Surprize, surprize: Iata-l pe VW Tiguan!
Credeti sau nu, aveti in fata primele imagini ale "mini-Touareg"-ului VW: Tiguan. Imaginile sunt de la testele din Africa.
Desi pare extrem de ciudat, aveti in fata primele fotografii ale lui Volkswagen Tiguan, SUV-ul compact care in prima faza era programat sa fie aratat lumii in premiera doar la Salonul Auto de la Frankfurt. Si totusi, care este explicatia?
Constructorii mari si-au facut un obicei din a chema, la cateva luni inainte de lansare, membrii redactiei unei publicatii foarte importante la nivel mondial pentru a testa noul model.
Este adevarat, modelele testate nu au in prim plan sigla VW sau denumirea oficiala a modelului, insa aceasta practica este normala in conditiile in care lansarea oficiala va avea loc de abia peste cateva luni. Si pentru ca fotografiile spun mai multe decat cuvintele, putem observa faptul ca avem in fata interioarele definitive pe care VW ni le va propune incepand cu toamna viitoare, multe dintre elementele individuale de exterior dar si un peisaj interesant cu un TSI in prim-plan. Este adavarat, unele portiuni au fost acoperite cu bandaj de culoarea caroseriei (vezi farurile), insa si asa exista destule elemente care pot fi comentate.
Testul americanilor a insemnat o plimbare prin Namibia cu patru exemplare Tiguan de pre-productie echipate cu motorul TSi de 1.4 litri biturbo de 150 de cai putere. Modelele au fost echipate cu cutii de viteze manuale cu sase rapoarte iar jantele de 16 inch sunt incaltate de pneuri Pirelli P6. Doua dintre modelele testate de americani au fost dotate cu un kit "Track and Field", care aduce schimbari de design la exterior si, prin cinci centrale de control electronic, vine cu imbunatatiri ale comportamentului off-road (unghiul de atac se mareste, ABS-ul intra in functiune automat, diferentialele sunt autoblocante, este actionat sistemul de asistenta la coborare/urcare).
Noul VW Tiguan este mai compact decat un Honda CR-V (4.42 metri in lungime, 1.8 metri in latime, 1.68 metri in inaltime) iar gratie faptului ca la constructia SUV-ului compact s-au folosit multe elemente de la Golf si Passat, masa proprie a masinii nu depaseste 1550 de kilograme.
In ceea ce priveste pretul final al versiunii de baza a modelului, americanii de la Motor Trend il anunta ca fiind de 25.000 de dolari in SUA (circa 18.600 de euro).
Nu-mi pare prea stralucit... Parca are cam multe elemente de design in comun cu vechiul Toyota RAV4... cel putin stilul bordului... Ma asteptam la ceva mai senzational, dar...