul cu reparatia masinii, sa zicem vreo 500-1000 lei catre vigneta, abia atunci poate ar fi suficient ca sa nu mai fie gropi pe drum in care sa iti rupi masina si totul ar fi ok. la final de an tu scoti din buzunar cam aceeasi suma de bani, dar macar ai drumuri. exact cum zicea PMC, de 10x mai mult ar fi ok. @tatraurs: mai sosocel, mentalitatea de iobag e la tine, ti-ai demonstrat-o in nenumarate ocazii. daca nu ai fi iobag si ai castiga mai bine nu ti s-ar mai parea ca dai o avere pe rovigneta, care in realitate e o nimica toata. cand nu iti mai permiti cazanul, cand vezi ca te aduce la sapa de lemn, il dai la fier vechi si mai ajungi la liman cu finantele. dar pana atunci, ca tot intrebi pentru ce sa platesti, trebuie sa platesti vigneta pentru utilizarea unui bun public, care a costat bani foarte multi la construire si costa bani foarte multi la intretinere. deci raspunsul la a doua ta intrebare este nu, nu e de ajuns cate taxe si impozite platesti. ca sa afli cam cat ar fi nevoie sa platesti ca lucrurile sa se indrepte spre acceptabil, inmultesti cu 10 si asa mai vii de-acasa.
-
Joker, joi, 03.02.2022 19:41
Sa facă prima data drumuri de calitate sa aibă pentru ce cere rovineta
-
dCi, joi, 03.02.2022 19:59
Inițiativa cel puțin nesimțita...
-
inexorabil, vineri, 04.02.2022 01:33
Mint securiştii de îngheaţă vâlvătăile iadului! Cică trebuie să plătim “extrem de mult” în raport cu Fiscul, că altfel, vezi Doamne, n-ar fi nimic posibil sub aspectul lucrărilor publice. Dar să spună dumnealor ceva şi despre salariile noastre de cacao?! Neah, tac precum peştii. De fapt, nici nu sunt sfaturile lor proprii. Ordinele şi le primesc de la “partenerii străini” şi constau în îndoctrinarea până la îndobitocire a maselor locale: - trăiţi pentru a munci, nu invers!; - staţi cu chirie, bolnavilor de proprietate, că aşa se procedează în ţările avansate; - maşina este un moft, n-aveţi nevoie de ea, başca poluaţi criminal; - lăsaţi statul să ia şi trei straturi de piele de pe voi, în numele comunităţii, al binelui comun; - dacă nu aveţi studii în străinătate (n.m. : precum odraslele lor), atunci nu meritaţi salarii decente; - eşti un întreprinzător local care sfidează multinaţionalele? – atunci eşti un corupt care dă mită şi de care se va ocupa “justiţia”; - nu te subjugă hipnoza digitală? – atunci eşti retrograd, prizonier în trecut, inadaptat social; - refuzi postura de cobai al experimentelor medicale neonaziste? – atunci reprezinţi un pericol major şi inadmisibil la adresa sănătăţii celor din jur; - credinţa voastră este misticism şi înapoiere, cu popi graşi şi lacomi; - acceptaţi-i fără crâcnire pe semenii cu alte orientări sexuale, că şi ei au drepturi; la urma urmei, nu vă împotriviţi progresului …şi alte porcării asemenea.
-
dCi, vineri, 04.02.2022 08:05
E greu de explicat capetelor seci de ce spun ca e nesimțire sa crești amenzile, oare cum a ajuns ministerul transporturilor la concluzia ca amenzile sunt mici?... dar ca drumurile sunt pline de gropi(DN4) de ce nu interesează pe nimeni?... dpmdv cei care circula fără rovinieta nu o fac pentru ca amenda este mică ... n-are logica... când taxa anuala e 130 lei iar amenda pentru o zi fără rovinieta e 250...ma gândesc ca e mult mai logic sa plătești taxa și un an nu mai ai treaba, spre deosebire de amenda cu care nu poți merge un an... mie mi-a expirat la început de Decembrie știam ca plec din oraș duminica când aveam S-o fac, doar ca a apărut un drum neașteptat sâmbătă când am plecat ...fără rovinieta... e logic ca era mult mai rentabil S-o fac de sâmbătă decât sa plătesc amenda pentru sâmbătă iar de duminica evident am făcut rovinieta... pana la urma 250 lei pentru o zi vs 130 pentru un an... in fine acum astept amenda... specific ca eu fac rovinieta RCA Casco impozit (uneori și itp) și ce-o mai fi doar pe un an
-
dCi, vineri, 04.02.2022 08:15
Unii vorbesc de taxele extrem de mici pe care romanii le plătesc, in comentarii atât de lungi ca mai bine ma apuc de făcut o facultate decât sa le citesc, alții ca ar vrea taxe mai mari... dar nimeni nu spune (nu știe ori nu vrea sa știe) ca in țările cu apa calda, unde consumul de pasta de Dinți pe cap de locuitor e mult mai mare, nu se plătesc taxe pentru drumuri naționale ci doar pentru autostrăzi... Ori sa spui ca taxele noastre sunt mici in condițiile in care cei la care ne raportam nu plătesc deloc ...e cel puțin anormal...( a se traduce ... plecat cu sorcova)
-
Nae, vineri, 04.02.2022 09:21
As vrea sa vad cum cresc amenzile dar mai ales controale automate pentru RCA.
-
PMC, vineri, 04.02.2022 09:22
Intotdeauna idiotii utili sunt cei de care se folosesc potentatii momentului ca sa creasca absurd taxele, sa-si umfle conturile si sa faca afaceri oneroase pe banii prostilor care ii aplauda ca focile. :)) Carevasazica noi platim milimetri de autostrada din taxele noastre. Deci asa se calculeaza, cat costa autostrada si noi trebuie s-o platim din taxa de drum. Asta da gandire de slugoi. As pune pariu ca esti votant USR cu pieptul inflacarat de initiative "de bine" pentru tara. De genul cresterii taxelor pana la paroxism, genul care ar interzice orice misca daca nu convine agendei, genul care ar instaura socialismul fara sa cracneasca si apoi ar fi foarte mandru de asta. :))) Platesti taxe de fiecare data cand cumperi pana si un pachet de scobitori. Pricepi tu oare asta? Taxele sunt expropriere. Banii pe care eu ii produc sunt proprietatea mea. Faptul ca accept sa cedez o parte din ei celui mai prost administrator din istoria omenirii - statul - e doar datorita contractului social pe care il am locuind intr-un loc. Statul respectiv trebuie sa administreze banii aia in mod optim. Sa vii sa lauzi sau sa accepti abuzurile si proasta administrare a statului, mai ales in Romania, o tara notorie pentru coruptia generalizata, mi se pare o performanta care spune multe despre tine. Sa vii sa spui ca dupa ce platesti taxe si iti rupi masina pe soselele neglijate si facute la misto de autoritatti trebuie sa-ti repari tu masina mi se pare din nou, definitia idiotului util. Tu esti genul de individ care-si cere osanda, care milogeste mai mult jug si mai multa mulgere de la stat. Esti chintesenta ideii ca cetateanul nu vrea libertate, ci un stat-tatuc care sa-i poarte de grija. Daca tu ai impresia vreo secunda ca statul o sa iti rezolve problemele daca ii platesti mai multi bani, esti dus cu pluta. Si ce mi se pare cel mai uluitor e ca sunt convins ca esti foarte mandu de dara urat mirositoare pe care ai lasat-o in comentariul ala. Vai s-amar... Apropo, in America sunt unele din cele mai mari taxe, si au cele mai proaste drumuri. Te pomenesti ca n-au inteles aia ce ai inteles tu, ca trebuie sa plateasca de 10 ori atata ca sa se repare drumurile. :))))
-
dCi, vineri, 04.02.2022 10:00
Acum pe bune și tu... numele lui spune multe
-
dCi, vineri, 04.02.2022 10:05
“As pune pariu ca esti votant USR cu pieptul inflacarat de initiative "de bine" pentru tara.”... când se prezintă fel de fel de stiri pozitive cu Drula un informatician pus ministru la transporturi (informatician care nu și-a găsit de munca in domeniul in care s a pregătit) care ce sa vezi “a performat”... nu mai e nimic de scris
-
dCi, vineri, 04.02.2022 10:17
Ținând cont de experiența mea mi se pare mult mai util un sistem (asemanator RCA) prin care sa te înștiințeze printr-un sms cum ca ai circulat fără rovinieta și ai la dispoziție 24 ore pentru a achita taxa, altfel vei fi amendat... statul ar trebui sa fie interesat să-ți plătești taxele pe care le-a impus nicidecum sa te amendeze, amenda care nu face decât sa creeze repulsie asupra sistemului ... cât despre amenzi la RCA... acolo este vorba despre altceva...lucrurile funcționează altfel... oricum indiferent cât de mare e amenda asta nu te face obligatoriu sa nu uiți de ea (eu nu vorbesc de cei ce sunt conștienți ca nu le-au plătit), statul trebuie sa lucreze pentru cetatean nu împotriva lui
-
dCi, vineri, 04.02.2022 10:32
De ce spun asta pentru ca orice autoritate care vine in control ar trebui sa dea termen pentru remedierea neregulilor... nicidecum sa vina sa amendeze direct... concluzia e ca statul trebuie sa te ajute sa respecți legea nicidecum doar sa te prindă când ai încălcato ... cu intenție ori nu
Citeste si
-
INTERN | luni, 25 noiembriePrețuri noul Audi Q5 în România: start de la 55.300 euroAudi a deschis comenzile pentru noul Q5 în România. Noul SUV de clasă medie al germanilor are un preț de pornire de 55.300 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieNoul Opel Frontera poate fi comandat în România: start de la 22.400 euroOpel a deschis comenzile pentru noul Frontera în România. SUV-ul de clasă subcompactă are un preț de pornire de 22.400 euro în țara noastră. Citeste tot
-
INTERN | vineri, 22 noiembrieProducția auto națională a crescut cu 19% în octombriePotrivit celui mai nou raport al Asociației Constructorilor de Automobile din România, producția auto din țara noastră a avut parte de o creștere de 19% în luna octombrie. Creșteri au fost înregistrate și raportat la ultimele 10 luni. Citeste tot
-
INTERN | miercuri, 20 noiembrieBrașovul interzice trotinetele închiriatePrimăria Brașov a interzis oficial trotinetele de închiriat în tot orașul. Serviciile de închiriere a trotinetelor nu vor mai funcționa în Brașov pentru o perioadă nedeterminată. Citeste tot
-
INTERN | marţi, 19 noiembrieNoul Renault 5 E-Tech a devenit mai accesibil. Start de la 26.900 euro în RomâniaRenault a deschis comenzile pentru noul Renault 5 E-Tech în versiunea Urban Range pe piața din România. Noua versiune propune un preț de pornire de 26.900 euro. Citeste tot
Traducere instantanee: bă sclavilor condamnaţi să muriţi aşa, nu pricepeţi că marea larvă politică trebuie întreţinută cu salarii şi pensii “speciale” (desigur, privilegiu al “specialilor”) ? Şi mai nesăţioasa larvă, recte cea cu “investiţiile străine”, are modul ei aparte de a vă jupui, dar noi, complicii ei locali, ce facem? Ce-i drept, ea ne dă comisioanele cuvenite atunci când o ajutăm cu “privatizarea” mastodonţilor “comunişti”, dar de! se consumă în timp acestea, că doar nu le pupăm în mod regulat. Şi atunci o luăm la pulpă pe coana Fisc de-i sar capacele. Tocmai în ideea că n-avem niciun fel de soluţii în direcţia stimulării economice pe plan naţional (a IMM-urilor, astfel încât ele să prospere, implicit să intre şi bani la bugetul de stat). Cu alte cuvinte, inventăm fel de fel de taxe (şi de amenzi), care mai de care mai “necesare” şi mai “justificate”. Sau le considerăm pe cele deja existente “depăşite de evoluţia vremurilor”, caz în care le săltăm, ca să “evolueze” şi ele.