Surprize, surprize: Iata-l pe VW Tiguan!

Publicat luni, 04.06.2007 17:08 de Mircea Meșter

Credeti sau nu, aveti in fata primele imagini ale "mini-Touareg"-ului VW: Tiguan. Imaginile sunt de la testele din Africa.

Desi pare extrem de ciudat, aveti in fata primele fotografii ale lui Volkswagen Tiguan, SUV-ul compact care in prima faza era programat sa fie aratat lumii in premiera doar la Salonul Auto de la Frankfurt. Si totusi, care este explicatia?

Constructorii mari si-au facut un obicei din a chema, la cateva luni inainte de lansare, membrii redactiei unei publicatii foarte importante la nivel mondial pentru a testa noul model.

Asa s-a intamplat in cazul lui Mercedes C-Klasse si al lui Jaguar XK si asa se intampla si acum, cand redactorii revistei americane MotorTrend au fost invitati in Africa la un test preliminar cu noul VW Tiguan. Si pentru ca unde sunt jurnalisti informatia se scurge foarte repede, iata primele imagini cu Tiguan!

Este adevarat, modelele testate nu au in prim plan sigla VW sau denumirea oficiala a modelului, insa aceasta practica este normala in conditiile in care lansarea oficiala va avea loc de abia peste cateva luni. Si pentru ca fotografiile spun mai multe decat cuvintele, putem observa faptul ca avem in fata interioarele definitive pe care VW ni le va propune incepand cu toamna viitoare, multe dintre elementele individuale de exterior dar si un peisaj interesant cu un TSI in prim-plan. Este adavarat, unele portiuni au fost acoperite cu bandaj de culoarea caroseriei (vezi farurile), insa si asa exista destule elemente care pot fi comentate.

Testul americanilor a insemnat o plimbare prin Namibia cu patru exemplare Tiguan de pre-productie echipate cu motorul TSi de 1.4 litri biturbo de 150 de cai putere. Modelele au fost echipate cu cutii de viteze manuale cu sase rapoarte iar jantele de 16 inch sunt incaltate de pneuri Pirelli P6. Doua dintre modelele testate de americani au fost dotate cu un kit "Track and Field", care aduce schimbari de design la exterior si, prin cinci centrale de control electronic, vine cu imbunatatiri ale comportamentului off-road (unghiul de atac se mareste, ABS-ul intra in functiune automat, diferentialele sunt autoblocante, este actionat sistemul de asistenta la coborare/urcare).

Noul VW Tiguan este mai compact decat un Honda CR-V (4.42 metri in lungime, 1.8 metri in latime, 1.68 metri in inaltime) iar gratie faptului ca la constructia SUV-ului compact s-au folosit multe elemente de la Golf si Passat, masa proprie a masinii nu depaseste 1550 de kilograme.

In ceea ce priveste pretul final al versiunii de baza a modelului, americanii de la Motor Trend il anunta ca fiind de 25.000 de dolari in SUA (circa 18.600 de euro).

  • mine, marţi, 05.06.2007 08:20
    Nu prea...

    Nu-mi pare prea stralucit... Parca are cam multe elemente de design in comun cu vechiul Toyota RAV4... cel putin stilul bordului... Ma asteptam la ceva mai senzational, dar...

  • DanT, marţi, 05.06.2007 09:19
    cam naspa

    desi prima impresie din fata mi-a lasat de SantaFe dupa ce mam uitat mai bine nu mia placut deloc ....iar consola centrala (bordul) este cel de la golf PLUS! .... sa speram ca mai modifica la ea! :)

  • Alex, marţi, 05.06.2007 09:20
    Subscriu....

    O masina mai banala ca asta nici ca se putea. Imi pusesem sperante in conceptul pe care l-am vazut, dar... se pare ca nu doar in Romania functioneaza "una spunem, alta facem".

  • cgc, marţi, 05.06.2007 09:46
    reusit

    daca facem abstractie de bandajul care acopera farurile si stopurile pe portiuni mici, dar semnificative, plus ca grila asta nu va fi clar cea cu care va iesi, pt ca se vede clar formele unde va veni defapt, ceva in genul tuareg facelift. Va fi o masina reusita si de succes!

  • gabryel, marţi, 05.06.2007 11:01
    wtf

    e un nou model VW sau e o copie de RAV 4???????

  • mdea, marţi, 05.06.2007 11:04
    deta

    ba sigur e creatze de la VW ???? ca eu nu cred .... e prea naspa .. grilu ala din fatza sunt multe elemente de desing care lasa de dorit ..

  • k_a_t_a, marţi, 05.06.2007 11:30
    chinezaraie

    se vede clar k e conceput in China

  • Oligarh, marţi, 05.06.2007 11:30
    Parca e proiectata de Kia

    Daca nu vedeam pozele conceptului inainte si daca nu scria ca e VW as fi crezut ca e Isuzu sau Kia. parca e proiectata de koreeni. Slabut :(

  • Eugen, marţi, 05.06.2007 13:20
    Inferior

    Parerea mea ca nu straluceste in nici un fel , dupace ne-au delectat cei de la vw cu TUAREG , acest SUV nu straluceste nici la design exterior nici interior .Doar pretul pt un SUV e ok .

  • @ndr3!, marţi, 05.06.2007 13:27
    nu e stralucit dar...

    modelyl nu e stralucit dar tzinand cont d prtzul acestuia este ok. dak vretzi ceva mai barosan nu avetzi dacat sa va luatzi tuareg da nu cred k avetzi banii necesari,asha k la banii astia mahsina e mai mult decat OK.

  • sik, marţi, 05.06.2007 13:30
    nice

    Totusi seamana foarte mult cu conceptul si in fata si in spate. O sa fie un automobil de succes

  • GIGI, marţi, 05.06.2007 15:31
    TIGUAN

    AU NEBUNIT ASTIA DE LA VW ,CHIAR PAREA CEVA SUPER VORBIND DE CONCEPT DAR SE PARE CA SERIA E UN GOLF UMFLAT NU CRED CA E PENTRU EUROPA MODELU PREZENTA E O TEAPA SUNT PREA MARI DIFERENTELE DE LA CONCEPT LA MODELU DE SERIE,SI CHIAR PREGATEM DOSAR DE ACHIZITIE,TOT LA FEL DE UIMIT RAMAN SI CIND VAD PRETUL NICI ASTA NU E DE EUROPA PENTRU CUM ARATA CONCEPTU E PREA MIC IAR PENTRU CUM ARATA MODELE DE SERIE E PREA MARE

  • Architrion, marţi, 05.06.2007 15:47
    Design fad a la vw

    Surprinzator este faptul ca , desi seamana foarte mult cu conceptul (comparati pozele...), prin lipsa unor detalii ce au fost scoase de pe modelul de serie acesta a devenit unul absolut fad! Liniile exterioare sunt la fel, forma farurilor, grila fatza si forma stopurilor sunt sanse mari sa fie la fel (ce se ghiceste pe sub folie), interiorul (in afara volanului si a materialelor) este la fel ..., dar au fost scoase exact detaliile care dadeau viatza conceptului si il scoteau din anonimat. Si asa a rezultat un design cam coreean cu o refolosire puternica a unor elemente de pe alte masini vw. Dar la noi se va cumpara... , mai ales daca se va pastra pretul de 18-20 mii (macar pretul e bun). Si vw va scoate inca n-shpe variante de tiguan, fiecare cu pret din ce in ce mai mare si probabil va exista o varianta de 40-50 mii de eur care va fi identica cu conceptul.

  • radoo, marţi, 05.06.2007 16:33

    sincer nu ma impresioneaza.e diferenta foarte mare intre ce arata in LA si ce e asta.Fata de RAV4 sigur interiorul e mai bun.

  • melcool, marţi, 05.06.2007 19:28
    :((

    ce e asta frate....santa fe cu face-lift??? :((

  • Un fan VW ...... ca multi alti, marţi, 05.06.2007 20:56
    Nu cred ca este forma finala ....

    Nu cred ca asta va fi "FORMA" finala ....... spun asta pt ca nu cred ca cei de la VW, vor sa-si "de-a foc la palarie" tinand cont cata publicitate au facut si cat au investit in acest model (ex. : TIGUAN BASE de pe www.volkswagen.ro si .de) ; plus ca este si normal sa nu arate forma finala a acestui SUV atata timp cat NU A FOST LANSAT OFICIAL ----- este clar ca se joaca cu simturile noastre (vaz, "gust", etc), tocmai ca, la final cand va fi lansat sa nu facem altceva decat sa ne dorim ACEASTA MASINA indiferent de cat va costa. Eu urmaresc aceasta masina de cel putin 1 an, de cand am vazut CONCEPT A (nu ma laud dar am avut pana acum 3 masini VW noi cumparate din Romania) deci sunt DISPERAT, as putea spune, dupa acest producator. Ce ma "sperie" este pretul care va pleca, de fapt, in Romania (surse sigure), de la 24000 - 25000 euro fara TVA, si va ajunge undeva la 35000 - 37000 euro cu tot cu TVA (fara taxa de prima inmatriculare, asta in cazul in care va mai exista la anul in ianuarie cand se va lansa cel tarziu acest model in Romania). Pretul este "calculat" pentru 2.0 diesel 140 CP, cutie DSG, climatronic, bi-xenon adaptive, piele, senzor parcare, jenti aluminiu 17 inch, alarma, trapa, pachet confort electric, etc - adica APROAPE FULL.

  • octavian, miercuri, 06.06.2007 01:58
    Tiguan

    O porcarie !!!

  • marro_64, miercuri, 06.06.2007 22:25
    fraieri

    ma suntetzi timpitzi. nu definitzi conturul masini . alta va fi in realitate , imaginativa in toata splendoarea ei masina, fara "defecte"

  • adi, vineri, 08.06.2007 09:56
    design japonez...

    pe cat de greu se chinuiau japonezii cu multi ani in urma sa ajunga la design-ul european, pe atat de rapid au preluat europenii designul japonez..pacat..Nu zic ca linia de design japoneza nu ar fi frumoasa, chiar dimpotriva, dar masina asta e un exemplu perfect ca de ex un VW nu mai este un VW ci doar o masina cu design modern, indiferent de emblema pe care o poarta pe grill-ul din fatza..

  • de danutz, duminică, 10.06.2007 08:35
    cine stie cunoaste

    cui nu-i place sa ia tuareg w 12 dak il tin buzunarele si vrea masina .asta e alta clasa pentru o anumita categorie de clienti,decat sa iei un passat care are aceleasi dimensiuni interioare mai bine iei un tiguan ca sa nu iti mai lasi baia prin nu stiu ce gropi din romania.si o sa apara si kit-uri de caroserie pentru cine vrea alt design.sa il vedem pe strada si pee urma mai vb.cat despre comparatii lasati-o draq de vrajeala cu kia sau alte rapandule de santa fe etc...ca stiu nemtii ce fac,nu degeaba au cele mai multe unitati vandute in europa.

  • gg, luni, 11.06.2007 19:11
    cunoscatorilor....

    daca va uitati mai bine ( scrie si in articol ) masina este "mascata" , nu arata asa in realitate , toate elementele de design sunt acopetite....asa ca terminati cu comentariile stupide.

  • Brotheru Vostru, vineri, 14.12.2007 00:24

    E buna masina pt urcat pe dealuri. e ca si cu femeile nu le luam dupa frumusete ci dupa ce stiu sa faca in pat;) Daca e sa ne uitam la masini frumoase avem a8 si a6 sau phaeton dar daca vrem masini de teren merge tiguan... parerea mea