Lotus va lansa modele hibride noi în Europa, începând de anul viitor

Publicat joi, 27.11.2025 15:26 de Tiberiu Safta

Lotus a anunțat că va mări gama sa cu noi modele hibride începând de anul viitor. Printre noile modele se numără o versiune cu motor hibrid PHEV a SUV-ului Eletre.

Marca britanică de mașini de performanță a anunțat un nou plan de lansare de modele noi pe piața europeană. Gama Lotus va fi mărită cu viitoare modele care vor avea sub capotă motoare hibride cu încărcare la priză. Această abordare apare ca urmare a vânzărilor sub așteptări pentru modelele electrice ale mărcii.

Printre noile modele hibride care vor fi lansate anul viitor se numără o versiune hibridă a lui Lotus Eletre. Conform primelor informații, această versiune ar urma să aibă un propulsor de 912 cai putere și va avea suspensie pneumatică și un stabilizator activ pentru un comportament mai dinamic în viraje.

Vânzările lui Lotus Eletre PHEV vor începe mai întâi în China, în primul trimestru al lui 2026. Lansarea europeană urmează să aibă loc în toamna aceluiași an.

Cel de-al doilea model cu motor PHEV va fi un alt SUV, plasat în gamă sub Eletre și care este programat să-și facă apariția în 2027. Noul model este botezat provizoriu Vision X.

Acesta ar urma să adopte noua tehnologie Hyper Hybrid, care include o arhitectură de încărcare de 900 de volți. O asemenea arhitectură ar face ca încărcarea bateriei să fie aproape la fel de rapidă ca atunci când bateria este înlocuită la o stație specială.

via Autocar

  • alex_cu_a_mic, joi, 27.11.2025 17:11

    Abia astept. Lotus SUV cu 1.5 turbo. Un deliciu. Uneori am impresia ca lumea auto nu se potoleste cu electrificarea sectorului de performanta pana nu apare un faliment de rasunet sau un alt cutremur de amploare. Pentru actualele generatii de cumparatori, performanta electrica are atractivitate spre 0. Astia vor (vom) muri cu "petrolu'n suflet". O noua generatie care sa aiba electronu-n suflet abia se naste (la propriu). O generatie care -si va astupa nasul cand va trece pe langa o benzinarie.

  • @alex_cu_a_mic, vineri, 28.11.2025 13:05

    alex, nu exista "potolire" cu electrificarea in sensul in care iti imaginezi tu, electrificarea merge mai departe pentru ca este cursul firesc al progresului tehnologiei. ca iti vine tie greu sa accepti, este alta poveste. nu esti singur, sunt multi ca tine, care au impresia ca lucrurile din tineretea lor (perioada frumoasa a vietii) sunt cele mai bune si ca tot ce a fost inainte sau ce vine dupa, automat trebuie sa fie mai prost. va cimentati in mod pagubos niste idei si niste modele, iar cand ele devin perimate sau dispar, o luati personal, ca pe niste tragedii personale. la ce faliment de rasunet te gandesti? moare porsche? asa si...nu se va opri planeta din asta, au murit si alti colosi inainte si tot nu s-a oprit. nu te panica, a fost doar un exemplu, nu moare porsche asa usor :)) nici nu mi-as dori. eu m-am nascut cu petrolul, dar nu in suflet, ca locul lui nu este acolo, sufletul este pentru sentimente, familie, pasiuni, relatii, nu pentru niste fiare sau pentru petrol. sunt fascinat si urmaresc fenomenul automotive de peste 35 ani, perioada in care am devorat tone de presa auto romaneasca si straina, dar ce stiu sigur este ca n-o sa mor cu petrolul. viata este mult prea frumoasa si diversa ca sa raman blocat in trecut sau in niste sabloane. dupa atata informatie absorbita, am invatat nu doar date si principii tehnice sau cum sa compar tehnologii, am invatat cum sa inteleg si sa accept progresul, ba chiar sa il caut permanent si sa ii apreciez pe cei care il fac posibil. raman deschis la orice evolutie si probabil ca n-o sa mor nici cu preferinta mea actuala, electronul, daca la acel moment conceptul va fi perimat. nu sunt precum unii din noua generatie sau chiar din generatia mea, care au luat deja electronul la suflet si sar ca arsi daca le critici cumva febletea. eu nu sunt capabil de fanatism pentru lucruri materiale.

  • alex_cu_a_mic, marţi, 02.12.2025 08:49

    Pertinent comentariul si partial corect. Dar potolirea la care ma refer e cea a electrificarii segmentelor de lux/performanta. Sunt ultimele segmente in ordinea fireasca a electrificarii. Ce rost are un Lotus electric cand poti lua o Tesla de 50k ce face suta in 3s. Nu, iti iei Lotus pentru ca are V8 Cosworth. Om trai si om vedea.