Ford Capri revine: Evos anunţă noul coupe compact al mărcii
În urmă cu ceva vreme, Ford a anunţat un concept misterios pentru Salonul Auto de la Frankfurt. Acesta este Evos şi prefigurează versiunea 2.0 a limbajului Kinetic.
Conceptul misterios pe care Ford îl aduce la Frankfurt se numeşte Evos şi prefigurează viitorul pas al limbajului de design Kinetic. Modelul este un concept care prefigurează aspectul exterior al fiecărui model Ford care va fi creat după el, iar acest lucru i-a făcut pe mulţi să se gândească la un succesor al celebrului Capri.
EXTERIOR
Ford Evos Concept are lungimea actualului Focus şi lăţimea lui Mondeo şi reprezintă cea mai tehnică interpretare a limbajului de design Kinetic. Evos este un Coupe 2+2, iar această configuraţie a fost aleasă deoarece designerii Ford au considerat că altă versiune de caroserie ar fi sugerat un succesor direct al vreunui model din gama actuală. "Dacă am fi prezentat o berlină cu patru uşi sau un model de clasă mini, aţi fi spus că este noul Mondeo sau noul Fiesta. Cum nu avem un model în gamă care să fie legat de Evos, putem să-l prezentam ca atare şi să spunem că este viitorul mărcii, din moment ce nu avem un coupe în gama actuală.", a declarat Martin Smith, şeful departamentului european de design de la Ford.
"Evos este prescurtarea de la "evoluţie". Ne-am uitat la modelele Kinetic şi am încercat să le simplificăm.", spune Stefan Lamm, designer-ul exterior al acestui concept. Lamm este şi designer-ul celei de-a doua generaţii a lui Ford Focus RS. Potrivit lui Lamm, partea frontală a lui Evos va fi noua "faţă" a viitoarelor modele Ford, iar aceasta va fi potrivită pentru toată gama dacă dimensiunile sale vor fi adaptate corect. Blocurile optice înguste nu vor ajunge pe toate modelele din gama Ford din motive legate de costuri, designer-ul specificând deja faptul că Fiesta şi Ka nu vor putea să beneficieze prea curând de asemenea blocuri optice.
INTERIOR
Interiorul lui Evos este futurist, aşa cum este cazul cu fiecare concept. Cei de la Ford spun că o parte din aceste elemente vor ajunge şi în producţie. Vorbim de ceasurile de bord digitale, de afişajul de 6-8 inch cu touchscreen montat pe consola centrală şi de alte idei care urmăresc această linie. Principalul obiectiv al inginerilor Ford a fost să reducă numărul de butoane de la bord şi să simplifice, pe cât posibil, aspectul habitaclului. Trenul de propulsie al acestui concept este hibrid plug-in, preluat de la viitorul C-Max Energi. Motorul lui Evos are 2.0 litri şi funcţionează în ciclul Atkinson (la fel ca Toyota Prius) şi este asistat de un motor electric şi de o baterie litiu-ion.
Via | Ford
Superb,superb,superb... Foarte reusit acest concept. Bravo,Ford!