Honda prezintă două concepte noi: anunță viitoarea generație de modele electrice
Honda a prezentat oficial două concepte noi în cadrul evenimentului CES din Las Vegas. Cele două concepte, o berlină futuristă și un monovolum, anunță noua generație de modele electrice pentru marca japoneză. Acestea vor debuta pe piață în 2026.
Constructorul japonez a dezvăluit două concepte noi în cadrul evenimentului Consumer Electronics Show din Las Vegas. Cele două concepte anunță noua generație de modele electrice 0 Series a mărcii nipone. Primul model din noua generație de modele electrice va fi lansat în 2026.
CONCEPTUL HONDA SALOON, NOUL ETALON AL GAMEI ELECTRICE
Primul concept este botezat Honda Saloon. Acesta este o berlină cu un design retro-futurist, bazat pe noul limbaj de design al mărcii The Art of Resonance. Conceptul Saloon propune un design ascuțit în partea frontală, acolo unde avem un display mare în partea inferioară, care include 5 benzi iluminate. Tot aici putem vedea și noua siglă Honda, care își va face apariția la viitoarele modele electrice ale mărcii.
Partea din față este completată de faruri LED subțiri perfect dreptunghiulare. Caroseria lui Honda Saloon este desenată special în scopuri aerodinamice, iar acest lucru este reflectat inclusiv de jantele cu un design aerodinamic. La fel ca în față, partea din spate are un design simplu, cu inscripția mărcii prezentă în centru și înconjurată de 6 benzi LED pentru stopuri. Aici se mai poate observa și un difuzor aerodinamic masiv în partea inferioară.
Conceptul Saloon primește portiere de tip gullwing, iar habitaclul are un design minimalist și exclusiv digital. Aici putem vedea un volan desenat în forma unei manșe, iar bordul în sine este, practic, un ecran imens. Ecrane avem și în spătarele scaunelor din față pentru pasagerii din spate. Honda spune că habitaclul noului concept conține, în mare parte, materiale sustenabile.
CONCEPTUL SPACE-HUB, UN MONOVOLUM ELECTRIC
Cel de-al doilea concept Honda prezentat la CES se numește Space-Hub. Așa cum sugerează numele, acesta este un monovolum electric, care urmează să fie transformat într-un model de serie. La fel ca Saloon, conceptul Space-Hub adoptă același limbaj de design cu o parte frontală ascuțită și minimalistă, dar și cu o caroserie aerodinamică.
Aceeași poveste se regăsește și în interior, acolo unde avem din nou un design minimalist și futurist în același timp.
Ambele concepte vor fi transformate în modele de serie. Acestea vor beneficia de sisteme avansate de conducere autonomă, care vor integra inclusiv tehnologii bazate pe inteligența artificială. Viitoarele modele electrice Honda din familia 0 Series vor avea și baterii de generație nouă, care vor fi mai subțiri ca dimensiuni, mai ușoare și care se vor putea încărca mai repede. Honda spune că încărcarea viitoarelor baterii de la 15% la 80% va dura între 10 și 15 minute.
Primul model electric din noua familie de modele 0 Series va fi chiar conceptul Saloon. Acesta va fi transformat în model de serie în 2026 și va fi lansat mai întâi pe piața nord-americană. Ulterior, versiunea de serie a lui Honda Saloon va ajunge și în Europa.
via Honda
Multe cuvinte corporatiste, buzz words, lozinci, frectie la picior de lemn, si ca "design", penibil. Ne uitam la noile dubite Kia si chestiile astea Honda. Sincer, japonezii sa isi puna lacat la fabrici si sa se apuce de pescuit, ca nu mai sunt demni de produse auto. Si nimic mentionat de tehnica electrica folosita. Deoarece actualmente, tehnica bEV honda este de departea cea mai proasta dintre toti producatorii. La nivel cu Mazda. Toyota-Subaru vin undeva imediat mai in fata lor. Asteptam cu interes prezentarea la lansare, si mi-a lasat un gust amar. Dar e de asteptat de la Honda, deoarece astia au furat din bugetul Japoniei miliarde de dolari prin intermediul diversilor ministri ai transporturilor (energiei) in ultimii 10 ani) fosti angajati honda-toyota prin intermediul programelor de hidrogen. Nu au interes sa dezvolte masini bEV caci apoi ar trebui sa returneze miliardele de dolari astfel sifonate. Si cand valoarea honda este vreo 50 miliarde euro, i-ar lovi serios o astfel de returnare de fonduri.