Probleme software „pun bețe în roate” mașinilor electrice din Grupul Volkswagen

Publicat miercuri, 13.07.2022 18:32 de Tiberiu Safta

Producția viitoarelor modele electrice ale Grupului Volkswagen ar putea fi amânată din cauza unor probleme cu privire la dezvoltarea sistemelor software. Problemele ar urma să decaleze planurile inițiale cu cel puțin 3 ani.

Potrivit publicației germane Automobilwoche, lansarea și producția viitoarelor modele electrice ale Grupului Volkswagen ar putea fi amânate. Motivul este atribuit unor probleme cu sistemul software, dezvoltat de Cariad. Această companie este furnizorul oficial al Grupului Volkswagen de sisteme software prezente la mașinile electrice.

Principala problemă constă în întârzierea dezvoltării sistemelor software de către Cariad. Astfel de probleme ar putea da peste cap planurile mai multor mărci din cadrul grupului german, iar lansarea viitoarelor modele electrice ar putea fi întârziată cu cel puțin 3 ani față de planul inițial.

De exemplu, viitorul model Audi electric creat în cadrul proiectului Artemis este programat să apară în 2024. Asemenea probleme ar putea amâna lansarea acestuia până în 2026 sau chiar în 2027. Acest model va beneficia de un sistem de conducere autonomă de nivel 4 și promite să fie un rival pentru Tesla, BMW și Mercedes-Benz.

Drept consecință, Audi se concentrează acum să lanseze un nou model electric în 2025, care să nu se bazeze foarte mult pe tehnologie de conducere autonomă. Pentru asta, noul model va folosi o versiune intermediară a sistemului software.

Inclusiv Porsche și Bentley sunt afectate de această problemă. Bentley dorește ca, din 2030, să vândă doar mașini electrice. Din cauza problemelor din interiorul Cariad, planul constructorului britanic ar putea fi întârziat cu câțiva ani.

Porsche a început producția versiunii de pre-serie a noului Macan electric. Lansarea versiunii de serie ar putea fi amânată din cauza lipsei de software, potrivit unei surse apropiate companiei germane.

Inclusiv Volkswagen ID 3 a avut parte de probleme software, care au dus la amânarea livrărilor în 2020. De aceleași probleme a avut parte și actuala generație Golf.

La începutul anului, Volkswagen a anunțat un parteneriat cu Bosch pentru dezvoltarea unui software pentru sistemele avansate de asistență. De asemenea, în luna mai, grupul german de automobile a cerut companiei Cariad să-și reorganizeze planurile.

via Automobilwoche

  • Mihai, miercuri, 13.07.2022 19:18

    Mama lui de soft. Probleme la DIESELGATE, probleme la electrice, e grele cu ele. Oare celelalte marci cum se descurca?

  • nume, miercuri, 13.07.2022 20:47

    La anul va fi jale pentru Tesla. :)))))))))

  • @nume, miercuri, 13.07.2022 21:19

    Pt. analfabeții funcțional, comentariul meu era legat de electricele din china. Patentele Tesla au expirat, acțiunile Tesla sunt astăzi cotate la jumătate și continuă să scadă pentru că gâgă. Panaramele electrice VW vor fi vândute pe sub mână, să nu afle clienții de ele.

  • idic, miercuri, 13.07.2022 22:15

    Cum ar fi ca Germania să redeschidă termocentralele ca să mențină producția de electrice. :)))) Film cu genii.

  • Mike, joi, 14.07.2022 07:09

    Plătiţi salarii la nivelul care trebuie ! La nivel mondial şi de top, bă zgârciţilor de la VAG !! Tot cu ieftin dar bun vreţi.... Uite că nu se prea poate. Marea companie care se luptă pentru locul 1 mondial, cu miliarde şi miliarde profit NU este în stare să dea salarii decente. Nimic nou sub soare. Bine că softul cu maimuţa au putut să îl facă. Mda

  • ^^^, joi, 14.07.2022 08:10

    mai usor frate sa nu-ti crape o vena. Lucrezi la VAG si nu te platesc aia bine? Muta-te la BMW sau la MB sau la Porsche. Nu mai tine nemultumirea aia in suflet ca o sa mori de inima rea.

  • Autosar worker, joi, 14.07.2022 09:35

    Lucrurile descrise in articol se intampla pentru ca managementul este decuplat de realitate. Managerii trateaza o activitate de tip R&D ca pe o activitate de tip productie, asta duce la propagarea si amplificarea bug-urilor si in final, la explozia codului - vezi cazul de fata. Inca un lucru de mentionat: in corporatii angajatii sunt preocupati mai mult de cariera lor decat de produs in sine. Jocurile de putere, manipularea si minciuna sunt necesare pt supravietuire, calitatea produsului este ascunsa in spatele a tot felul de statistici.

    Dutz, joi, 14.07.2022 15:59

    Mulți văd puțin înțeleg, și ai spus-o chiar elegant. Din punctul meu de vedere este chiar mai nasol si aș adaugă birocrația si o tot mai mare lipsa de oameni care iau decizi… mai nou facem doar compliance…

    Dutz, joi, 14.07.2022 17:27

    *care NU iau decizi… pardon

  • @Autosar, joi, 14.07.2022 10:02

    Și clientul final se alege cu gălușca pionier. Temerarii de la dealer, samsarii, nu se mai opresc din a lăuda ceea ce nu înțeleg, dar sunt plătiți la vânzări. :)))))

  • Vali, joi, 14.07.2022 12:00

    Nu conteaza softul, conteaza reclama. Daca fac reclama buna, omul de rand cumpara orice panarama. Drept dovada VAG inca vinde masini. Firma asta trebuia sa intre in faliment avand in vedere DIESELGATE. Dar unii inca mai sustin prostiile si coruptia si reclamele mincinoase.

  • Seriff, joi, 14.07.2022 12:20

    @Vali dieselgate a fost doar o manevra care sa le mai taie din vanzari, soft-uri mincinoase folosesc toti, nu doar VW au luat amenzi pe tema asta, toti le-au folosit, de ce? Pentru ca nu ai cum sa iesi la noxe, sa ai 150 cp si consum de 4% cum vrea tot omul. Toti vreti putere si consum mic, nu merge asa, de undeva trebuie taiat. Pana la urma cui pasa de Dieselgate, daca esti asa deranjat de masinile VW du-te si fa un protest in fata fabricii, cine nu te lasa.

  • @sheriff, joi, 14.07.2022 22:27

    recunosti deci ca dizelurile ar trebui duse urgent la remat? sau daca nu, retrofit de mii de euro?

  • Seriff, vineri, 15.07.2022 09:04

    Nu, nu recunosc, de ce sa fie duse la remat? Sunt cele mai eficiente din punct de vedere performanta - fiabilitate - consum. Tocmai asta e problema la ele, ca sunt prea bune. La remat ar trebui duse toate troacele electrice care sunt inutile in afara orasului.

  • Seriff, vineri, 15.07.2022 09:07

    @Vali, Vag inca vinde masini pentru ca pe 99% din populatie, exceptand pe cei cu LGBT nu ii intereseaza de dieselgate, cum nici pe tine nu te interseaza ca atunci cand zbori cu avionul in vacanta poluezi de rupi, nu te intereseaza ca atunci cand te duci la supermakert sa iti iei mancare, aceasta a fost adusa cu tir-ul diesel, atunci cand iti iei un telefon nou nu te intereseaza ca la productia lui s-a poluat in draci si tot asa.

  • andrei, vineri, 15.07.2022 10:21

    deci trebuie sa dispara VW din cauza dieselgate? pai ok....dar ei fac si pe benzina si electrice. ce au unele cu celelalte? din cauza ca UE cere noxe super mici iar lumea simultan vrea putere mare si consum mic, uite ca apare un dieselgate. care era cam la toti. ca nu e nimeni genial sa inventeze ceva ce nu se poate momentan. din nefericire chiar au buguri multe pe golf id3 etc. si asta din cauza ca au pus si climatizare si toate functiile pe ecranul central. si cand schimbi de la una la alta si deja ai unele in actiune te trezesti cu tot felul de ciudatenii. dar asta era anul trecut. anul asta au mai reparat. insa inteleg din articol ca problema e pt viitor de fapt!

  • @sheriffutzu, vineri, 15.07.2022 19:58

    tirul e mult mai curat decat dizalul tau plin de "maimute"..

  • @sheriffutzu, vineri, 15.07.2022 20:38

    ia uite in uk dizal cota de piata de 5% : https://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-11013617/Diesel-car-ownership-plummets-London-ULEZ-expansion.html

  • Seriff, luni, 18.07.2022 10:26

    In Uk? In Uk e plin de masini de 500 lire vechi de 20 de ani, plus ca au o gramada de masini cu motoare mari, e plin de ele pe strazi fiindca sunt mega ieftine, cota mica de masini noi diesel e mica pentru ca majoritatea producatorilor nu mai au diesel in oferta si cei care au le au mai scumpe decat cele pe benzina, nu vad legatura. In weekend am facut 900 de km prin ro cu un singur plin facut sambata dimineata in 5 minute, fara griji de a cauta statii, fara planificare, fara nimic, asta cu un diesel, de-aia e peste orice troaca electrica.