Un Duster de 850 CP pe Pikes Peak?

Publicat joi, 27.01.2011 10:07 de Mircea Meșter

Prin paddock-ul Trofeului Andros circă informaţia conform căreia Renault ar avea o comandă pentru un Duster de 850 de cai cu care Jean-Philippe Dayraut vrea să atace Pikes Peak în 2011.

Colegii francezi de la Le Blog Auto anunţă astăzi că Renault ar putea pregăti o versiune de 850 de cai putere a lui Dacia Duster. Modelul va fi construit la cererea pilotului francez Jean-Philippe Dayraut pentru participarea la ediţia 2011 a Pikes Peak International Hill Climb

. Vestea este cu atât mai surprinzătoare cu cât Jean-Philippe Dayraut concurează în Trofeul Andros pentru BMW şi împotriva lui Alain Prost, cel care se bate la titlul Andros la volanul unui Duster Ice, versiunea specială pentru această competiţie dezvoltată de Renault.

Conform jurnaliştilor francezi, Dayraut a stabilit deja contacte cu Tork Engineering şi cu Renault - cele două companii care au realizat Duster Ice - în vederea dezvoltării unei versiuni supersportive a modelului Dacia. În cazul în care acesta va fi produs, va avea sub capotă un motor de 850 de cai putere derivat din V8-ul unui Nissan GT-R de competiţie. Masa totală a maşinii ar fi de doar 900 de kilograme.

Nimic nu este însă oficial în acest moment, zvonurile circulând exclusiv prin paddock-ul Trofeului Andros.

CE ESTE PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB?

Competiţia cu acest nume se desfăşoară anual pe vârful Pikes Peak din Colorado, SUA. Este vorba de o probă de 19.99 kilometri în care maşinile care iau startul acoperă o diferenţă de nivel de 1439 de metri între start şi sosire, urcând până la înălţimea de 1862 de metri. Traseul are 156 de viraje, vine cu o înclinaţie medie de 7%, iar suprafaşţa de rulare este atât asfalt, cât şi macadam. Pikes Peak este competiţie oficială în calendarul FIA International Events, la startul său aliniindu-se de obicei peste 150 de participanţi din toată lumea.

În 2011, Pikes Peak va avea loc în 26 iunie. Mai multe detalii puteţi găsi pe site-ul oficial al competiţiei.

VIDEO: RHYS MILLEN LA PIKES PEAK 2009

CINE ESTE JEAN-PHILIPPE DAYRAUT?

Pilotul francez de 41 de ani care se bate în acest an cu BMW pentru Trofeul Andros este un obişnuit al sporturilor cu motor din Hexagon. Prima sa participare în competiţiile de acest tip a avut loc în 1999, când a câştigat Formula France cu echipa AS Events. Printre rezultatele notabile ale lui Dayraut se pot menţiona câştigarea Campionatului de Superturisme al Franţei cu un BMW M3 Silhouette (2001), locul secund în Porsche Carrera Cup Franţa 2005, poziţia a treia în Campionatul Francez GT (2008) şi poziţia a doua în International GT Open cu un Ferrari 430 GT3 Scuderia (2010).

În cazul în care Dayraut ar câştiga la Pikes Peak, ar fi primul pilot francez care ar termina primul în competiţia din Colorado după Michele Mouton cu Audi în 1985.

via | Le Blog Auto

 

  • Bogdan, joi, 27.01.2011 10:49
    GT-R cu V8?

    Salut baieti, sunteti sigur ca nu e o greseala in sursa de unde ati preluat stirea? GT-R are motor V6 de 3.8 litri, nu a avut niciodata V8.

  • mircea, joi, 27.01.2011 10:52
    @Bogdan

    Este vorba, foarte probabil, de versiunea de competiţie a lui GT-R, denumită R35 GT-R GT500.

  • rtz, joi, 27.01.2011 10:57
    oare

    Daca informatia este adevarata, parera mea este ca dacia pluseaza in lumea sporturilor cu motor si imi ridic un oarecare semn de intrebare, daca nu cumva acest demers de participare in diferite competitii prefigureaza lansarea unui model sport de serie, mai ales ca ultimele speculatii sugereaza un model la care nu ne-am putea gandii. Oricum , bv dacia.

  • Bogdan, joi, 27.01.2011 11:20
    @Mircea

    Apreciez ca ati clarificat in articol, parca e mai bine asa :) Versiunea FIA GT1 a Nissan-ului GT-R foloseste un V8, deci este posibil ca asta sa fie explicatia, dar denumirea R35 nu se refera neaparat la aceasta, ci la orice GT-R din generatia actuala.

  • Vasilica, joi, 27.01.2011 11:30

    Sa speram ca Dacia nu va scoate un model sport in versiune de serie.Si asa sunt multi vacari cu logani si dusteri cu geamuri fumurii,cruci la parbriz si maimutoaie pe luneta din spate care se cred in "masini" sport de 80CP.

  • mihai leonte, joi, 27.01.2011 12:20

    e doar o manevra de marketing de la renault in realitate nu e nici o legatura intre dusterul de 90 cp si asta

  • Ion, joi, 27.01.2011 12:22
    850cp ar trebui sa fie suficient

    Cand mergeti pe autostrada cu un BMW de 163 de cai si vedeti flash-uri d e la o dacie sa va daci la o parte ca s-ar putea sa va ia vantul!!! (Sorin Vantu)

  • unckle, joi, 27.01.2011 13:51

    "Oricum , bv dacia" . . . tu te auzi cand gandesti asta ? ai impresia ca in afara de grila fata masina aia are vre-o legatura cu marca dacia ? Este marketing, si nu m-ar mira ca viitorul sedan Dacia sa apara intr-o competitie pentru a putea beneficia de o publicitate similara cu ceea ce are Chevy Cruze in acest moment ( care a castigat un campionat .. ). Ar fi bine sa facem un pic diferenta intre masinile de serie si corespondentele lor de circuit --- diferenta este toata masina si asemanarea este NUMELE de pe capota ;)

  • Rtz, joi, 27.01.2011 14:04
    unchiule

    inainte sa te aventurezi in discutii de genul, citeste de doua ori post-ul pe care il comentezi, am felicitat dacia exact pentru strategia lor, pentru puterea lor de dezvoltare pe piata , si pentru vreun eventual atac pe vreun segment nou. Crede-ma, nu esti singurul care stie ca intre duster-ul lui Alain Prost si al nostru nu este decat o legatura de caroserie ( si aia din fibra de sticla ) si sigla. Repede sa facem pe desteptii.. sa il prindem p unu ca a zis o prostie sa ne etalam cunostiintele.

  • !!, joi, 27.01.2011 14:17
    ce nu intelegeti voi

    Sporturile cu motor sunt facute sa se vada varful tehnologiei fiecarui constructor (grup auto). Bineinteles ca in joc sunt egourile constructorilor si excelentele mijloace de publicitate ce aduc notorietate si influenta...

  • ion, joi, 27.01.2011 15:10
    @Vasilica

    cu toate ca Daciile sunt majoritare in parcul auto, realitatea din trafic te contrazice pt ca aia maieuri chinezesti si cruci la parbriz conduc cu preponderenta skoda octavia si passat-uri albe, ca tine

  • flavius, joi, 27.01.2011 15:15
    Dacia Sport

    Sa speram in viitor si la o clasa Sport la Dacia?!Desi este low-cost ar fi o propaganda buna si o oportunitate pentru pasionatii cu venituri medii.Bafta !

  • so, joi, 27.01.2011 15:33

    850 cp din 1,5dci? ...

  • Vasilica, joi, 27.01.2011 15:49

    Probabil ca tu locuiesti in copac sau mergi foarte mult cu transportul in comun si din acest motiv nu vezi.Iti doresc cand vei merge cu masina sa dai numai de marlani dastia cu dacii imi vine greu sa le zic masini dupa ce am avut si eu una 1 an.

  • tomita, joi, 27.01.2011 17:12

    depinde de competitie. gtr beneficiaza de 2 motoare v8 in diverse competitii http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_VK_engine 45 era folosit in super gt series din japonia la clasa gt500 56 e pt fia gt, la clasa gt1 ca si versiunea andros, aceste versiuni nu au nici in clin nici in maneca cu modelul de serie (doh)... oricum am intoarce problema eu abia astept sa vad cum va arata un duster pikes peak. (in mod special aripile deportante)

  • JP, joi, 27.01.2011 17:16
    sub capota ...

    Sub capota e o figura de stil ... cel mai probabil caii vor sta in spate.

  • dan, joi, 27.01.2011 18:30

    Era frumos sa fie si un pilot roman la volan.....

  • Fulger, joi, 27.01.2011 22:34
    Un Logan RS....

    Ma gandeam asa...Oare un Logan RS, de serie evident, ar fi interesant in gama Dacia? Adica sa poata si saracu din Romania sa se dea cu Loganu in aproape 8 sec. PS Mai da-l incolo de Duster de 800 de cai.... ...totusi.....unul de 300 mi-ar placea.... parerea mea

  • BaditzaEx, joi, 27.01.2011 23:05
    Felicitari Dacia

    e o modalitate f buna de reclama si poate , eventual vor reusi sa scoata un model coupe/sportiv si alte modele, devenind o marca mai matura cum este Skoda

  • michelin, vineri, 28.01.2011 08:39
    perspective de viitor

    un strop de tehnologie Nissan, un strop de "nebunie" RenaultSPORT + avantajul accesibilitatii specifice Dacia - si am putea avea o versiune de performanta ce ar putea da rusinica la multe modele cu pretentii

  • cozappz, vineri, 11.02.2011 15:11
    @ion

    Cred ca te referi la Audi, BMW cu numar de Beharca, iar in varianta elevata X5 sau Q7 alb. Passat-urile de care aduci tu aminte au inceput sa se rareasca (cat crezi ca tine un TDI la bocancul de tractorist?) Dar Vasilica parca are dreptate, au inceput sa se inmulteasca maimutele cu Logan (fara nici o remarca fata de masina) Sau ai tu ceva impotriva Skodei ;) ?