Noua triadă japoneză: Toyota, Mazda și Subaru vor dezvolta împreună motoare termice noi
Toyota, Mazda și Subaru și-au unit forțele pentru a dezvolta împreună o generație nouă de motoare termice. Noile motoare vor putea fi alimentate cu combustibili neutri din punctul de vedere al emisiilor de carbon.
În ciuda planurilor de electrificare din partea celor mai mulți producători, dezvoltarea de motoare termice convenționale nu va înceta prea curând, ba dimpotrivă. În Japonia, Toyota, Mazda și Subaru tocmai și-au unit forțele pentru dezvoltarea unei generații noi de motoare termice. Cele 3 mărci vor colabora pentru ca dezvoltarea noilor motoare să fie mai rapidă și cu costuri de producție și de dezvoltare mai mici.
Noul parteneriat încheiat între cele 3 mărci nipone va rezulta în mai multe motoare noi, specifice fiecărui brand în parte. Astfel, Toyota va dezvolta noi propulsoare cu 4 cilindri, Mazda va dezvolta motoare rotative noi, iar Subaru se va ocupa de lansarea unor motoare boxer de generație nouă.
Toate aceste motoare dezvoltate în colaborare vor putea fi alimentate cu combustibili neutri din punctul de vedere al emisiilor de carbon. Astfel, noile motoare vor fi alimentate cu hidrogen lichid, combustibil bio sau combustibil sintetic.
În cadrul unei conferințe susținute în Japonia, cele 3 mărci au prezentat și câteva mostre cu viitoarele lor motoare. Toyota a prezentat două motoare cu 4 cilindri aflate în lucru, de 1.5 litri, respectiv de 2.0 litri. Despre aceste motoare, Toyota spune că vor oferi multă putere și vor avea o eficiență termică foarte mare.
Mazda a prezentat două motoare rotative, utilizate pe post de generatoare pentru mașinile electrice. La final, Subaru a dezvăluit un nou sistem hibrid de generație nouă, prezent la un prototip camuflat al modelului Crosstrek.
Noile motoare dezvoltate de cele 3 mărci japoneze vor fi mai mici ca dimensiuni, ceea ce va duce la caroserii mai aerodinamice și la o eficiență îmbunătățită. De asemenea, Toyota, Mazda și Subaru și-au mai propus să dezvolte o soluție prin care vor putea fi integrate motoare electrice și baterii în noile propulsoare cu ardere internă.
via Toyota, Mazda, Subaru
-
Kap, marţi, 28.05.2024 15:18
Eu cred că băieții ăștia arată direcția corectă, nu păcăliciul ăla cu nume de insectă care încearcă să manipuleze bursele. Nu degeaba piața se orientează pe hibridele pe care ei le promovează de peste 20 de ani, acum că frenezia electricelor se dezumflă.
-
Matei, marţi, 28.05.2024 15:37
Vor fi expuse într-o camera speciala în muzeu.
-
xxx, marţi, 28.05.2024 15:40
Astăzi un kg de H lichid este in jur de 28€. Consumul mediu unei Toyota Mirai este de 0,76kg/100km asta înseamnă in jur la 21€/100km, deci peste benzina/GPL/diesel. Combustibilul sintetic este astăzi in jur de 4€ prognoza este de 2€ in vreo 5 ani, deci si acesta este mai scump. Toate aceste variante nu sunt accizate, sigur vor pune si aici taxe. Îmi pun întrebarea: o soluție ca sa nu ne ardă la buzunare nu gasesc?
-
Fast_and_Curious, marţi, 28.05.2024 15:54
Ce uita lumea, mai ales cei din scaunele de la Bruxelles, este că în lume există și zone rurale, nu doar urbane. In acele zone rurale, masinile electrice nu sunt eficiente. Ma gandesc la zonele montane, unde pe timp de iarna autonomia masinilor electrice scade considerabil. Sunt zone in lumea asta unde nu exista alternative la automobil. De ex. Arabia Saudita este enorma, de la nord la sud ai 2000 km de strabatut. Infrastructura feroviara este limitata, la fel si cea aviatica (cu exceptia marilor orase), iar infrastructura pt masinile electrice "exista, dar lipseste cu desavarsire". Masinile cu combustie interna NU trebuie sa dispara, pentru ca pt cei care nu au alternative este o condamnare la izolare. Asta uita foarte multi e-fanatici, ca lumea este mai complexa decat microcosmosul lor!
-
Kap, marţi, 28.05.2024 15:56
Păi uite aici niște muzee. Gratis, în timp ce Toyota e nr.1. https://qz.com/tesla-unsold-cars-abandoned-mall-parking-lots-storage-1851473616 https://www.dw.com/en/european-ports-swamped-with-cars-amid-china-ev-offensive/a-68912413
-
@Fast_and_Curious, marţi, 28.05.2024 16:09
corect. masinile cu combustie interna trebuie sa dispara doar din orase, pentru ca acolo exista alternative de transport nepoluante sau cu poluare distribuita per capita foarte redusa, pe cand in zone rurale sau izolate, o masina pe combustie ar fi singura alternativa de transport si chiar daca poluanta, in astfel de zone nelocuite sau cu populatie rarefiata, poluarea si noxele emanate au un impact nesemnificativ. in orase doar transport electric, iar transportul public neaparat prioritizat in fata celui individual. o congestie de masini electrice ar fi la urma urmei tot o congestie, mancatoare de timp si spatiu, resurse extrem de valoroase cand vorbim de calitatea vietii intr-o comunitate de tip urban.
Dutz, marţi, 28.05.2024 18:00Mexico City este oraș? Dar Cairo, dar Mumbai… baftă acolo cu electrificarea și lista-i mult mai lungă. Ce spui are sens și intenția pozitivă este clară. Îmi este greu să ignor istoria si la fel îmi este greu să ignor de câte ori specia umană a făcut lucruri fără sens, dar le-a făcut și le-a și justificat. Îmi pare rău pentru noi, dar nu avem nici o șansă să colaborăm la un așa nivel, tot timpul vor exista unii care vor altceva. Dacă specia umană ar avea ceea ce este nevoie, războiul din Ucraina nu ar exista… multe alte măgării nu ar exista. Dacă vrei sănătate și crezi (și eu de altfel), ca-i important să respiri un aer curat (apă și mâncare contează de-asemenea), ar trebui să faci ceva astăzi, eu unul nu o să aștept până când mizeria și poluarea dintr-o anumită zonă va dispărea, dacă nu pot eu s-o curăț, mă mut… doare, dar asta este. Tocmai de aceea am schimbat 4 țări până acum, iar pensionare (când și dacă) va fi probabil în Costa Rica.
-
Andrei, marţi, 28.05.2024 17:29
In zonele rurale lumea asta la casa și încarcă peste noapte, ieftin. Pana și Zoe are 400km autonomie. Poftim, 300 iarna. Adică poate sa facă București-Predeal dus-intors și nu cred ca face asta în fiecare zi.
-
Andrei, marţi, 28.05.2024 17:45
In Romania media e de 60km/zi. Sa zicem 100km pentru cei care stau în afara orașelor. ORICE electrică poate face asta chiar și iarna, chiar și la deal. Dacă o încarcă peste noapte în curte sau în fata casei rareori trebuie sa își pună problema sa o încerce pe drum. Plus ca nu are griji cu deteriorarea bateriei din cauza vitezei rapide de încărcare.
-
Andrei, marţi, 28.05.2024 17:48
Iar dispar comentarii normale în schimb avem ambulanțe, cicluri de găină, Pmc, Dutz, foci și restul circului.
Dutz, marţi, 28.05.2024 22:00De ce ai nevoie de validare? Ai de spus ceva spui pentru că asta crezi, până ai motive să îți schimbi pararea. Știm ca avem păreri diferite și asta este ok pentru mine atâta timp cât nu sari calul direct în bălării. Spune de ce crezi tu ca se va schimba situația și piața va trece pe BEV-uri fără să arunci cu mizerie în ceea ce pentru altul reprezintă altceva. Unii se identifică cu situația actuală, iar când arunci cu mizerii în ICE-uri jignești direct. Chiar dacă știai nu ți-a păsat (tu si alții când vreți să vă comportați ca focile) și cam asta este singura problemă. Posibil de aceea umbli după validare, te mustră conștiința (sunt sigur ca de aia, doar ziceam așa)… din păcate aceea validare nu înseamnă nimic. Respect!!!
-
Matei, marţi, 28.05.2024 19:42
Mexico city are 66km de la nord la sud. Pe șosea, nu în linie dreapta. 132km dus-intors. Mumbai 50km. Mă doare fix în cot unde ieși tu la pensie, mulțumesc pentru informație.
Dutz, marţi, 28.05.2024 21:41Dacă nu te doare de ce te exprimi? No ioi!!!
Dutz, marţi, 28.05.2024 21:48Și nu era de despre distanță, ci despre infrastructură… știai, dar dacă tot ești focă spălată pe creier, musai să reciti ce ți se cere, greu nu? infrastructura egal parcări, stații încărcare, capacitatea rețea etc. Nu mi-a dat nimeni subvenții să-mi cumpăr TV color, sau smartphone, la fel nu mi-a dat nimeni subvenție să trec de la căruță la auto. S-a întâmplat pentru ca avea sens… restul, aceleași bălării din partea obsedaților de serviciu!!! Dacă ce spui tu ar avea sens s-ar întâmpla și gata… dar nu se întâmplă pentru ca nu sunteți capabili să vedeți nevoile în ansamblu… doar limitare, ignoranță si ipocrizie. Poți să faci gât cat vrei, realitatea îmi confirmă tot ce spun… și nu spun tot!!!
-
Ambulanța, marţi, 28.05.2024 22:03
Ni-no-ni-no! Bălăceanca, îl aducem la voi.
-
Dutz "noaptea NU bate vântul", marţi, 28.05.2024 22:40
"Unii se identifică cu situația actuală, iar când arunci cu mizerii în ICE-uri jignești direct." Dai în mine, dau în fabrici și uzine :))) Tu vorbești ce validare, mai caraghiosule? Ți-a vorbit psihiatrul de validare și ai înțeles pe dos. Asta faci tu. Cauți validare. TOT TIMPUL! Nu suporți sa nu ți se dea dreptate și sa nu ai tu ultimul cuvânt. "Noaptea NU bate vântul" - in loc sa recunoști ca ai greșit sau măcar sa agree to disagree, ai scris 100 de mesaje idioate ca sa insiști sa ne arăți ca nu ești doar foarte prost dar și teribil de fudul. Tesla falimentează, electricele dispar, focile aplaudă, delfinii te trag de putza... "Tot ce am spus s-a adeverit. Tot!" Ești bolnav, crede-mă. Mergi la tratament.
-
@papagali electrici, marţi, 28.05.2024 23:24
Locuitorii din urban n-au unde să-și încarce trotinetele. hai că nu e greu, chiar și ultimii prostovani se vor prinde până la urmă, apoi... și voi. :))))))))))))
-
Seriff, miercuri, 29.05.2024 08:49
@Andrei, pardon Edikk, mai lasa-ne cu vrajelile tale cu panouri si sf-uri ce tot visezi, gata, s-a spart povestea cu electricele, nu le mai vrea nimeni, nu se vand mai deloc, toti producatorii investesc masiv in termice, Toyota vinde de rupe hibride nu electrice, du-te si te culca.
-
@seriff, miercuri, 29.05.2024 10:11
Pe cuvântul tău de mincinos? Ai aflat pe TikTok unde îți irosești trista existenta finanțată de părinți?
-
Testarossa, miercuri, 29.05.2024 10:55
Asa bre !!!!!!! In sfarsit, o stire care ma unge la suflet! De abia astept urmasul lui Skyactiv X, si cu nerabdare ma uit si in curtea Subaru ! :)
-
PMC, miercuri, 29.05.2024 12:08
Nu stiu cum sa explic io unor eletrolobotomizati ca Andreea si Mateutza, dar japonezii au avut dreptate cu hibridizarea deja de zeci de ani. Astialalti s-au trezit abia acum sa se puna la punct. Si ma refer aici inclusiv la Mercedes, marca mea de suflet. Eu greu sa contraargumentezi cu asa ceva. Japonezii astia au avut dreptate cand toata industria radea de ei. Tare ma tem ca acum tot soiul de nari-umflate si glezne-epilate fac la fel, ca in zicala aia cu "rade ciob de oala sparta". Din nou Japonezii o sa fie de partea corecta a istoriei, cum au mai fost. Din nou o sa rada ei mai bine la sfarsit. Nu pot decat sa-i felicit si sa ma inclin. Bravo lor!
-
@PMC, miercuri, 29.05.2024 12:31
Tu ești obișnuit cu înclinatul.
-
alex_cu_a_mic, miercuri, 29.05.2024 12:43
Dezvoltati baieti, dezvoltati ca in curand o sa faceti bani frumosi cu motoarele voastre in conditiile in care multi producatori au aruncat la cos toate proiectele ICE si s-au aruncat in bratele electrificarii. Au spart zeci si sute de miliarde pe niste masini care nu par sa decoleze chiar din prima. Succesuri. Cine stie, poate-i suna intr-o zi si conationalii de la Honda sa-i intrebe daca-si mai amintesc la ce turatie intra de obicei v-tec-ul ca ei au dat petrecere cu sake si artificii si au dat foc la documentatia despre motoare termice cand au vazut ca au 64 de miliarde de spart pe electrificare. Si mai este un trend care pare sa faca pasi timizi in spate, cel al downsizingului care si-a aratat limitele si mai ales discrepantele la consum/emisii intre promisiunile de pe foaie si viata reala.
-
Matei, miercuri, 29.05.2024 12:59
De curiozitate, te muți în Asia, Africa sau America de Sud ca sa îți iei fumigena făcută de aștia?
-
PMC, miercuri, 29.05.2024 13:04
@12:31 tu cu ingenunchiatul si aplecatul. Mai ales ingenunchiatul cu limba scoasa si ochii largi plini de speranta. :))))
-
Andrei6cf4, miercuri, 29.05.2024 14:52
E important sa ai tehnologia potrivita la timpul potrivit. Faptul ca Toyota a investit masiv în hibride mult înaintea altora nu e chiar asa un lucru pozitiv. Ok, și avut viziune dar nu și vânzări. E ok sa continue dezvoltarea termicelor, sunt multe locuri în lume unde trecerea la electrice se va face mult mai târziu și mult mai lent. Ei mizează pe acea piață. Nu e nimic rău aici, în definitiv orice companie urmărește profitul. Ei considera ca piața asta e competitiva și prefera sa mai aștepte cu EVs pe piața vestică pentru atunci când rata profitului va fi suficient de mare.
-
George Simion, joi, 30.05.2024 07:11
bateriile solide sunt dupa colt si or sa dea faliment rapid la toti fumigenii!
-
@curci.afumate, joi, 30.05.2024 07:14
ati citit cu ce vor sa le alimenteze?! :)) manualul de utilizare va putea fi si colorat!
-
Testarossa, joi, 30.05.2024 10:03
@cei cu fumigene: Fumigene erau si inca mai sunt TDI-urile lui VW!!!! Motoarele pe benzina, cat si viitoarele ICE japoneze sunt extrem de curate. Pot sa va fac cadou "o pozna" cu interiorul tevii de esapament la Skyactiv X sa vedeti ca se prezinta "luna". Zici ca ieri a fost montat esapamentul.
Citeste si
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieLotus renunță la planul său de a deveni marcă pur electricăLotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. Citeste tot
-
INDUSTRIE | joi, 21 noiembrieFord va concedia 4000 de angajați în Europa pe fondul scăderii cererii pentru mașinile electricePeste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieStellantis: platformă nouă, compatibilă cu motoare termice, electrice și cu hidrogenStellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. Citeste tot
-
INDUSTRIE | miercuri, 20 noiembrieJaguar va avea o nouă identitate de marcăJaguar trece printr-o transformare și se repoziționează în industria auto ca o marcă de lux de vehicule electrice. Această nouă direcție este însoțită de o serie de embleme noi pentru viitoarele modele Jaguar. Citeste tot
-
INDUSTRIE | marţi, 19 noiembrieȘeful Bugatti: „următoarea țintă este să atingem 500 km/h”Mate Rimac, șeful Bugatti, a declarat într-un interviu că următorul obiectiv pentru Bugatti este acela de a atinge o viteză de 500 km/h. CEO-ul mărcii franceze pune un accent foarte mare pe dezvoltarea unor anvelope noi, care să facă față acestor viteze. Citeste tot
Mă interesează , le aștept cu nerăbdare să apară. Dar să nu dureze mai mult de 5 ani ,ca vreau să-mi renovez parcul auto.