ANALIZĂ: Ce sancţiuni riscă Ferrari pentru ordinele de echipă din Germania

Publicat marţi, 27.07.2010 11:05 de Daniel Popescu

Automarket vă prezintă lista posibilelor sancţiuni pe care Consiliul Mondial al FIA le poate dicta împotriva Scuderiei Ferrari pentru controversele de la Hockenheim.

Ferrari va apărea în faţa Consiliului Mondial al FIA pentru ordinele de echipă transmise condificat prin radio în timpul Marelui Premiu al Germaniei.

Echipa a fost deja amendată cu 100.000 de dolari pentru încălcarea articolului 151c din Regulamentul Sportiv, care se referă la afectarea imaginii Formulei 1, însă se anticipează o pedeapsă diferită pentru ordinele de echipă.

Acestea cad sub incidenţa articolului 39.1 din Regulamentul Sportiv, care stipulează că "ordinele de echipă care influenţează rezultatul cursei sunt interzise".

Acest articol a fost introdus după Marele Premiu al Austriei din sezonul 2002, însă este pentru prima oară când o echipă este acuzată de încălcarea acestei reguli, motiv pentru care decizia Consiliului Mondial al FIA va crea în mod cert un precedent în Formula 1, indiferent de natura acesteia.

Iată lista posibilelor decizii pe care le poate lua Consiliul Mondial al FIA în acest caz:

  • FERRARI PIERDE PUNCTELE CÂŞTIGATE ÎN CLASAMENTUL CONSTRUCTORILOR

Aceasta este una dintre cele mai comode sancţiuni pe care le poate impune Consiliul Mondial. O astfel de decizie ar afecta numai echipa prin scăderea celor 43 de puncte câştigate în clasamentul constructorilor. Fernando Alonso şi Felipe Massa nu ar primi nicio sancţiune, întrucât au acţionat strict la ordinele echipei.

  • FERRARI ESTE DESCALIFICATĂ DIN MARELE PREMIU AL GERMANIEI

Într-o astfel de situaţie, Ferrari ar pierde cele 43 de puncte câştigate, iar Alonso şi Massa ar fi la rândul lor descalificaţi din cursă. Decizia ar avea drept efect modificarea în consecinţă a clasamentului de cursă, prin desemnarea lui Sebastian Vettel drept câştigător şi completarea podiumului de către Lewis Hamilton şi Jenson Button.

  • FERRARI PRIMEŞTE O AMENDĂ CONSISTENTĂ

Practic, aceasta ar fi decizia cu cel mai minor impact asupra sezonului 2010. Chiar dacă amenda ar putea fi de câteva milioane de dolari, cuantumul acesteia nu ar reprezenta o problemă de natură financiară pentru Ferrari, care ar rămâne astfel cu toate punctele câştigate pe circuit la Hockenheim.

  • FERRARI PRIMEŞTE O PENALIZARE CU SUSPENDARE

Ferrari ar putea primi o "suspendare cu suspendare" pentru câteva Mări Premii. Cu alte cuvinte, Ferrari ar putea fi avertizată că va primi o suspendare de două-trei curse în Formula 1 dacă încalcă din nou articolul 39.1 într-un interval de doi-trei ani. O astfel de pedepasa a fost dictată împotriva echipei McLaren după scandalul Liegate de la Marele Premiu al Australiei, dar şi împotriva echipei Renault pentru scandalul Crashgate de la Marele Premiu al statului Singapore din 2008.

  • FERRARI AR PUTEA SCĂPA FĂRĂ NICIO PEDEAPSĂ

Nu este exclus ca Consiliul Mondial al FIA să nu ia nicio decizie împotriva Scuderiei Ferrari sub pretextul că noţiunea de ordin de echipă este interpretabilă, mai ales că mesajul primit de Massa de la boxe a fost codificat într-o anumită măsură.

Vă reamintim că aceste posibile sancţiuni se referă strict la articolul 39.1 din Regulamentul Sportiv. În cazul în care va fi judecată şi pentru încălcarea articolului 151c din acelaşi regulament, Ferrari riscă în cel mai rău caz excluderea din campionatul constructorilor în acest sezon. O astfel de pedeapsa a fost dictată împotriva echipei McLaren în urma scandalului Spygate din sezonul 2007.

Consiliul Mondial al FIA se va reuni la o dată ce va fi anunţată ulterior.

  • ctlnmihai, marţi, 27.07.2010 12:18
    Ce sancţiuni riscă Ferrari pentru ordinele de echipă din Germania

    Descalificarea pilotilor si a echipei ptr. cursa din Germania..Daca sunt buni la final vor castiga ambele titluri..macar ptr faptul ca si-au batutjoc de o lume intreaga si tot merita lucrul acesta

  • dmd, marţi, 27.07.2010 12:29
    ctlnmihai

    La cat sunt de smecheri italienii vor ramane doar cu amenda de 100.000.

  • Stefan, marţi, 27.07.2010 12:34
    ohoo-FIA nu e mos craciun

    Daca s-ar da sanctiuni dupa cum vor fanny mcleren:)))...din fericire ei raman cu frustrarea pe care o pot descarca din plin aici!Chiar nu conteaza ce spun si fac:)))Ferrari ramane cu toate punctele.

  • ctlnmihai, marţi, 27.07.2010 12:36
    dmd

    Sunt niste smecheri prosti...Smecherii isteti n-ar fi dat ocazie intregului mapamond sa discute mai mult despre manevra de ieri decat despre faptul ca Ferrari si-au revenit in ceea ce priveste performantele monopostului lor

  • hamy, marţi, 27.07.2010 12:37
    jmen

    etalonul in jmekerie e ham..e imposibil de depasit

  • ctlnmihai, marţi, 27.07.2010 12:38
    Stefan

    Daca toata lumea ar avea logica ta rasa umana ar merita sa dispara de pe fata pamantului si pamantul ar fi invadat de martieni...

  • ctlnmihai, marţi, 27.07.2010 12:41
    hamy

    Hamy e un smecher istet..Ferrari sunt in prim-plan acum..oricum Hamy a fost penalizat mai aspru fata de cei de la Ferrari ..asta il mai spala de pacate

  • Radu, marţi, 27.07.2010 13:23
    FIA

    n-are mare lucru de facut daca vrea sa fie corecta. Doar Massa locul 1 si Alonso locul 2. Nu puncte , nu secunde. Eventual si niste bani amenda.

  • ctlnmihai, marţi, 27.07.2010 13:29
    Ce sancţiuni riscă Ferrari pentru ordinele de echipă din Germania

    Fia trebuie sa dea dovada de mai multa asprime..Atunci inclin sa cred ca Mclaren a fost singura judecata corect in cazurile din 2007 ,2009.. Nu lasi Renault sa scape cu 22.000 de euro amenda dupa o cursa trucata si o pedeapsa cu suspendare .iar ptr. Ferrari care recidiveaza cu aceeasi fapta plus ca au mintit le dai o amenda de 100.000 de $

  • Radu, marţi, 27.07.2010 13:30
    fia

    ui unde sade comisaru de cursa

  • Radu, marţi, 27.07.2010 13:32
    corect.

    ..comicsaru

  • ctlnmihai, marţi, 27.07.2010 13:40
    Ce sancţiuni riscă Ferrari pentru ordinele de echipă din Germania

    Si ca masura complementara 2 oficiali FIA ar trebui sa stea in paddock-ul echipei Ferrari ca sa vada daca Massa e tratat corect in relatia cu Alonso....si acum vorbesc serios nu sunt ironic ca in alte dati..in 2008 Ca sa se convinga ca Hamy nu e tratat preferantial Fia a pus un oficial de-al ei in paddock-ul echipei Mclaren... sincer eu atunci am fost convins ca FIA face totul ca sa castige Massa campionatul

  • maries, marţi, 27.07.2010 13:46
    sa fim in treaba

    "sincer eu atunci am fost convins ca FIA face totul ca sa castige Massa campionatul" stiu ce spuneai in 2008...cine stie ce-o sa mai spui peste un an-doi, o sa razgandesti din nou:)

  • MAMANATURA, marţi, 27.07.2010 13:48
    ha

    destept esti tu..daca se poate sa fie "oficiali" FIA de la mclaren:))

  • ctlnmihai, marţi, 27.07.2010 13:58
    maries

    De obicei eu imi pastrez antipatiile si simpatiile si peste ani.. si obisnuiesc sa comentez logat ..sa-ti dau un exemplu .. Tin cu Mclaren de cand citeam prin ziarul Sportul despre Mclaren Porsche tag.. si nu-i suport pe cei de la Ferrari din 1997

  • ctlnmihai, marţi, 27.07.2010 14:01
    MAMANATURA

    misto id.. asta e un fel de scuza pentru faptul de a fi penibil ? mare inspiratie ai avut cu id-ul asta ,toata stima

  • XxXtreme, marţi, 27.07.2010 15:21
    ferari

    oficiali fia is de la ferari sio sa scapam fara nici o penalizare

  • mad79, marţi, 27.07.2010 16:29
    buna

    ce ar fi daca noi fanii,i-am da in judecata daca cei de la FIA,nu ii pedepseste exemplar pe cei de la Ferrari???

  • Massa, marţi, 27.07.2010 16:37
    cati anisori ai?:)

    care "noi fanii"?fanii mclaren?:)).Eu zic sa incepem cu mclaren pedepsele exemplare, ei au facut-o mai repede anul asta..

  • sharky_raduku, marţi, 27.07.2010 17:36
    @Massa

    Mclaren din cate am vazut deja a fost pedepsita . Dar ce ar fi daca FIA ar penaliza echipele in privinta copierii anumitor componente ? stii deja cine ar fi fost pe primul loc (detasat) .

  • F1_Zone, marţi, 27.07.2010 18:06
    io mi-s comicsaru de cursa

    @Massa - bine punctat; cati anisori ai ? Eu zic sa incepem cu pedepsele exemplare cat mai repede, inainte ca sa se transforme Marele Circ intr-o circoteca. Ferrari ne ofera o oportunitate acum. FIA trebuie sa profite de ea.

  • maryo37, marţi, 27.07.2010 18:52
    F1_Zone

    Incepe cu Hamilton cand a depasit SC , ceea ce e mult mai grav decat un ordin de echipa(ceea ce exista in toate echipele, fara nici un dubiu, oricat s-ar crede unii de "sfinti") revenind... Depasirea SC este mult mai grava decat un ordin de echipa! Hmmm... Ce zici? Incepem... @mad79 Eu zic ca pe viitor sa vorbesti in numele tau si sa nu foloseste "noi"...

  • F1_Zone, marţi, 27.07.2010 20:24
    @maryo37

    Nici Hamilton nu este sfant. A primit insa un drive-trough. Alonso, Ferrari nu au fost penalizati in cursa nici macar cu cateva secunde. Principala problema este ca se creaza un precedent, iar echipele vor interpreta ca ordinele de echipa sunt in continuare interzise insa foarte ieftine. Cam 100.000 euro.

  • scuderia, marţi, 27.07.2010 21:05
    ...

    ce ciuda va este...mai ales astia mclaren....crapa de ciuda...clocote ciuda in voi...atata rautate nu cred ca este in toti fanii celorlalte echipe...si daca voi ati avea un trecut curat...dar si voi sunteti la fel de patati..asa ca mai bine ati face liniste

  • F1-zone, marţi, 27.07.2010 21:58
    F1_zone

    :)incantat de dublaj, daca ai fi fan Red Bull as fi chiar bucuros. Eu iti doresc succes cu noul id:)

  • F1-zone, marţi, 27.07.2010 22:04
    ..

    Alonso penalizat mereu promp, are cele mai multe penalizari. Ham a scapat cu Petrov fara nimic iar la acea gainarie cu SC-ul au facut in asa fel incat penalizarea sa nu aiba niciun efect.Comisari cumparati.

  • F1-zone, marţi, 27.07.2010 22:06
    ..

    Alonso penalizat mereu promp, are cele mai multe penalizari. Ham a scapat cu Petrov fara nimic iar la acea gainarie cu SC-ul au facut in asa fel incat penalizarea sa nu aiba niciun efect.

  • DRAKo, marţi, 27.07.2010 22:12
    Ce dracu

    Lasa-i naibi de kakaristi sa se bucure ca au facut si ei o dubla. Au fost mai rapizi si gata. Important este ca McLaren, Lewis si Button sa-si mentina primele pozitii in clasament si "restul e tacere". Important este ca masina si pilotii sa fie in forma! Ce comentarii de "specimene kakariste" mai sus de ma umfla rasul. Va reamintesc ca nu kakari e pe primul loc in clasamente. Din partea mea sa ramana clasamentul asa e foarte bine, pericolul vine de la RedBull nu de la ferari. Hotii si manarii se vor face mereu la ei pentru ca in esenta italienii sunt la fel cu romanii daca se poate fura de ce sa nu...?

  • Popicul, marţi, 27.07.2010 22:27
    PEDEAPSA

    daca ar fi Charlie arbitru sef Ferrari ar fi descalificat cu piloti cu tot. Din pacate pentru fanii macanici la FIA este oameni cu mai multa decenta. Probabil va fi ceva de genul Renault, oricum e mai putin grav ce au facut ei. Va dati seama ce va fi daca acuma ili taxeaza. Orice recomandare de economisire de benzina sau menajare a gumelor va fi sesizata si se va judeca. Vorba lui Briatore, FIA ar trebui sa elimine paragraful 39.1 din regulament. Oricum fiecare echipa are ordine de echipa. Ca unii sunt mai fraieri si au nevoie sa li se spuna pe fata e alta problema.

  • @dreak, marţi, 27.07.2010 22:29
    sigur

    ca tu-i fi vreun neamt care vorbeste romaneste hai lasa-ne d-le cu aprecierile astea "kakarisite". mai au putin acolo sus in topuri de stat. o sa vina cu fuzeele in jos!

  • DRAKo, marţi, 27.07.2010 22:44
    @dreak

    Nu bai anonimule, nu sunt neamt, decat la origine in atitudine si in gandire, de fapt bunicul meu a fost taran neamt! Sunt un taran! Multumit? PS. Prostia asta nu se termina niciodata?

  • anonimul, marţi, 27.07.2010 22:47
    prostia

    Cat timp postezi asa se pare ca nu

  • Popicul, marţi, 27.07.2010 22:50
    Ferarri nu trebuie descalificata

    Ferarri este o echipa care nu va fi penalizata! Daca va fi penalizata de FIA va pierde orice sansa la titlu iar noi nu vrem asta. Trebuie sa dea mita la greu ca sa scape dar o vor face.

  • popicul, miercuri, 28.07.2010 08:03
    si nu numai Briatore

    sa stiti fanilor McLaren ca nu numai Flavio este de parere ca nu are rost sa impui o regula care nu duce decat la rafinarea unor metode menite sa o ocoleasca. http://www.totalf1.com/full_story/view/348453/Time_to_bin_team_orders_rule/ Aici veti vedea ca nu este vorba de italieni !

  • dmd, miercuri, 28.07.2010 09:05
    @drako

    Nu observi ca nu-ti gasesti locul pe site-ul asta. Datorita comentariilor tale frustrate atragi numai antipatii? Ce nu-ti convine? Ca Mclaren pierde teren? Asta e F1, o lupta a celor mai buni, iar in Germania Ferrari au fost aceia!

  • dany, miercuri, 28.07.2010 10:09

    ...da...normal si corect ar fi ca ferrari si alonso sa fie descalificati din aceasta cursa, iar massa sa ramana castigator (el nu a avut nicio vina, i s-a impus peste vointa lui, si a pierdut puncte in urma acestei "operatiuni")...dar regulamentele sunt altfel...

  • Fernando Alonso, miercuri, 28.07.2010 10:17
    normal

    Normal si corect ar fi ca la hungaroring Ferrari sa mai aiba inca o dubla!

  • marius, miercuri, 08.09.2010 10:06

    noi de ce forbim de formula 1??????? asa ca sa fim in treaba??????? noi ar trebui in primul rand sa ajutam un pilot sa se ridice in formula 1 sa condtruim si un circuit la noi in tara si dupa sa vrbim despre cele intamplate in formula 1. desi sunt fan ferrari din 90, sunt de acord ca echipa sa fie penalizata cu puctele castigate nu si piloti. dac faci lucrurii necurate sa platesti.