Șeful Volkswagen: „Trebuie să închidem fabrici pentru a reduce costurile”
Thomas Schafer, șeful Volkswagen, a apărat decizia mărcii germane de a închide mai multe uzine pentru a reduce din costuri. Șeful mărcii mai precizează că nu există cale de a evita concedierile angajaților uzinelor afectate.
Volkswagen se confruntă cu cea mai mare criză de la izbucnirea scandalului Dieselgate. Mai devreme în acest an, constructorul din Wolfsburg a anunțat că ia în considerare să închidă mai multe uzine din Germania pentru a reduce costurile. Este pentru prima dată în cei 87 de ani de existență ai mărcii în care o astfel de decizie este considerată.
Ca urmare a acestui anunț, angajații uzinelor germane și sindicatele afiliate au început să protesteze împotriva acestor închideri. Decizia de a închide uzine Volkswagen în Germania anulează un acord stabilit în anii 90 care garanta siguranța locurilor de muncă până la finalul lui 2029. Angajații afectați au purtat mai multe negocieri cu conducerea mărcii, însă amenință cu greve din luna decembrie dacă Volkswagen nu se va conforma cererilor acestora.
Acum, Thomas Schafer, șeful mărcii Volkswagen a declarat că închiderea mai multor uzine în Germania este necesară pentru a reduce costurile. Mai exact, marca germană și-a propus să reducă din costuri cu circa 4 miliarde de euro.
„Până la urmă, orice soluție trebuie să reducă atât supracapacitatea cât și costurile”, a declarat Schafer. „Nu putem să punem un pansament și să ne târâm mai departe. Aia ne-ar putea costa mai târziu într-un mod serios”, a mai adăugat șeful Volkswagen.
Alături de asta, Thomas Schafer mai spune că nu este de ajuns ca angajații uzinelor afectate să beneficieze de pensionare anticipată. „Pur și simplu ar dura prea mult, a declarat Schafer. Nu are rost să întârziem restructurarea până în 2035. Până atunci, competiția noastră ne va fi lăsat în urmă”, a mai adăugat acesta.
La final, același Thomas Schafer mai spune că restructurarea Volkswagen trebuie să fie gata în următorii 3 sau 4 ani, precum și faptul că nivelul costurilor uzinelor din Germania este aproape dublu față de uzinele Volkswagen din Europa de Est și de Sud.
Ba exista. Parca conducerea lua salarii de milioane de euro și bonusuri de 3x salariu. Eu zic că din atâția directori DATI AFARA și micșorate dividendele famigliei proprietare se pot tine lejer toți muncitorii, ba chiar pe salarii mărite. Pariu?