Noul Mercedes-EQE SUV: acesta este al cincilea SUV electric al germanilor

Publicat luni, 17.10.2022 00:54 de Bogdan Mirică

Mercedes EQE SUV este al cincilea SUV electric din gama germanilor. Este omologul înălțat al sedanului EQE, care, la rândul său, este omologul electric al Clasei E. Complicat și divers.

Toamna aceasta, Mercedes-Benz s-a grăbit să completeze un puzzle foarte important pentru gama sa de modele electrice EQ. Așadar, după ce am văzut EQA, EQB, EQC și vârful de gamă EQS SUV, mai lipsea o singură piesă.

Este vorba despre omologul SUV al sedanului electric Mercedes EQE. Care nu e nimeni altul decât omologul electric al Clasei E.

Știm, e puțin complicat, dar o să ne obișnuim cu toții în scurt timp.

EQE SUV ESTE UN SUV CU PORTBAGAJ DE 520 DE LITRI

Noul Mercedes EQE SUV are la bază aceeași platformă electrică precum EQE, devenind al patrulea model dezvoltat pe această arhitectură (alături de EQS și EQS SUV). Este o platformă nouă, dedicată exclusiv modelelor electrice, nu este una improvizată, așa cum se întâmplă în cazul lui EQA și EQC. Asemeni fratelui mai mare EQS SUV, noul EQE SUV beneficiază de versiuni cu propulsie spate sau tracțiune integrală.

În materie de dimensiuni, SUV-ul este mai scurt cu 13 centimetri decât omologul său sedan și chiar mai îngust. De asemenea, ampatamentul a scăzut și el în dimensiuni, măsurând acum 3 metri și 30 de centimetri. Chiar și așa, este destul de generos pentru un SUV care măsoară sub 5 metri. Portbagajul ar fi putut oferi mai mult spațiu, însă cei 520 de litri sunt cu 90 mai mulți decât pe EQE sedan.

MERCEDES EQE SUV ARE TREI VERSIUNI

Noul SUV electric este oferit cu trei versiuni de putere, plus alte două care poartă logo-ul AMG. Pentru că, fie că vreți să vă revoltați sau nu, Mercedes-AMG chiar își pune logo-ul acum și pe electrice. Indiferent de ce versiune alegi, bateria are o capacitate netă uriașă, de 90.6 kWh. Tot ea adaugă multe kilograme SUV-ului, așa că acesta ajunge să cântărească aproape 2.6 tone.

  • Versiunea entry-level, adică EQE SUV 350+ beneficiază doar de propulsie spate și de un total de 288 de cai putere și un cuplu de 565 de Nm. Este și cea mai economică versiune, cu o autonomie cuprinsă între 480 și 590 de kilometri.

  • Pe versiunea cu tracțiune integrală, adică EQE SUV 350 4Matic, adăugarea unui al doilea motor crește cuplul la 765 de Nm. Puterea rămâne tot de 288 de cai. Autonomia scade undeva între 459 și 558 de kilometri.

  • Următorul pe scara ierarhică este EQE SUV 500 4Matic. Acesta beneficiază de 396 de cai putere, un cuplu de 858 Nm și de o autonomie cuprinsă între 460 și 547 de kilometri.

Încărcarea bateriei de 90.6 kWh se poate face cu maxim 170 de kW de la o priză rapidă. După 15 minute petrecute la un astfel de încărcător, mașina câștigă 220 de kilometri autonomie. De la o priză AC, EQE SUV poate trage 11 kW. Standard. Pentru că, opțional, capacitatea poate crește la 22 de kW.

INTERIOR DE 5 STELE

La interior, Mercedes EQE SUV păstrează aerul futurist cu care ne-au obișnuit modelele din Stuttgart. Piesa centrală va fi ecranul de peste 1.4 metri, care se întinde pe toată planșa de bord și se numește MBUX Hyperscreen. Bineînțeles, opțional și, bineînțeles, peste 8000 de euro. Pe lista de dotări se mai găsesc un sistem audio Dolby Atmos, un sistem HEPA de filtrare a aerului și funcția Park Pilot, care poate parca mașina fără cineva la volan.

Nu lipsește navigația care calculează rute în funcție de punctele de încărcare de pe traseu și nici update-urile care se vor face over-the-air (OTA). La exterior, clienții vor putea comanda farurile inteligente care proiectează informații pe asfalt, iar sunetul motoarelor electrice poate fi descărcat din baza de date Mercedes.

SUSPENSIE PNEUMATICĂ ȘI MOD OFF-ROAD

Noul Mercedes EQE SUV beneficiază de o suspensie multi-link pe spate. Opțional, clienții pot alege și o direcție activă pe puntea spate, care virează roțile la un unghi de 10 grade și poate reduce raza de bracare la numai 10.5 metri.

Nu lipsește suspensia pneumatică și modurile de rulare Off-Road, pentru cei care chiar își doresc să vadă dacă e un SUV. Le vine în ajutor și faptul că suspensia pneumatică mai poate oferi alți 3 centimetri de gardă la sol în momente dificile.

Mercedes EQE SUV va fi construit în Statele Unite, la uzina din Alabama, începând cu luna decembrie a acestui an. Bateria va fi garantată 10 ani sau 250.000 de kilometri.

  • Electronul fara frontiere, luni, 17.10.2022 01:04

    O masina inteligenta, pentru oameni inteligenti.

  • tehnicoceanu, luni, 17.10.2022 08:50

    si cu gazele de sist de la unchiu Sam matrioska nemtilor e in floare. unii zic ca au angajat un singur designer si ala cu juma de norma.

  • Superior, luni, 17.10.2022 10:40

    Astea-s monovolume nu SUV-uri. Aiureli de marketing

  • ACE - Craiova, luni, 17.10.2022 11:00

    NICE CAR!!! A gasit cineva cat este garda la sol a SUV-ului?!

  • nume, luni, 17.10.2022 12:19

    Ce bine ca "beneficiază de versiuni cu propulsie spate". M-am temut, chiar daca doar pentru o singura clipa, sa nu beneficieze de versiuni cu propulsie fata.

  • CCA, luni, 17.10.2022 14:02

    O grămadă de mini SUV urî,, care au și 2,6 tone în varianta AMG, jumătate din energia generată e pentru a transporta acumulatorii, jumătate auto purtător de baterii. Auto, care, iarna de la 500 km+ autonomie pe hârtie, are exact 310. Pe incercate. Oricum e mai bine decât Șpringul și 10 ori mai ieftin. Doar că consuma o tonă de cărbune la 100 km.

  • Moldovean, luni, 17.10.2022 14:44

    O mașină care arată ca un balon umflat și cu tipicul design matrioșka. Nu știu de ce mai dau atâtea teasere că deja știam 90% cum va arăta și la interior și la exterior doar privind la celelalte modele. Apropo, știați că numele oficial al acestei mașini este Mercedes-EQ EQE SUV? Da, atât de inspirat :) EQ a devenit sub-brand la fel ca AMG care se numește Mercedes-AMG (Mercedes-EQ în cazul electricelor).

  • Moldovean, luni, 17.10.2022 14:49

    Mă scuzați, un nume complet ar fi de fapt Mercedes-EQ EQE SUV 350 4Matic. Penibil.

  • @CCA, luni, 17.10.2022 15:56

    la termice e muuult mult mai rau ca eficienta. la benzina 67% din energia chimica este irosita ca caldura. si asta limitandu-ne doar la benzina pe care o ai in rezervor acum, ca daca iei intreg lantul energetic la puricat, te-ai ingrozi sa afli ca eficienta unei masini pe combustie e de maxim 5-6%. o electrica, desi are acumulatori de sute de kg, este in orice situatie solutia mai eficienta.

  • Cyrus, luni, 17.10.2022 17:14

    Mai are un pic si va semana cu un ou

  • Dutz, marţi, 18.10.2022 04:01

    Un soft nu poate fi inteligent si nici o alta creație IT indiferent despre ce vorbim. Știu tot bla, bla-ul…. dar indiferent de situație nu fac decât se aleagă între opțiunile deja predefinite… Complexa, rapida da, inteligenta, creativitatea este specifica creaturilor vi ca de exemplu in cazuri rare si oamenilor… este trist sa consideri o așa masina inteligenta, un Gadget, un obiect, o jucărie etc da, dar nimic altceva.

  • r, marţi, 18.10.2022 08:57

    Dacă ar citi și nemții chirăielile astea nu le-ar mai produce în veci și atunci am putea discuta în liniște despre cât de drepți sunt pereții care ne înconjoară. Dar așa ei le produc, unii din noi le apreciază, cei mai deștepți le critică iar geniile le aruncă la gunoi.

  • Dutz, marţi, 18.10.2022 18:47

    Geniile n-au nevoie de masini, ei/ele nu au nevoie de nimic. Noi avem nevoie de ei/ele!!!