Chinezii de la BYD vor construi o uzină de mașini electrice în Ungaria
Constructorul chinez de automobile BYD va construi o fabrică de mașini electrice în Ungaria, mai exact în orașul Szeged. Vorbim despre o investiție de câteva miliarde de euro.
Chinezii de la BYD au o uzină de asamblare a autobuzelor în Ungaria. Dar, de câteva luni încoace se zvonește că producătorul asiatic intenționează să producă și mașini cu zero emisii în țara vecină.
La începutul lui noiembrie, presa internațională scria că decizia ar fi fost luată la nivel intern, având în vedere că președintele BYD, Wang Chuanfu, se întâlnise cu premierul Ungariei, Viktor Orban.
Acum totul a devenit oficial. Așadar, Ungaria reușește să atragă încă un producător de automobile, după Audi, BMW, Mercedes-Benz, Suzuki și Stellantis.
Noua fabrică de mașini electrice a chinezilor de la BYD va fi construită în orașul Szeged, la câțiva zeci de kilometri de granița cu România. Tot aici vor fi produse și baterii pentru mașini cu zero emisii.
Deși nu au specificat un număr exact, reprezentanții BYD susțin că această nouă uzină va crea mii de locuri de muncă.
via Economica
-
Alin, vineri, 22.12.2023 15:12
Felicitari Orban, oricat de sange rau este cu romania, omul ala are grija de ai lui. Non stop. Nu cred ca cineva ar invinovatii pe ardeleni sa zica, "stii ce, hai cu budapesta" cand vezi ce nemernici hoti sunt astia la bucuresti, tradatori de tara, care nu fac nimic decat sa o vanda pe bucati. Pai in secunda doi dupa ce renault, cu banii din dacia, a facut fabrica renault (nu dacia cum au mintit lumea cu mass media) in africa, renault trebuia expulzat instant si toate asseturile confiscate, nationalizate si licitate catre un investitor care nu duce banii peste hotare.
-
Mihai, vineri, 22.12.2023 16:21
Mno bine asea. Lasa ca la noi mai deschid samsarii cateva parcuri auto cu BMW, Audi si VAG furate, cu km dati inapoi si facute din bucati. Cand lumea e atat de limitata, nu putem avea prietentii la mai mult. Sa lasam investitiile la straini si noi sa ne bucuram de gunoaiele importate de cocalari.
-
@Alin, vineri, 22.12.2023 17:27
După logica ta, în secunda 2 în care VW făcea fabrică Skoda în India, trebuia ca Cehia să îi expulzeze pe nemți, să le confiște „asset-urile”și să naționalizeze Skoda. Ce-ar fi să te faci consilier economic, că văd că te pricepi !
-
Dutz, vineri, 22.12.2023 21:59
Nu avem infrastructura necesară, traficul în România nu este doar periculos este și costisitor ca se pierd zile prețioase, dar în primul rând ni “se rupe” la nivel de Guvernare. La noi este cu alianțe, rotații, show ieftin și cam atât.
Dutz, vineri, 22.12.2023 22:04Am uitat sa menționez că Ungaria merită respect de la primele case pe care le vedem o dată cu trecerea graniței, cam totul este organizat, curat, întreținut (mai sunt mici excepții, clar), la fel și pe parte de agricultură… impecabil, greu să găsești un teren cu bălării, așa că bravo lor și păcat că se irosește un mare potențial în România de foarte mult timp.
-
., vineri, 22.12.2023 23:50
Ciuciu investitii in Romania atunci cand iti stau cate doua zile tirurile la granita pentru ca nu esti primit in Schengen.
-
@., sâmbătă, 23.12.2023 12:10
Nu esti primit in Schengen pentru ca: 1. Coruptia e mare, dar ne facem ca luam masuri; 2. Cocalarii si interlopii prospera, in timp ce educatia se duce la vale; 3. Se fura si se fac smenuri. Deci cum sa fim primiti cand suntem asa bine vazuti peste tot pentru ca multi romani, la orice nivel, se baga la combinatii boss.
-
ElektroTechno, sâmbătă, 23.12.2023 14:08
Pai si GreatWall a construit o fabrica in Bulgaria. Mai stie cineva ceva? pentru tipul de la 12:10 Daca tu crezi ca peste granita (de vest) coruptia e mai mica! Noapte buna.
-
@Alin, sâmbătă, 23.12.2023 14:33
vezi ca boc si mare parte din statul paralel e de la cluj/sibiu. astia ne-au vandut tara si ne vand cel mai mult. iar schengenul, astia din pnl/pdl/usr bagau strambe acu cativa ani ca sa nu intram, inlcusiv penala securista(si sorosista) de macovei. asa e cand romanul nu protesteaza ba mai si voteaza aiurea cu cei mai nenorociti.
-
Andrei, sâmbătă, 23.12.2023 16:38
În România nu se fac fabrici majore pentru ca nu suntem în Schengen, dar în principal pentru ca nu e suficienta infrastructura rutieră și feroviara care sa ne lege de vest. Și salariile sunt deja destul de mari pentru productivitatea muncii. Investitorul își calculează costurile, iar costurile includ transportul și mâna de lucru. In plus investițiile atrag investiții. În Ungaria exista o industrie auto solida. Asta înseamnă inclusiv furnizori și servicii.
-
@Kap, duminică, 24.12.2023 22:44
Da' cu vaccinurile inutile, cum e cu vaccinurile inutile?
-
Clique, luni, 25.12.2023 09:25
Corupția e mare la noi?.. Nu știi ce vorbești, peste tot există corupție, vezi prin Italia, colcăie acolo. În țară avem interlopi?! Mă faci să râd. Nu avem așa ceva, avem niște țărani opăriți, care au ajuns la putere, începând cu primăriile și finalizând cu conducerea țării, tot cu ajutorul românașilor care HABAR NU AU pe ce lume trăiesc. Și mai sunt și cealaltă categorie de gheboaie care tot timpul au dat cu pumnu și cică și-au făcut un nume, dar ei aproape că nu știu să citească. Voi nu știți ce înseamnă mafie adevărată... și vorbiți de niște pârliți pe care nimeni nu-i bagă în seamă în exterior Ahh... și să nu uităm, de toate gradele de rudenie ce colcăie prin toate primăriile, prefecturile, sedii de anaf șamd.. din toate județele, municipiile chiar și sate. De ăia nu ziceți nimic nu? Hai să vă zic cât costă să te angajezi ca asistent medical în oraș la mine, minim 2.000 euro Să nu credeți că toți pe care îi vedeți în pozele postate pe rețelele sociale de la nunți, botezuri, petreceri sunt acolo că au fost invitatți că sunt prieteni, nu nu nu... dragii mei, se invită unii pe alții, pentru că se ling unii pe alții pentru funcții și bani
-
@kap, marţi, 26.12.2023 02:33
de ce esti cocalar si vorbesti cu ph..ha...? stii ca asta spune mult despre educatia si iq-ul tau?
-
X-zibit, miercuri, 27.12.2023 04:15
@Trilulilu Ficusu o fi prost, dar sa nu investesti in armament cu starea pe care o armata romana intr-o perioada ca asta inseamna prostie maxima. Mai apoi ca noi nu suntem in Shengen datorita unor prieteni ai Rusiei. iar Ungaria va fi mereu preferata in detrimentul Romaniei fiindca e plata, aproape de vest, are mult mai multe autostrazi si e bineinteles anti UE. Numai ca prietenia cu chinezii are si dezavantaje, vor aparea mai tarziu detalii despre asta.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Când Orban era în China pentru contracte în care cere ca asiaticii să investească la ei pentru acces în UE, papagalii noștri, inclusiv ficusul, comandau tancuri inutile de miliarde în sua. CATL investește 3,5 miliarde lângă Debrecen, Byd acum iar câteva miliarde. Toate aproape de granițe pentru a prelua muncitori pe care Ungaria nu-i are.