Walter de' Silva despre viitorul Golf 7: "Acelaşi limbaj de design, uşor evoluat"

Publicat vineri, 19.11.2010 10:38 de Mircea Meșter

Designerul-şef al celor de la Volkswagen spune că noul Golf 7 va rămâne în linia actualei generaţii, evoluţia stilistică urmând să fie limitată la detalii.

Într-un interviu acordat publicaţiei britanice Autocar, şeful biroului de design al Grupului Volkswagen, italianul Walter de' Silva, ne dă câteva detalii interesante legate de viitorul stilistic al gamei Volkswagen. Acesta atacă subiectul Golf 7, unul de interes pentru noi, dar dezvăluie şi câteva dintre secretele viitorului VW Up, modelul de oraş pe care Volkswagen îl va scoate pe piaţă peste doi ani.

"Designul VW trebuie să fie unic şi deloc complicat. Aceasta este esenţa designului Volkswagen, însă linia stilistică se depărtase destul de mult de această filosofie acum trei ani, când am venit la conducerea biroului de design. Maşinile Volkswagen trebuie să fie distincte pentru că vorbim de maşini cu caracter global. Toată lumea le înţelege şi le recunoaşte ca fiind maşini Volkswagen", susţine designerul italian care în trecut a desenat modele de succes ale mărcilor din Grupul Fiat sau ale celor de la Seat.

În ceea ce priveşte liniile viitorului Golf 7, de' Silva nu se fereşte să ne anunţe că vom avea în faţă acelaşi limbaj de design, conservatorismul fiind cuvântul de ordine în cadrul grupului german. "Limbajul de design va fi acelaşi. Dar maşina va evolua. Vom dezvolta liniile orizontale ale părţii frontale şi mici detalii, cum sunt blocurile optice, mânerele uşilor sau oglinzile laterale. Am făcut ceva similar şi la Audi, acum e rândul modelelor Volkswagen", spune Walter de' Silva.

Atunci când vine vorba de VW Up, Walter de Silva anunţă că viitorul model de oraş al germanilor va intra şi el în linia de design recentă a mărcii Volkswagen. "Up va putea fi recunoscut clar ca un Volkswagen, fără îndoială. Dar arhitectura lui Up înseamnă în acelaşi timp că va fi ceva mai diferit de ceea ce avem la această oră în gamă. Are un ampatament lung şi roţile stau în colţurile maşinii, iar designul va fi astfel în spiritul modelelor Mini originale", încheie designerul italian.

  • volzvagan, vineri, 19.11.2010 11:41
    Designul VW trebuie să fie unic şi deloc complicat

    unic..... prin uniformizare deloc complicat.....prin lipsa de stil

  • slv83, vineri, 19.11.2010 12:46
    @Automarket

    Cam in cati ani este programat sa apara Golf 7? Actualul Golf va beneficia de un facelift? Va intreb pt. ca anul viitor intentionez sa-mi schimb masina si nu as dori sa-mi iau un Golf 6, iar peste putin timp sa apara a VII-a generatie. Multumesc anticipat si week-end placut tuturor redactorilor si utilizatorilor!

  • fny.ro, vineri, 19.11.2010 13:38
    Design-ul VW si al VAG

    este copy-paste. Au inceput cu Audi si acum continua pe VW. Si daca initial au preluat aceleasi elemente stilistice pe toate modelele unui producator, acum vad ca au ajuns la un nou nivel: noul model de masina este aproape identic cu cel precedent. Cred ca unii producatori schimba la facelift mai mult decat schimba VW de la un model la altul :) Asta nu mai este design, este hiper profitabilizarea unui monstru de producator cu multe marci in interior, in detrimentul direct al cumparatorilor....

  • Cta, vineri, 19.11.2010 14:41
    Golf 6

    slv83, am Golf 6 si, pot sa-ti spun, e o masina fantastica! Nu mai zic de faptul ca noul Golf 7 va avea un pret mai mare decat Golf 6. Si nu am dat decat 16.000 si am dotari de masina premium! Pacat de drumuri si de cocalarii din trafic...

  • rolf, vineri, 19.11.2010 15:16
    @Cta

    Poti sa ne spui ce motorizare si linie de echipare are G6 tau? Eventual si optionalele adaugate?

  • vxf, vineri, 19.11.2010 15:55
    @rolf

    La 16.000 este un 1.4TSI cu climatronic .

  • Ovidiu, vineri, 19.11.2010 18:45
    filosofie de succes:)

    Pai de ce va suparati colegi?:) golf 1,2, 3, 4, 5, 6...urmeaza 7 pai io zic ca de la golf 2 acum ei scot un nou model, de facelift normal, "restilizat" conform trendului de design de casa marca vag...apare 7 de fapt un model nou...de la 2 la 7..v-am ametit? v-ati prins da?:))) asta inseamna business fratilor...vag design..."limbaj usor evoluat"

  • ccp, vineri, 19.11.2010 22:05
    la anu si la la multi ani

    la cum si-au luat obiceiul in ultimul timp or sa ajunga la golf 1000(ii mai pun un surub in plus si gata noua generatie de golf..ca la medicamente,numai ca acolo schimba si denumirea si-ti dau un pret de poti sa mori linistit)

  • Victor, vineri, 19.11.2010 23:11
    Masinile desenate de Walter de' Silva domina si in luna octombrie 2010 clasamentul celor mai vandute masini din Europa

    1. VW Golf 38.511 2. VW Polo 29.348 3. Ford Fiesta 26.905 4. Renault Clio 26.306 5. Peugeot 207 20.942 6. Renault Mégane 20.775 7. Opel/Vauxhall Corsa 19.376 8. Opel/Vauxhall Astra 18.868 9. Ford Focus18.666 10. Fiat Punto 18.017

  • edi80, sâmbătă, 20.11.2010 08:26
    pe principiul..mult si "premium"!!

    nu cred ca era necesar sa se agite cu o alta varianta!!mai bine s-ar apleca asupra unei tehnologii de ultima ora gen motoare hibride sau electrice 100%..aa stai ca lor nu le trebuie!!