20 de lucruri pe care nu le stiai despre... Peugeot

Publicat joi, 27.08.2009 12:51 de Sebastian Toma

Stiati ca sigla Peugeot a fost creata in anul 1847 si a ramas aproape neschimbata de-a lungul timpului? Asta, si inca 19 lucruri in episodul din aceasta saptamna al seriei "Stiati Ca..".

1. Familia Peugeot a inceput afacerile in 1810, cand a cumparat o moara de cereale si a transformat-o intr-o fabrica de otel. Primul vehicul Peugeot a fost creat 79 de ani mai tarziu, in urma colaborarii dintre Leon Serpollet si Armand Peugeot.

2. Sigla care a consacrat marca Peugeot a fost creata in anul 1847 si a inceput sa fie folosita din 1850. In anul 1858, aceasta a fost inregistrata oficial. Leul simboliza cele trei calitati ale lamelor Peugeot – duritatea zimtilor, flexibiliatea lamei si viteza de taiere.

3. Fratii Peugeot au produs si biciclete, primul model fiind construit in anul 1882. Acesta se numea Grand Bi, si avea o roata imensa in fata – care servea atat ca roata motoare, cat si ca roata directoare - si o roata de dimensiuni mici in spate. Calitatea era un lucru important pentru fratii Peugeot, acestia devenind celebri in scurt timp pentru modelele pe care le-au realizat. Patru ani mai tarziu, bicicleta Peugeot a primit un lant.

4. In anul 1889, Armand Peugeot a prezentat prima masina Peugeot, care era un vehicul cu trei roti propulsat de un motor cu aburi. Un an mai tarziu, motorul cu aburi a fost eliminat in favoarea unui motor cu ardere interna. In 1892, Peugeot fabrica 30 de unitati pe an, pentru ca mai apoi, in 1900, sa ajunga la un numar de 500 de masini pe an. In tot acest timp, varul lui Armand Peugeot, Eugene Peugeot, fabrica biciclete, reusind sa atinga o productie de 20.000 unitati pe an

5. Compania lui Armand Peugeot si cea a lui Eugene Peugeot au fuzionat in anul 1907, ca apoi sa se dezbine din nou in 1926. In 1958, Cycles Peugeot a intrat din nou in productia de automobile, urmand sa fabrice elemente necesare industriei auto, pe motiv ca piata de biciclete era saturata, iar vanzarile erau slabe.

6. Desi infatisarea leului de pe sigla Peugeot a fost schimbata de-a lungul timpului, acesta a ramas simbolul marcii frantuzesti. Leul Peugeot a primit modificari subtile de-a lungul anilor, care au implicat adaugarea unor umbre si crearea unui profil mai deosebit.

7. Peugeot a fost primul producator de automobile din lume care a montat anvelope din cauciuc pe modelele sale. Acest lucru se intampla in 1891, o vreme in care ceilalti producatori foloseau roti din lemn.

8. Peugeot a produs prima masina cu doua axe cu came si patru supape pe cilindru si a creat prima masina cu suspensie independenta pe fata in standard.

9. Ettore Bugatti a fost designer la Peugeot si a creat un model extrem de popular la acea vreme, BP1, care a fost vandut in 3.000 de exemplare pe an – realizare deosebita pentru anul 1913.

10. In anul 1934, producatorul francez de automobile a prezentat primul acoperis retractabil electric de tip hard top, cu 50 de ani inainte de folosirea acestuia pe modele precum Peugeot 206 CC si Mercedes-Benz SLK.

11. In anul 1943, fabricile din Franta ale tuturor producatorilor de automobile au fost puse sub controlul celor de la Volkswagen. Dupa incheierea razboiului, Peugeot era din nou o marca libera.

12. Peugeot 403 este primul model de automobil din lume care a atins cifra de 1 milion de unitati produse. De asemenea, model francez este primul automobil din lume echipat cu un parbriz convex. Totodata, Peugeot 403 este primul automobil de productie din lume echipat cu un ventilator electric, alimentat de catre motor si activat de o termocupla. Douazeci si patru de ani mai tarziu, in 1979, modelul 604 este primul autoturism de productie de serie echipat cu un motor turbodiesel. Revolutia diesel nu s-a terminat aici, modelul 607 fiind primul automobil din lume care a fost echipat in standard cu un filtru de particule, la 21 de ani de la introducerea motorului turbodiesel in gama 604.

13. Primul Peugeot electric a fost lansat in anul 1995. Acesta putea sa parcurga pana la 80 de kilometri, cu o viteza maxima de 89km/h. Modelul era construit cu componente standard si a fost disponibil la vanzare pentru o perioada scurta de timp.

14. Cea mai mica masina cu patru usi din lume a fost modelul Peugeot 104, care a fost lansat in 1972.

15. Peugeot a detinut un pachet insemnat de actiuni la Chrysler, in aceeasi perioada in care a cumparat marca Citroen. Astfel, in anul 1978, Peugeot era cel mai mare producator de automobile din Europa. Astazi, Peugeot este cel de-al doilea producator de automobile din Europa, avand o cota de piata de 13.8% (alaturi de Citroen, prin grupul PSA Peugeot-Citroen). Asemeni celor de la Citroen si Renault, Peugeot a incetat sa comercializeze modele pe piata din Statele Unite ale Americii. Ultima prezenta Peugeot in SUA a avut loc in anul 1991, dupa o activitate de 33 de ani.

16. Marca Talbot a fost detinuta de Peugeot, iar modelul care ar fi trebuit sa fie Talbot Arizona a devenit Peugeot 309. In 1986, Peugeot a renuntat la productia de autoturisme sub marca Talbot. Marca britanica a fost folosita pana in 1992 pentru productia de autovehicule comerciale, dupa care a fost inchisa definitiv.

17. Peugeot a activat si in Formula 1, ca furnizor de motoare. Cele mai importante colaborari au avut loc cu cei de la McLaren – in 1994, Jordan in 1995, 1996 si 1997, precum si cu cei de la Prost, in sezoanele 1998, 1999 si 2000.

18. Peugeot produce si scutere, unul dintre cele mai populare modele ale acestora fiind Speedfight2, care este oferit cu o garantie de 2 ani, fara limita de kilometri. Acest scuter a aparut si in filmul Taxi 2, creat de Luc Besson, alaturi de vedeta filmului, modelul 406.

19. Modelul Peugeot 606 nu a existat, succesorul lui 605 fiind modelul 607. Cu toate acestea, Peugeot a avut un model 606, dar acesta nu are legatura cu generatia de modele.

20. In anul 2007, un roman a castigat cea de-a patra editie a Concursului de Design Peugeot. Proiectul Flux al designerului Mihai Panaitescu a fost ales dintre 4.000 de propuneri si a fost costruit in marime naturala si apoi expus la Salonul Auto de la Frankfurt din acelasi an.

  • Rene Dupres, joi, 27.08.2009 13:26

    Mai buna decat nasoala marca Renault

  • xss, joi, 27.08.2009 13:41
    bai rene

    Afirmatia asta pica, pentru ca francezii te vor contrazice si-ti vor spune ca Renault este si a fost intotdeauna marca numarul 1 in Franta.

  • eu, joi, 27.08.2009 13:51

    Renault s-a impus de la bun inceput ca prima marca in Franta...

  • Rene Dupre, joi, 27.08.2009 14:05
    @eu si @xss

    Am lucrat in Franta 5 ani ca distribuitor , dar prietenii imi puneau porecla "maltezul" chiar nu stiu. Da hai ca va spune nenea o treaba. renaultul e vazut foarte prost in Franta. Peugeot ca marca premium. Sper ca v-am explicat cum sta treaba. Au revoir!

  • Semtex, joi, 27.08.2009 14:30
    rene a lu sochaux

    bai martafoiule, ai lucrat tu in Franta cum am lucrat eu thailandeze in pattaya, dar nu asta e ideea... in primul rand istoria Renault e marcata de inovatii mult mai importante decat va avea peugeot vreodata, iar apoi pentru fiecare masina venita din "soseta" , Renault are antidotul... asa ca nu te mai agita..

  • Rene Dupres, joi, 27.08.2009 14:34
    @Semtex

    Nu e frumos sa zici ca n-am lucrat etc. Poate ca varsta sunt deodata cu tetea tau. Am lucrat 5 ani si stiu munca de jos. Normal ca daca se putea mai faceam ceva verzisori din celulare furate. Da sa-ti mai zic odata.Renaultul e ca Dacia pe la noi, marca foarte proasta, Citroen reprezinta inovatia,iar Peugeot este marca prestige adica premium. Intelegi ,mon ami? Au revoir!

  • VLAD, joi, 27.08.2009 14:40
    RENAULT CLAR SUB PEUGEOT

    EXCEPTAND DIVIZIA RENAULT SPORT, FIECARE MODEL RENAULT ESTE SUB ECHIVALENTUL DE LA PEUGEOT!

  • TdM, joi, 27.08.2009 14:42
    Pt. Rene Dupre

    Esti o forta, pupa-te. Dupa aia da-ti un cap in gura sa-ti revi....

  • Semtex, joi, 27.08.2009 14:43

    @rene (ala dupa pres) ramai atunci unde te pricepi mai bine, adica la munca de jos... nu-ti mai da cu parerea in domeniul auto ca esti praf ! auzi, peugeot premium :))) iti dau o veste: pentru Laguna s-a spus ca are interior premium, dar pentru 407 NICIODATA !

  • Rene Dupres, joi, 27.08.2009 14:46
    @Semtex

    Bai asa ceva nu am mai auzit...Am umblat peste tot prin lume, de la Cordoba pana la Paris. Am lucrat ca zugrav pana la ospatar. Peugeot ca MARCA este premium. Adica vrei sa zici ca daca ii pui la caruta de Dacia un bord de Audi , e gata o masina premium? HAHAHA! Semtex ma spargi in figuri

  • xss, joi, 27.08.2009 14:47
    vladut cazut din patut

    heeeeyyy !!! credeam ca te-am invatat minte odata... de cate ori sa trag apa sa dispari? Renault activeaza in Formula 1 si produce masini in spiritul acestui sport. Si asta ar fi numai unul din miile de avantaje care le are Renault asupra pejo

  • LEE, joi, 27.08.2009 14:57
    @Rene Dupres

    Asta in FRANTA ! FOARTE CORECT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dar lumea nu stie.............. Bravo !

  • cozappz, joi, 27.08.2009 15:00
    Cafteala

    offtopic: Eu zic sa va luati la bataie ca din gura nu aveti spor! Articol foarte bun, acum Peugeot, au fost Citroen si Renault. A fost si Dacia. Multumim!!

  • Rene Dupres, joi, 27.08.2009 15:02
    @LEE

    Mersi mon ami.

  • Autogreen, joi, 27.08.2009 15:35
    punctul 13

    Cu punctul 13 nu sunt de acord, daca nu ma credeti verificati aici: http://www.autogreen.ro/?p=2185

  • TruthSeeker, joi, 27.08.2009 15:38
    Adevarat ! Nissan, nu peugot !

    Nissan construieste masini electrice din 1947

  • Nissan, joi, 27.08.2009 15:45
    Nissan construieste masini electrice din 1947

    dar daca scoatem punctul 13 titlul trebuie refacut: " 19 de lucruri pe care nu le stiai despre... Peugeot " totusi prea multa bataie de cap... lasati asa baieti, sa se simta bine si proprietarii de pejos...

  • k.t., joi, 27.08.2009 16:58
    @ autogreen

    "Primul Peugeot electric a fost lansat in anul 1995".. Nu spune ca prima masina electrica din lume era Peugeot. In rest articolul mi se pare foarte bun... Am ramas cu ceva din ea. Voi nu? Ca pana la urma urmei acesta este rolul. Si nu sa ne certam pe opinii personale. Oricare dintre masini ar fi vazut ca fiind "mai bun" fiecare are calitatile sale. Poate ca in momentul de fata de exemplu Laguna este mai innovativ ca 407 dar sa nu uitam ca este un model mult mai nou.

  • wta, joi, 27.08.2009 17:51
    kt

    a scris inainte prostule ...

  • InflatableNinja, joi, 27.08.2009 20:58
    Mai documentati-va

    Prima masina turbodiesel din lume a fost Mercedes 300 SD (S-Klasse, W116), in 1978. Cu toate astea, la vremea respectiva era disponibila doar in statele Unite. Prin urmare, daca modificati punctul 12 in "Peugeot 604 a fost prima masina de serie disponibila in Europa cu motor turbodiesel", atunci enuntul respectiv devine corect. PS: cand mai faceti articole de genul e bine sa cercetati si alte surse decat cele dedicate fanilor marcii respective, pentru ca am mai vazut neclaritati si la alte "Stiati ca..."-uri.

  • Dani, joi, 27.08.2009 21:41
    Hmmm

    Deci pentru cine nu stie, Producatorii de automobile din Europa precum: Renault, Peugeot, etc au linii de productie separate pentru toate modelele lor, o liniie produce pasini pentru Europa de Vest iar una pt Europa de Est(adica noi) sa nu mai zic ca uni chiar au fabrici in tarile slab dezvoltate economic cum am fi noi, deci degeaba ai cartea in brate daca la practica esti praf, si atunci degeaba te miri ca Francezu are Peugeot si il tine masina 10 ani fara reparati majore si la noi te bucuri daca te tine 2 ani. Asa ca oricare ar fi opinia fiecaruia dintre voi ganditiva doar ca nu degeaba a luat Peugeot 3 ani consecutiv Premiul 1 pentru cel mai bun motor diesel, a detronat chiar si maretul Mercedes care este stapanul motoarelor diesel, sincer mie unu nu imi place Peugeot dar decat sa imi iau Renault care este de dealeri romani importat din Turcia mai bine merg "pe jos" :P

  • dan, joi, 27.08.2009 21:56

    pejeu i-a facut muci pe aia de la audi in cursa de la le mans ce mai "tehnologie germana" acum in 2009 asta dupa ce in 2008 daca nu aveau accidente probabil ieseau invingatori de atunci http://www.lemans.org/24heuresdumans/pages/accueil_fr.html

  • dani, joi, 27.08.2009 22:29
    Hmmm

    nu prea am eu multe in comun cu masinile, dar imi place sa divaghez pe diferite teme... multi mi-au spus ca vorbesc multe despre nimc.... voi ce parere aveti ?

  • tt, joi, 27.08.2009 22:33

    cine ti-a spus, ti-a spus bine! ascultati prietenii ! vorbeste mai putin!

  • gyafy, joi, 27.08.2009 23:08
    Felicitari!!!!!!!

    Foarte tare!!!!!!! felicitari Automarket!! sunt multe lucruri interesante! Ma baeti cei care se mandresc cu tot felul de masini! Peugeot daca nu punea cauciuc pe roata masini voi umblati si acuma cu roti din lemn!:P:P:P :-)))))era si mai bine ca nu va mai certati cu nimeni despre puterea masinilor voastre! Acum sa le aud pe aceia care spun ca Peugeot nu este masina buna!:-))))) Noapte buna!

  • Maka, joi, 27.08.2009 23:36

    @ Dan - Peugeot a castigat la LeMans cu un sistem de injectie diesel proiectat si produs integral de catre firma germana BOSCH. Doar nu esti atat de naiv sa crezi ca masina aceea este integral un produs Peugeot. Ai auzit tu vreodata da vreo cutie de viteze proiectata si fabricata de Peugeot? Sau de vreo pompe de injectie diesel? Sau de planetare Peugeot?

  • Dunlop, joi, 27.08.2009 23:45
    @ gyafy ...n-ai nimerit-o !

    Dunlop a inventat cauciucul pneumatic in 1888.. mai putina infloritura te rog... eu stiu ca esti impresionat de peugeot, dar nu e cazul sa faci acum dintr-o martoaga , cal de curse...

  • ReVoLuTiOn, joi, 27.08.2009 23:56
    Ultimul pct

    Cred ca ultimul punct este un lucru stiut de absolut toata lumea. Felicitari Mihai :)

  • illy, vineri, 28.08.2009 00:14
    ninja

    de ce te contrazici singur?

  • URAGANU, vineri, 28.08.2009 08:57
    franceJI

    Masina frantuzeasca tot frantuzeasca ramane, adica un STIFT.

  • newsflash, vineri, 28.08.2009 09:42
    o furtuna intr-un pahar

    ai tu competenta necesara sa faci aprecierile astea...

  • Florinache, vineri, 28.08.2009 10:37

    Eu conduc un 206 si sunt foarte multumit de cum se prezinta la aprox 160000 km. Nu putem cataloga o marca de masina ca fiind mai buna sau mai rea decat alta, atata timp cat modul de sofat sau conditiile de drum difera pentru fiecare individ in parte. Toate masinile prezinta anumite probleme, fie ca se numesc Toyota, Vw sau Peugeot. Conduceti prudent !!! Va salut !

  • LauCalin, vineri, 28.08.2009 10:44
    Peugeot

    Desi cel putin in Romania Peugeot nu are o imagine tocmai buna (sunt foarte multi nemultumiti), la nivel european este considerata o marca buna. Uitati-va ce vanzari are in Italia, Germania sau Anglia, piete auto mult mai puternice unde concurenta este mult mai acerba. Daca marca asta era atat de slaba mai era una dintre cele mai mari din Europa?! Inca ceva: NU mai incercati sa comparati Renault Motorspor cu Renault Sport pentru ca sunt departamente total diferite care nu au legatura cu productia de serie. Si da, consider ca in motorsport Peugeot este peste Renault. Incepand de la F1 (chiar daca nu a luat vreun titplu mondial-insa a fost mai putin timp in F1) si terminand cu Le Mans, WRC- va spun ceva 205 GTI si 206 WRC?) si Dakar cu 205. Dar repet, e absurd sa spui care e mai bun in motorsport pentru ca e foarte greu sa desemnezi un castigator :)

  • dadada, vineri, 28.08.2009 12:02
    Renault lider in Franta

    Grupul Renault-Nissan (fara Dacia si Samsung) vinde de 2 ori mai multe masini decat grupul PSA la nivel mondial, asa ca lasati-o moarta... si daca Renault nu are popularitate in Franta asa cum sustin niste oameni marunti de aici, atunci cum se explica asta: Clio 3 lider in vanzari pe piata franceza. (segment B) http://www.automarket.ro/stiri/renault-megane-conduce-topul-vanzarilor-in-franta-in-prima-jumatate-a-anului-22494.html Laguna 3... da a fost recunoscuta pentru calitate premium http://www.automobileromania.ro/stiri-auto/Noul-Renault-Laguna-Premium-a-la-France/88/ http://www.zf.ro/companii/renault-laguna-estate-break-cu-veleitati-premium-in-segmentul-mediu-3095493/ Renault, cea mai populara companie de pe blogurile francezilor http://www.roportal.ro/stiri/stirea-1597265.htm In plus istoria peugeot/ citroen a stat intotdeauna in umbra numeroaselor inovatii venite de la Renault ... peugeot s-a chinuit sa tina ritmul, dar a fost intotdeauna cu un pas in urma. Daca Automarket este un site obiectiv care-si respecta cititorii, nu-mi va sterge comentariul. Multumesc!

  • Moshu, vineri, 28.08.2009 18:40
    despre PEUGEOT

    Daca nu ma injura nimeni...maaaare noroc. Deci, in ultimul semestru, PEUGEOT, a inregistrat intr-un mod alarmant, o gramada babana si constanta (indiferent nivelul de rapiditate al reparatiilor), de defectiuni la diferite tipuri de modele. Spun diferite ptr ca mai toate au venit cu tot ce vrei in materie de defecte. Electrica, pompe, injectii, display, computer, casete, asamblari, infiltratii, troncanituri ascunse. Descurajant mai oameni buni. Nu pot sa spun care e cauza. Nu pot sa cred ca noi suntem o groapa de gunoi la capitolul vanzari auto "PEUGEOT 4 third world" Poate este doar o coincidenta, nu stiu. Eu credeam ca sunt cei mai tari dintre frantzuji. Uite ce sunt. Verificati ! Atat.

  • psa, vineri, 28.08.2009 21:44
    parere

    Am avut dacie , nu mi-a cazut bascula la 15000 km , la fel la daewoo , am un 206 , la care la 15000 km mi-a cazut bascula , ghinion , dar alte probleme nu am avut , si o am din 1998 , si acum cred ca este una dintre cele mai reusite masini ca si design , motorasul de 1,4 este ideal . Dar am cunostinte care au avut mari probleme cu noul passat , de care nu mai stiau cum sa scape , la fel de toyota avensis , care toyota era un etalon pt fiabilitate , skoda este vazuta ca una dintre cele mai fiabile marci , si totusi sunt destul de multi nemultumiti care detin aceasta marca . Mercedes , audi , seat , etc toate , absolut toate marcile si-au retras modele sau au chemat cumparatorii la serviciuri pt diferite defectiuni . Suntem o societate de consum , ar da faliment daca te-ar tine "bascula" 100.000 km . O mare problema o am cu conationalii mei , romanii , care detin si care lucreaza in serviciurile din aceasta tara . Sunt de o nesimtire exemplara , tarife prohibitive si treaba mai mult decat de mantuiala .

  • krm, sâmbătă, 29.08.2009 02:55

    cel mai bun reno e un pejo . . .

  • premium, sâmbătă, 29.08.2009 09:43

    continuati sa delirati vad... cand o zbura porcu va fi troaca aia de 407 peste calitatea si rafinamentul unei Laguna 3 ...

  • Pejos, sâmbătă, 29.08.2009 13:32
    HAHA

    ia te uita ! cotoiul vagabont transformat in fiara salbatica...

  • LauCalin, duminică, 30.08.2009 12:05
    revin :))

    Pe de alta parte Peugeot are masini bune, dar si masini a caror calitate este indoielnica. Cineva mai sus zicea ceva de 407. Ei bine cam asa e, cel putin partea electrica uneori cam face figuri. La fel e 206 sedan. Un var are unul si in 20 000 de km numai probleme a avut cu el. Nici macar nu poate sa-l vanda. A dat pe el cam 10000 si la showroom i-au zis ca ii dau pe el 5000, masina care are 2 ani. Dar Peugeot face si masini bune: 207, 308 si mai ales 107 (care e drept ca nu e un produs 100% Peugeot) sunt masini care eu zic ca isi merita banii. :)

  • Dan, duminică, 30.08.2009 22:05
    @Maka

    Probabil te-a deranjat ca m-am luat de "tehnologia germana". Sa stii ca nu e Bosch singurul producator de sisteme de injectie si altele. Si nu totul sta in sistemul de injectie. Tine de intreaga masina cum e conceputa ca sa dea performanta respectiva. Daca ei au gasit compromisul cel mai bun, bravo lor. Mi se pare o super performanta sa intri de 3 ani in Le Mans, in al doilea an sa dai rezultate foarte bune si in al 3-lea sa invingi. Hai sa ne uitam la BMW in F1 ca dupa atatia ani nu au facut nimic ...si sunt nemti. Observ la f multi romani mentalitatea stupida cum ca nemtii sunt cei mai tari. Zi-mi mie o marca germana de cauciucuri mai tare decat Michelin-ul francez.. Ideea este ca fiecare e bun sa faca cate ceva, nu conteaza ce natie e. Hai si noi romanii sa fim mai "open minded".

  • Dan, duminică, 30.08.2009 22:24
    @Maka

    off topic De ce Audi R15 care e in cursa de la Le Mans are anvelope Michelin (frantuzesti)? O fi masina aia 100% nemteasca? :) Daca ai masina ar trebui sa stii cat conteaza cauciucurile. Nu mai zic la una de curse.

  • cata, duminică, 30.08.2009 23:58
    peugeot

    eu unul am avut renault, si megane, si laguna, am avut un passat model 2000, si acum am un peugeot 406, am avut si 405 dar acum 10 ani, tot ce pot sa spun este ca din punctul meu de vedere, nu se poate compara nici una cu 406, acum a facut 2 ani la mine, si vreo 30000 de km, costuri???? placute, ulei, filtre, si motorina, atat. La renault dezastru ma saturasem de bagat bani in ele, nu se poate compara. Passatul la fel dar totusi mai bunicica fata de renault, in schimb peugeotul m-a convins. Daca vreti sa comparati Laguna cu vreun peugeot faceti-o cu 607, ca renault dupa cate stiu eu nu are o masina mai mare ca laguna, si va spun in acest caz laguna este mult in spate.

  • Stefan, luni, 31.08.2009 15:04
    @cata

    e prost de bubui ! ai tu notiuni de masini, cum am eu de fizica nucleara! :)) Laguna 3 e in clasa medie si nu trebuie s-o compari cu o masina de clasa mare, doar pentru a avea satisfactia ca "este mult mai in spate". Renault a avut intotdeauna o masina in clasa mare: s-a numit Safrane, mai apoi VelSatis, iar acum revine la denumirea de Safrane... insa la nivelul tau de cultura auto n-aveai cum sa stii toate astea... ca ai avut tu Laguna 1 sau 2... asa si? ce treaba are cu ce se produce in prezent? Laguna 2 a avut intr-adevar ceva probleme de calitate intre 2001 si 2004, insa dupa 2004 s-au remediat . Laguna 3 insa e una dintre cele mai bine facute masini din clasa medie...iti recomand s-o conduci inainte sa-ti exprimi o parere

  • lucian, luni, 07.09.2009 13:50

    dar de 607 ce parere aveti????

  • Ciprian, luni, 14.09.2009 18:35
    607?!

    probleme peste probleme ! de ce crezi ca nu se vinde cu toate ca arata acceptabil?

  • manny, vineri, 09.10.2009 15:44
    PEUGEOT BOXER 2,2 HDI

    AM AVUT 4 BUCATI PEUGEOT BOXER 2,8 HDI, MODELE 2004 - 2006, NISTE AUTOUTILITARE REMARCABILE, FIABILE, CONSUM RELATIV MIC, FOAR TE BNE SI LE RECOMAND. AM INLOCUIT PARCUL AUTO, CU PEUGEOT BOXER 2,2 HDI, NOI, DIN 2009 SI SUNT UN DEZASTRU PE LANGA CELELALTE. PARTEA DE SERVICE PEUGEOT LASA DE DORIT, LA 7000 KM SE MISCAU TOATE USILE, IAR CEI DE LA MEGA GRUP TIMISOARA, REPREZENTANTA PEUGEOT, IMI SPUN SENIN CA NU AU CE SA LE FACA SI CAM ASA SI ESTE, NU AI CE SA REGLEZI LA ELE, SUNT SLABE, TABLA SE INDOAIE IMEDIAT, CONSUMA MAI MULT DECAT CELELALTE IAR COSTURILE DE REPARATII SUNT ENORME. ESTE ADEVARAT, SUNT MULT MAI COMFORTABILE, DAR TOTUSI .............. INCEP SA REGRET AMARNIC ACHIZITIILE PEUGEOT FACUTE , IAR CAND MA GANDESC CAT M-AU COSTAT NU PREA MAI POT SPUNE NIMIC DE BINE REFERITOR LA PEUGEOT, DESI ASA VREA ASTA.

  • acidutza, luni, 16.08.2010 16:02
    Raşniţe

    nenea automarketu...dar de ce nu ziceti ca prima si intaia afacere a lu pejo au fost rasnitele??? daia si zic...pejo e o rasnita de masina.

  • X-ulescu, sâmbătă, 20.12.2014 13:57

    Aici este vorba de o istorie a brandului Peugeot , nicidecum a faptului ca o masina este mai buna decat alta . Pana la urma sa fim realisti, nici o masina consacrata ca de ex: WWi, Mercedes, Bmw ,Ferrari, Lamborghini etc . nu are fiabilitatea de acum 20 - 30 de ani. Fie ca e Peugeot, Mercedes, Bmw sunt fabricate pe banda rulanta in scopul vanzarilor si de cele mai multe ori ies din fabrica cu probleme grave , axandu'se din ce in ce mai mult pe design nicidecum pe ce e mai important gen motorizare , componente electrice , tabla de calitate superioara (gen galvanizata sau bari din otel cum avea batranul volvo odinioara).Asa ca este inutil parerea mea sa "umflam" o masina ca ar fi mai pricopsita decat alta masina. Ferrari dau un exemplu minor...bagi picioru in ea pe autobanda /autostrada si din 10 masini 3-4 au luat foc pe autostrada din mers, ca si laborghini de'altfel. Audi...ce sa vb despre audi? Ca pana in anii 2000-2002 nu atingea nici standardul WW din anii '80 dar avea un design remrcabil. In anii '2000 a fost preluat de WW si in ziua de azi ii zici masina dar pana si Audi cat e de Audi mai iese cu probleme din fabrica si ne este clar de de, pt ca este o concurenta acerba intre toate marcile de automobile din lume. Aceasta este "era" mecanicilor care vor trai de acum incolo ca imparatii de pe urma noastra , a "jmekerilor" care intra aici sa'si laude tarabele frumoase de lux . Am un peugeot 405 Mi 16 turbo diesel Intercooler si in panta nu imi sta nimic in cale ...fie pricopsenia de bmw, audi sau mercedes . Asta datorita CUPLULUI mare cu care au fost concepute aceste masinute extraordinare . Sa mai vorbim de Tablarie ? Nici o problema...spre surprinderea unora chiar daca masina este fabricata prin anii '90 avem o tabla Galvanizata care nu rugineste ever , avem un pilot automat (cruise control ) si mai multe dotari pe care multe marci de renume le punea pe masini dupa anii '2000. Pana la urma ce vorbim ca astia de la peugeot ereau fraieri nu? (:))))))))) ) "Saracii de ei" de masinile lor se ocupa Pininifarina si Ettore Bugatti iar unii copii nascuti dupa anii '90 vin sa ne vorbeasca noua de masini adevarate din lipsa de ocupatie... Nu vreau sa intru in polemica cu nimeni si asta din bunsimt si educatie nu din alte motive! Nu zic eu ca, Bmw , Mercedes , Audi s.a.m.d nu sunt masini , dar sa fim seriosi sunt anumite serii din aceste marci de automobile care nu isi merita nici jumate din sumele exorbitante cu care se vand. Unde sunt masinile fiabile de altadata???? Aaaaaaa ....au disparut, asa e ! deci sa nu ne facem iluzii ca o masina e mai "jmekera" decat alta ca nu e nicidecum asa ....nu ai loc in service'ri sa'ti schimbi placutele de frana la masina ca nenea mecanicul are de "ros" pe la vre-un mertzan sau cine stie ce marca de pricopsenie din asta si iti zice in fata, ma frate nu pot saptamana asta ca am de skimbat un motor la mertzanul ala de'acolo ca soferul (fiind un copil de bani gata ) a bagat din greseala dintr'a 5 a intr'a 2 a si a dat dracu motorul cutia si mai stiu eu ce...deci fratilor, mai bine veniti cu problemele serioase interminabile ale "bolidurilor" voastre si despre Peugeot mai subtire ca cel putin el saracu in anii '90 isi facea treaba impecabil. Sunt multe serii dupa anii 2000 care, lasa de dorit si sunt mult si sub batrana dacie (gen discuri de frana, motorase din plastic si nenumarate rahaturi inclusiv tabla de pe ele). Dar idea este alta , NU SE MAI FAC MASINI CUM SE FACEAU ODATA , SE FAC MASINI IN REGIM DE URGENTA PT CA , CONCURENTA ESTE FOARTE MARE. ACESTA ESTE ESENTIALUL! Va doresc tuturor sarbatori fericite si multa sanatate ! Drumuri Bune!

  • Florin, joi, 23.07.2015 20:25

    Salut,dețin un Peugeot 607.2003 2.2 98,KW.azi de dimineață a început o bătaie aproape nesemnificativa,mai dupamiaza,bătaia sa accentuat,deodată mia blocat pedalele,mia oprit motorul.și ainceput cu mesajele......probleme la sistemul de frânare, ABS Pasager OFF,..... bătaia la motor destul de zgomotoasa.....Am pus pe platforma,am dus la reprezentanta Braila.......mâine dimineață ce ar trebui sa discut cu mecanici .va multumesc