Toyota va construi numai hibride in 2020
Niponii mizeaza pe tehnologia hibrida, incercand sa gaseasca solutii pentru reducerea costurilor de productie.
Toyota, devenit primul producator auto mondial la finele primului trimestru al anului, a inregistrat un succes enorm cu tehnologia hibridelor.
In contextul in care intreaga planeta se indreapta catre diferite modalitati de protejare a mediului inconjurator, niponii pot fi numiti pioneri in lumea auto in ceea ce priveste promovarea si succesul unui model hibrid.
Modelul Prius a inregistrat un succes deosebit atat in vanzari, cat si la nivelul de apreciere al clientilor. Hibridul japonez a primit primul loc la categoria modele in studiul J.D. Power privind gradul de satisfactie al clientilor din Marea Britanie . Prius este primul model hibrid care a ajuns la o astfel de performanta.
Acestea sunt, in linii mari, motivele pentru care Toyota intentioneaza sa marseze pe mana tehnologiei hibride. Niponii doresc sa faca tot atati bani de pe urma modelelor hibride ca de pe urma masinilor conventionale, pana la sfarsitul acestei decade. Din aceasta cauza, producatorul japonez lucreaza la imbunatirea tehnologiei hibride, intentionand sa reduca substantial costurile de productie.
Masatami Takimoto, vicepresedinte Toyota, a declarat ca s-au inregistrat rezultate bune in ceea ce priveste reducerea costurilor de productie la motorul electric, iar obiectivul de un milion de masini hibride vandute anual va deveni in curand realizabil. Takimoto a socat pe toata lumea cand a mai declarat ca Toyota studiaza posibilitatea ca in 2020 sa ajunga sa produca doar modele hibride, renuntand la masinile conventionale.
Anul trecut, Toyota a vandut 313.000 unitati hibride, iar in acest an se asteapta sa vanda circa 430.000. Daca japonezii vor reusi sa construiasca o baterie pe lithium-ion mai ieftina, atunci modelele hibride vor putea fi mai ieftine si vor putea prelua o parte semnificativa din piata masinilor conventionale.
Sistemul hybrid este solutia cea mai viabila la ora actuala dupa parerea mea. Pirus duce 5 persoane si consuma mai putin decat o motocicleta. Imaginati-va ce consum ar fi cu un hybrid pe diesel si cat de cautat ar fi in Europa sau oriunde. Un motor ce poate folosi bio-diesel ar fi o lovitura mare pt OPEC dar si pt guvernele ce isi sug capitalul de la pompa de benzina. Imaginati-va un hybrid pe metan/propan/biodiesel pe care il poti alimenta in garaj la reteaua de gaze sau direct in priza. Consumul real de petrol ar fi pe la 1% probabil. Vai de capul petrolistilor atunci.